دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
اسیدپاشی به بانوان بدحجاب شایعه است
1
اسیدپاشی به بانوان بدحجاب شایعه است - به گزارش افکارنیوز، مینو اصلانی رئیس سازمان بسیج -اسیدپاشی-بانوان-بدحجاب-شایعه
اسیدپاشی به بانوان بدحجاب شایعه است

به گزارش افکارنیوز، مینو اصلانی رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور جنایات اسیدپاشی به صورت زنان در اصفهان را محکوم و خواستار ورود سریع قوه قضاییه به این موضوع و اشد مجازات و قصاص عاملان این جنایت شد.

وی در ادامه با بیان اینکه از نظر من در رخ دادن این اتفاقات قوه قضایه کم تقصیر نسیت، افزود: اگر قوه قضایه در اولین موردهای اسیدپاشی، محکم و قاطع وارد عمل می‌شد و بلافاصله عاملان این حرکت غیرانسانی را به اشد مجازات می‌‌رساند، شاهد تکرار آن به صورت سناریو در سطح جامعه نبودیم.

اصلانی با بیان اینکه دست زدن به این کارها از نظر انسانی و اعتقادی اساسا محکوم است، خواهان اشد مجازات برای عاملان به این جنایت شد و افزود: طبق قوانین شرعی و فقهی قصاص باید مطابق همان عملی باشد که فرد خاطی انجام داده است، اگر قصاص انجام شده و توسط رسانه‌ها نیز پوشش داده شود، شهامت ارتکاب به این جنایات در بین افراد شرور کم می شود.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور در ادامه با بیان اینکه اسیدپاشی بر چهره یک انسان به ویژه یک زن و ساقط کردن زندگی‌اش در ابعاد مختلف اجتماعی، تحصیلی و حتی تشکیل خانواده، منکری زشت و خبیث است، گفت: قطعا این عمل خود بزرگترین منکر محسوب می شود و هیچ آمر به معروفی دست به چنین جنایاتی نخواهد زد.

اصلانی در ادامه با انتقاد از برخی رسانه ها در خصوص جوسازی‌های مبنی بر اینکه قربانیان این جنایات افرادی با پوشش ضعیف بوده‌اند، گفت: توصیه می‌کنیم رسانه ها به اصل موضوع و محکومیت این حرکت زشت بپردازند نه اینکه وارد حاشیه‌‌سازی شده و به جای مطالبه‌گری از قوه قضایه و نیروی انتظامی در خصوص چرایی و چگونگی برخورد با عاملان، به دنبال شایعه‌سازی بروند.

وی افزود: با توجه به اینکه در بین این قربانیان خانم‌های محجبه نیز وجود دارند، اینکه عاملان این جنایت، بانوانی با حجاب ضعیف را قربانی خباثت خود می‌کنند از اساس دروغ و شایعه است چرا که این افراد، بیمار روانی هستند.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور در پایان خاطرنشان کرد: اگر دادگاه مطبوعات برخورد جدی با برخی اینگونه نشریات که خود دامن زننده به شایعات و یا ایجادکننده آن هستند برخورد کند، شاهد این جوسازی‌ها علیه گروه‌های مذهبی یا خدشه‌دار کردن چهره نظام اسلامی و آداب زیبایی چون امر به معروف و نهی از منکر نخواهیم بود.

-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits