دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
0
پیشگیری از سرطان پروستات با آسپرین - آسپرین داروی پرمصرفی است که برای رفع مشکلات قلبی -پیشگیری-سرطان-پروستات-آسپرین

-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.

آسپرین داروی پرمصرفی است که برای رفع مشکلات قلبی استفاده می‌شود و اکنون در یک مطالعه جدید آشکار شده که این دارو برای پیشگیری از سرطان پروستات در مردان نیز موثر است.

به گزارش ایسنا، آسپرین یک داروی ضدالتهابی غیراستروئیدی است که با رقیق کردن خون به گردش آن در قلب و عروق کمک می‌کند. اغلب بیماران قلبی در نسخه‌های روزانه خود از داروی آسپرین استفاده می‌کنند.

متخصصان در عین حال به تاثیر داروهای ضدالتهابی نظیر آسپیرین بر کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردان پی برده‌اند. این داروها به خصوص در سرطان‌های وخیم‌تر، تاثیرات بیشتری دارند. در این تحقیق که حاصل 6300 داده جمع‌آوری شده است نیمی از شرکت‌کنندگان هیچگاه از داروهای ضدالتهابی مانند آسپرین استفاده نکرده بودند.

به نقل از فرست‌تو‌نو، یافته‌ها نشان داده است که استفاده از این داروها خطر ابتلا به سرطان پروستات را تا 13 درصد کاهش می‌دهد و البته یکی از دلایلی که این داروها موجب کاهش خطر سرطان پروستات می‌شوند تاثیر آنها در کاهش التهابات بافتی است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits