دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
0
از پاسخ‌ دندان‌شکن مراجع به - روباه پیر استعمار - تا حمایت از مواضع قاطع رئیس‌جمهور - به گزارش مشرق، دوم مهر ماه سال جاری بود که خبر ملا-پاسخ-دندان-مراجع-روباه-استعمار-حمایت
به گزارش مشرق، دوم مهر ماه سال جاری بود که خبر ملاقات و گفت‌و‌گوی «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس با حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور در رسانه‌های جهان منتشر شد.

این دیدار که در حاشیه شصت و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار شد نخستین دیدار سران دو کشور از زمان انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌رفت که از سال 2011 روابط دیپلماتیک دو کشور به پایین‌ترین سطح خود در عرصه بین‌المللی رسید.

پس از روی کار آمدن دولت یازدهم و برداشتن گام‌هایی برای برقراری روابطی مناسب در سطح جهان، سال گذشته رئیس ‌جمهور ایران و نخست ‌وزیر انگلیس برای نخستین‌بار در بیش از یک دهه گذشته تلفنی به گفت‌و‌گو پرداختند.

با وجود اینکه روابط دو کشور در سطح کاردار غیرمقیم در جریان بود، گمانه‌ها حاکی از بازگشایی سفارت‌ دو کشور بود که نخست وزیر انگلیس در مجمع عمومی سازمان ملل و تنها چند ساعت پس از دیدار سران دو کشور همه تحلیل‌هایی که در این رابطه می‌شد به گونه دیگری رقم خورد.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در سخنان خود، ایران را متهم به حمایت از تروریسم کرد و گفت: ایران باید فرصت داشته باشد تا نشان دهد می‌تواند بخشی از راه حل منطقه در مبارزه با داعش باشد.

وی به دیدارش با رئیس جمهور کشورمان اشاره و بیان کرد: صبح امروز من با رئیس جمهور روحانی دیدار کردم، ما اختلاف نظرهای شدیدی داریم. ایران از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند و باید برنامه‌های هسته‌ای و رفتارش با مردم کشورش، تغییر کند.

در این راستا رئیس جمهور کشورمان نیز در سخنرانی خویش که در مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد، مسائل مهم خاورمیانه و گروهک‌های تروریستی مانند القاعده و دیگر گروهک‌های افراطی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: ایران، روزی همه را به «گفت‌وگو» دعوت کرد که هنوز جنایت 11 سپتامبر، رخ نداده بود و روزی به «جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری» خواند، که هنوز خشونت‌های اخیر ظهور نکرده بود.

وی ادامه داد: شاید سال گذشته، تعداد اندکی، آتشِ شعله‌ور شده‌ کنونی را پیش‌بینی می‌کردند اما امروز خشونت و افراطی‌گری بدون مهار، خود را بصورت یک تهدید قطعی جهانی، نمایان ساخته است که باید چرایی این واقعه را تحلیل و بررسی کرد.

رئیس جمهور همچنین به تداوم تحریم‌های ظالمانه علیه ایران اشاره کرد و گفت: ما در یک سال گذشته، به شفاف‌ترین گفت‌وگو‌ها، برای اعتمادسازی در موضوع هسته‌ای ایران دست زده‌ایم؛ و نه در اثر تهدید و تحریم که بر مبنای اراده‌ ملت خود، مذاکره جدی و صادقانه را در دستور کار قرار داده‌ایم؛ زیرا بر این باوریم که موضوع هسته‌ای، یک راه حل بیشتر ندارد و آن فقط مذاکره است و اگر برخی در تخیل خویش، به راه‌های دیگری می‌اندیشند،سخت در اشتباهند. هرگونه تأخیر در حصول توافق نهایی، تنها هزینه‌ها را بالا می‌برد و این هزینه‌ها نه فقط بر ما، که بر اقتصاد و تجارت طرف مقابل و بر توسعه و امنیت منطقه‌ای تحمیل می‌شود و هیچ‌کس نباید در این حقیقت تردیدی داشته باشد که مصالحه و توافق با ایران، به نفع همگان، بخصوص کشورهای منطقه است.

پس از یاوه‌گویی‌های دیوید کامرون و سخنرانی مودبانه و منطقی رئیس جمهور در صحن مجمع عمومی سازمان ملل، چهره غرب بیش از پیش برای جهان روشن شد و مراجع عظام تقلید که همواره ریزترین مسائل داخلی و بین‌المللی را مورد توجه قرار می‌دهند، سخنان دیوید کامرون را محکوم کردند.

آیت‌الله نوری همدانی در این راستا سخنرانی نخست وزیر انگلیس را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: افرادی مانند کامرون گمان می‌کنند در قرن 19 زندگی می‌کنیم در حالی که در قرن 21 و قرن هوشیاری و بیداری مردم زندگی می‌کنیم و مردم با اقدامات شوم آمریکا و صهیونیست به خوبی آشنا هستند.

این مرجع تقلید همچنین با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور در سازمان ملل گفت: سخنان اخیر رئیس جمهوری در سازمان ملل بسیار خوب بوده و وی به خوبی از منافع ایران و مردم دفاع کرده است.

آیت‌الله مکارم شیرازی نیز در این راستا بیان کرد: رئیس جمهور با نخست وزیر انگلستان صحبت‌هایی برای حل مشکلات می‌کند، ولی با فاصله دو ساعت دیگر در سازمان ملل فحاشی به ایران می‌کند که این نشان می‌دهد این افراد عقل درستی ندارند که از یک طرف ملاقات می‌کنند و راه حل برای مشکلات دنیا می‌دهند و از طرفی دیگر فحاشی می‌کنند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: نخست وزیر انگلستان ادب و هوش ندارد و کارنامه سیاهی از انگلستان در کشور وجود دارد، به جای اینکه از سیاهی آن کم کند، لجن روی این کارنامه می‌ریزد تا سیاه‌تر شود، اگر با این تفکرات بخواهید با داعش بجنگید به جایی نمی‌رسید باید کار را به اهلش بسپارید.

سخنرانی دیوید کامرون و نظراتش در ارتباط با ایران نشان داد که غربی‌ها نه تنها از ثبات رأی درستی برخوردار نیستند بلکه هر لحظه کینه توزی ایشان نسبت به ایران اسلامی و قدرتش در منطقه بیشتر می‌شود.

-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits