دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جلسه رای اعتماد به پنجمین وزیر پیشنهادی علوم امروز برگزار می شود
0
جلسه رای اعتماد به پنجمین وزیر پیشنهادی علوم امروز برگزار می شود - به گزارش ایرنا، بر اساس آیین نامه داخلی مجلس شورا-جلسه-اعتماد-پنجمین-وزیر-پیشنهادی-علوم
جلسه رای اعتماد به پنجمین وزیر پیشنهادی علوم امروز برگزار می شود

به گزارش ایرنا، بر اساس آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در جلسه رای اعتماد ابتدا رییس جمهوری در دفاع از برنامه های وزیر پیشنهادی خود سخنرانی می کند و سپس دو مخالف و دو موافق وزیر پیشنهادی علوم به ترتیب یک نفر مخالف و یک نفر موافق، هر کدام حداکثر 15 دقیقه فرصت سخنرانی دارند.

پس از پایان سخنرانی مخالفان و موافقان، وزیر پیشنهادی علوم حداکثر 30 دقیقه فرصت دارد از برنامه های خود دفاع کند و به پرسش های نمایندگان پاسخ دهد.

سپس نمایندگان رای اعتماد یا عدم اعتماد خود به وزیر پیشنهادی را با رای خود اعلام می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری نخستین بار جعفر میلی منفرد را برای تصدی وزارت علوم به مجلس نهم معرفی کرد که مجلسی ها به او رای اعتماد ندادند. سپس جعفر توفیقی به عنوان سرپرست وزارت علوم تعیین شد و سرانجام رییس جمهوری رضا فرجی دانا را برای کسب رای اعتماد به مجلس معرفی کرد که وی موفق به تصدی مسوولیت این وزارتخانه شد.

نمایندگان در مجلس شورای اسلامی، فرجی دانا را پس از حدود 9 ماه فعالیت به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری استیضاح کردند که پس از آن، رییس جمهوری محمد علی نجفی مشاور خود را به سرپرستی این وزارتخانه معرفی کرد.

رییس جمهوری چهارشنبه (30مهرماه) در نامه ای به «علی لاریجانی» رییس مجلس شورای اسلامی، محمود نیلی احمدآبادی را در راستای اصل 133 قانون اساسی به مجلس برای اخذ رای اعتماد معرفی کرده اما نتوانست رای اعتماد از مجلس نهم بگیرد.

رییس جمهوی در ادامه در روز سه شنبه 20 آبان ماه «فخرالدین احمدی دانش آشتیانی» را به عنوان چهارمین وزیر پیشنهادی دولت تدبیر و امید به مجلس معرفی کرد .

روز سه شنبه 27 ابان ماه نمایندگان مجلس به فخرالدین احمدی آشتیانی چهارمین گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت علوم نیز رای عدم اعتماد دادند.

در نهایت حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری روز چهارشنبه 28 آبان در نامه ای به رییس مجلس شورای اسلامی، محمد فرهادی را برای اخذ رای اعتماد جهت تصدی مسوولیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس معرفی کرد.

سیام**1429

انتهای پیام /*

-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits