دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دبیرستان دخترانه انوشیروان دادگر را موریانه ها خوردند
0
دبیرستان دخترانه انوشیروان دادگر را موریانه ها خوردند - به گزارش خبرنگار مهر برنامه کشف تهران احمد مسجد ج-دبیرستان-دخترانه-انوشیروان-دادگر-موریانه-خوردند
دبیرستان دخترانه انوشیروان دادگر را موریانه ها خوردند

به گزارش خبرنگار مهر برنامه کشف تهران احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران امروز جمعه در منطقه شش برگزار شد. تیم همراه برنامه به مدرسه تاریخی انوشیروان دادگر رفتند. این مدرسه تا قبل از انقلاب به عنوان مدرسه ملی شناخته شده بود پس از انقلاب نیز به مدرسه دولتی تبدیل شد ولی همچنان ساختمان آن جزو موقوفات انجمن زرتشتیان تهران است. این مدرسه به مدرسه توسط مارکوف طراح فرانسوی ساخته شده است. تمام کلاسهای آن به گونه ای است که تعداد پنجره های زیادش موجب خنکی کلاسها می شود با این حال هنوز این مدرسه سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب ندارد.

همچنین این مدرسه دارای دومین آزمایشگاه مهم در مدرسه بود ولی اکنون کمبود اعتبار سبب شده تا آزمایشگاه این مدرسه نیمه فعال شود.

معاونین و مسئولین این مدرسه در بازدید احمد مسجد جامعی اعلام کردند که مشکلات این مدرسه را از قبیل بازسازی و ریخته شدن بخشی از سقف های آن را به انجمن زرتشتیان تهران اعلام کرده ایم آنها نیز گفتند اگر اداره آموزش و پرورش همکاری کند حاضر هستند بودجه ای را برای مرمت این بنا اختصاص دهند ولی اکنون هماهنگی بین نهاد های مختلف از جمله انجمن، اداره آموزش و پرورش و میراث فرهنگی باعث شده تا همچنان با مشکلات زیادی در این مدرسه دست و پنجه نرم کنیم از طرف دیگر سلف سرویس این مدرسه که مدتی به عنوان کتابخانه استفاده می شد اکنون به عنوان انباری بلااستفاده مانده است و کتابخانه به بخش دیگری منتقل شده است.

مسجد جامعی در این بازدید از ساخت و سازهای اطراف مدرسه انوشیروان که حریم این مدرسه و مدرسه "گیو" و "گشتاسب" که حریم این را برهم زده است انتقاد کرد.

این مدرسه تاریخی دارای یک سنگ نوشته است که در سال 1313 بدست محمد علی فروغی در پی ساختمان آن نهاده شده و نمای بیرونی آن نیز تصاویری از تخت جمشید روی کاشی دیده می شود.

چندی پیش نیز طبقه دوم این مدرسه محل فیلمبرداری سریال "سرزمین کهن" شده بود.

-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits