دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
0
معاون رئیس‌جمهور :صداوسیما شبکه تخصصی حقوق راه‌اندازی کند - قوه قضاییه پیگیر جریان اسیدپاشی است - سیاست > دولت - ایرنا نوشت: معاون حقوقی رییس جم-معاون-رئیس-جمهور-صداوسیما-شبکه-تخصصی

سیاست > دولت - ایرنا نوشت:

معاون حقوقی رییس جمهوری خواستار راه اندازی شبکه نسیم قانون یا نسیم حقوق از سوی صدا و سیما شد.

الهام امین زاده روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران که در حاشیه نشست مشترک با استاندار کرمان، معاونان وی و برخی نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: در حال مذاکره با صدا و سیما برای راه اندازی این شبکه هستیم.

وی بیان کرد: این شبکه قوانین جدید و خاص را برای مردم تبیین می‌کند تا اطلاعات حقوقی مردم افزایش یافته و سطح فرهنگ قانون مداری در مردم ارتقا یابد.

وی گفت: البته صدای جمهوری اسلامی مدتی است که این کار را آغاز کرده و در این برنامه مردم از حقوق و مسوولیت‌های خود مطلع می‌شوند.

امین‌زاده همچنین با اشاره به منشور حقوق شهروندی گفت: پس از یک سال کار بر روی منشور، اسفند سال ۹۲ این منشور در اختیار رییس جمهور قرار گرفت که ایشان پس از دقت و مشورت با مشاوران و کارشناسان حقوقی نحوه اجرایی شدن آن را تعیین می‌کنند.

وی با بیان اینکه منشور حقوق شهروندی در نظر دولت مفهوم گسترده‌ای دارد که شامل تکریم ارباب رجوع و ارتقای کیفیت خدمات اداری به آنان می‌شود افزود: مردم نیز در تعامل با یکدیگر باید این حقوق را محترم بشمرند.

وی از تلاش دولت برای پاسخگو کردن دستگاه‌ها خبر داد و گفت: دستگاه‌های مختلف باید نسبت به اصول مختلف قانون اساسی از جمله اصول ۱۵ و ۳۲ اقدامات خود را تشریح و موانع در مسیر عمل به قانون اساسی را بیان کنند.

معاون رییس جمهوری بر توجه ویژه به حقوق زنان در منشور حقوق شهروندی اشاره کرد و افزود: در این منشور حقوق فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و مالی زنان بطور کامل دیده و در این زمینه از مردم، حقوقدانان و کارشناسان نظر خواهی شده است.

وی همچنین با اشاره به اسیدپاشی‌های اخیر در شهر اصفهان گفت: در گزارشی که وزیر کشور در جلسه هیات دولت ارایه کرد اعلام شد این اقدام ربطی به مقوله امر به معروف و نهی از منکر نداشته و این جرم در حد اختلافات شخصی بود.

وی ایجاد موج ارتباط این مقوله به امر به معروف و نهی از منکر را بی فایده ارزیابی کرد و افزود: قوه قضاییه پی‌گیر این پرونده است و معاونت حقوقی رییس جمهور دخالتی در پی‌گیری این پرونده ندارد.

امین زاده همچنین از روند پی‌گیری پرونده کرسنت و ترک سل ابراز بی اطلاعی کرد و افزود: مسوولیت پی‌گیری این دو پرونده بر عهده مرکز خدمات حقوقی بین‌المللی بوده است.

وی اضافه کرد: دولت تاکنون از هیچ رسانه‌ای شکایت نکرده است و در صورتی که رسانه‌ها رعایت امانتداری را بکنند این روند ادامه دارد.

الهام امین‌زاده معاون حقوقی رییس جمهور روز چهارشنبه در سفری یک روزه به کرمان در بیست و سومین همایش سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران شرکت و با مدیران عالی استان از جمله استاندار کرمان، معاونان وی و نمایندگان استان کرمان در مجلس دیدار کرد.

17503

-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits