دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
0
روحانی: منشا مشکلات کشور این است که نمی توانیم با هم حرف بزنیم - به گزارش خبرنگار اعزامی گروه سیاسی ایرنا، حجت الا-روحانی-منشا-مشکلات-کشور-توانیم-بزنیم

-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.

به گزارش خبرنگار اعزامی گروه سیاسی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی که در نهمین سفر داخلی خود در زنجان بسر می برد، این مطلب را چهارشنبه شب در جمع نخبگان و برگزیدگان این استان بیان کرد.

رییس جمهوری با ابراز خرسندی از حضور در جمع 'عالمان، اندیشمندان و فرهیختگان استان عزیز زنجان' گفت: شرایط امروز جامعه ما شرایط بسیار حساسی است اما بسیار مهم است که با وجود آنکه امروز در جامعه زیست می کنیم اما نگاهمان به فردا باشد و بتوانیم از توشه های دیروز بهره بگیریم تا فردای جامعه مان را بخوبی بسازیم.

وی تصریح کرد: جهان به سرعت در حال تغییر است. اگر دیروز سرعت محدود بود، حالا با آمدن اینترنت، فضای مجازی و شبکه های مختلف اجتماعی و علمی در عرصه ارتباطات، علم، تجربه و ارتباط با سرعت در حال گردش است.

رییس جمهوری با بیان اینکه شرایط کنونی ارتباطات را اصلا نمی توان با گذشته مقایسه کرد، گفت: امکان ایجاد یک حوضچه در دنیای امروز بدون ارتباط با رودخانه ها، دریاها و اقیانوس های ارتباطات، امکان پذیر نیست و دیگر دیوار و قله ای همانند دیوار چین نمی تواند ارتباطات دنیای امروز را محدود کند.

وی افزود: در چنین شرایطی، یک مساله، منشا همه مشکلات در کشور شده است و اگر آن را حل نکنیم نمی توانیم به توسعه برسیم.

دکتر روحانی در باره این مشکل توضیح داد: هنوز در جامعه امروز ما با هم قهریم و با بهانه های مختلف از هم جدا شده ایم، در حالی که باید بتوانیم با یکدیگر حرف بزنیم.

** رسانه ها فاصله ها را کم کنند

رییس جمهوری با بیان اینکه قرار نیست همه یک جور بیندیشیم و فکر کنیم، گفت: اختلاف نظر و ایده، امری طبیعی است اما چرا به طور مصنوعی این فاصله ها را افزایش می دهیم که نه شیعه و سنی را به هم نزدیک کنیم، نه مسلمان و مسیحی، نه این شهر و آن شهر را.

وی یادآور شد: حتی گاهی در یک جمع کوچک علمی و دانشگاهی هم اختلافات ما بیش از حد معمول است.

رییس دولت یازدهم با تاکید بر اینکه امروز رسانه های جمعی ما رسالت بسیار بزرگی در این زمینه بر دوش دارند، گفت: من در باره بسیاری از مسایل سیاسی و اجتماعی جامعه امروز ترجیح می دهم حرف دلم را نزنم و سکوت کنم و فقط از ترس اینکه فاصله ها بیشتر شود، سکوت می کنم

روحانی افزود: همه ما باید بدانیم حذف یک جمع، یک فکر، یک جناح و یک حزب امکان ناپذیر است.

وی تصریح کرد: خیلی وقت ها به جای بگیر و ببندها، و به جای سختگیری های بیش از حد ضروری، اگر ما آزادی ها را بیشتر و فضا را بازتر کنیم، با هم به گفت وگو بنشینیم و همدیگر را قانع سازیم، مشکلات حل می شود.

رییس جمهوری گفت: در این زمینه، لازم نیست صفر و صد باشیم یا از هم جدا باشیم یا عین هم فکر کنیم.

روحانی ادامه داد: اگر فاصله ها کم شود یعنی موفق هستیم. این کار هم رسالت رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی است و هم رسالت فرهیختگان، اندیشمندان و صاحب نظران.

وی افزود: همه آن چه ما در دانشگاه تربیت می کنیم، مورد نیاز جامعه است.

این خبر در حال تکمیل است....




این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits