دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دل نگرانی های مردم برای قلب تپنده نظام - پیوندهای اعتقادی و ایمانی ایران با سایرملت‌های مسلمان
0
دل نگرانی های مردم برای قلب تپنده نظام - پیوندهای اعتقادی و ایمانی ایران با سایرملت‌های مسلمان - به گزارش خبرنگار مهر، ولایت فقیه که تداوم رهبری ا-نگرانی-مردم-تپنده-نظام-پیوندهای-اعتقادی
دل نگرانی های مردم برای قلب تپنده نظام - پیوندهای اعتقادی و ایمانی ایران با سایرملت‌های مسلمان

به گزارش خبرنگار مهر، ولایت فقیه که تداوم رهبری امامان (علیهم‌السلام) در عصر غیبت و محور وحدت امت اسلامی است، از مهم‌ترین اصول قانون اساسی و پشتوانه نظام اسلامی در ایران به حساب می‌آید.

ولایت فقیه محور استقلال، استقرار و آرامش کشور و پیروی از ولایت فقیه ضامن اقتدار نظام اسلامی است. در طول انقلاب اسلامی مردم و مدیران نظام نیز همواره در مسیر رهنمودهای گرانقدر رهبر معظم انقلاب اسلامی گام برداشته و تدابیر ایشان را برای پیشبرد بهتر امور به کار گرفته اند.

بی شک جایگاه کنونی کشور ثمره حاکمیت ولایت است که موجب وحدت و انسجام ملی و در نهایت اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران شده است؛ چنانچه شاهد آن هستیم در جهان کنونی و به‌ویژه در منطقه خاورمیانه کشورهای اسلامی به خاطر نداشتن نعمت ولایت در آشوب و دشمنی به سر می‌برند؛ اما نظام اسلامی زیر سایه ولایت فقیه در اوج عزت و اقتدار قرار گرفته است.

انقلاب اسلامی ایران همواره با انواع توطئه ها و دشمنی‌ های نظام سلطله و ایادی آنان بوده است هر کدام از این توطئه‌ها می‌توانست یک کشور را نابود کند؛ اما جمهوری اسلامی ایران 35 سال در زیر بار هجمه دشمنان، استوار با حاکمیت ولی فقیه ایستاده است.

دشمنان نیز در ادامه توطئه های خود در راستای تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران موتور محرکه ، قلب تپنده و ستون خیمه نظام را شناخته و درصدد ضربه زدن به جایگاه ولایت است. دشمنان خارجی و در رأس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی به‌ صورت علنی برای ضربه‌زدن به جایگاه ولایت برنامه‌ریزی می‌کنند و تخریب ولایت فقیه و گرفتن آن از مردم کشور محور و نقطه هدف دشمنان ایران است؛ اما مردم ولایت مدار ایران با هوشیاری و بصیرت مقابل هجمه سنگین دشمنان ایستاده اند.

اما انتشار خبر عمل جراحی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در رسانه‌ها در 17 شهریورماه موجب نگرانی مردم ولایت مدار ایران شد بطوریکه از همان ساعات اولیه انتشار خبر بسیاری از مردم پیگیر جزئیات بیشتری از عمل ایشان بودند و کم نبودند کسانیکه تمایل به دیدار و عیادت معظم‌له داشتند.

دفتر نشر و حفظ آثار حضرت آیت الله خامنه ای، بدلیل تماس های زیاد و مکرر مردم برای ملاقات حضوری از رهبر انقلاب اقدام به ایجاد صفحه ای مجازی برای عیادت از ایشان کرد تا مردم دل نوشته ها و پیام های خود را به گوش رهبرشان برسانند و تاکنون حدود نیم میلیون نفر با مراجعه به این سایت، بصورت مجازی از ایشان عیادت کرده اند و دل نوشته هایشان را ثبت کرده اند.

اما دل نگرانی مردم ایران و مسلمانان جهان برای سلامتی رهبر انقلاب و عیادت جناح ها و گروههای مختلف سیاسی، فرهنگی، قومیتی، دانشجویی، مذهبی در داخل کشور و شخصیتهای رسمی و چهرهای مذهبی دیگر کشورهای اسلامی از ایشان بیش از بیش جایگاه و نقش ولایت فقیه را در نظام جمهوری اسلامی روشن و بازتعریف کرد.

دل نگرانی های مردم برای قلب تپنده نظام - پیوندهای اعتقادی و ایمانی ایران با سایرملت‌های مسلمان

عیادت کنندگان از رهبری

اولین شخصیتی که به دیدار رهبری رفت حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان بود. وی که عازم سفر به دو کشور آسیای مرکزی بود پس از این ديدار در مصاحبه اي، با اظهار خرسندي از وضعيت عمومي رهبر انقلاب و انجام دقيق و مطلوب عمل جراحي و مراقبتهاي پزشکي پس از عمل تأکيد کرد: همه مردم بايد براي سلامتي، طول عمر و افزايش توفيقات ايشان در خدمت به ملت ايران و جهان اسلام دعا کنند.

رئيس جمهور دعاي ملت ايران براي رهبر انقلاب را دعايی دائمی و مستمر خواند و اظهار داشت: حال عمومي رهبر انقلاب بسيار خوب است، بنابراين مردم اصلاً نبايد نگران باشند و در کنار دعا براي سلامتي ايشان، همه بايد شکرگزار وجود ذي جود و سلامت رهبر معظم انقلاب باشند.

وي به سفر خارجي از قبل برنامه ريزي شده خود نيز اشاره کرد و گفت: تمايل داشتم که در تهران بمانم اما خود رهبر معظم انقلاب فرمودند که اين سفر طبق برنامه انجام شود.

همچنین رئیس جمهور پس از بازگشت از سفر به دیدار رهبر انقلاب رفت و ضمن ارائه گزارشی از سفر 5 روز به دو کشور تاجیکستان و قزاقستان خطاب به معظم له گفت: در ملاقات با سران کشورها، تمام رؤسا و بطور ویژه رئیس جمهور روسیه، جویای احوال جنابعالی بودند و سلام‌های خود را ابلاغ کردند.

سران سه قوه، رئیس جمع تشخیص مصلحت نظام ، تعدادي از از وزيران و معاونان رئيس جمهور، برخي از نمايندگان ولي فقيه در استانها و نهادهاي انقلابي، نمايندگان حضرات آيات صافي گلپايگاني، مکارم شيرازي، موسوي اردبيلی،راستی کاشانی،وحید خراسانی،ناصری، کابلی و سيد سعيد حکيم، برخي از اعضاي مجلس خبرگان رهبري و مجمع تشخيص مصلحت نظام، زهرا مصطفوي فرزند بزرگوار امام راحل، جمعي از فضلا و مدرسين حوزه‌هاي علميه، مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها، نمايندگان تشکلهاي دانشجويي، گروهي از فرزندان و همسران شهداي دفاع مقدس و جمعي از هنرمندان، اهالي فرهنگ و ادب، اصحاب رسانه و ورزشکاران، از رهبر معظم انقلاب عيادت و براي سلامتي و طول عمر ايشان دعا کردند.

همچنین جامعه مسیحیان آشوری ایران یکشنبه 23 شهریورماه با برگزاری مراسم عشاء ربانی در تمامی کلیساها از خداوند متعال خواهان سلامتی و بهروزی رهبر معظم انقلاب ایران شدند.

البته این دل نگرانی ها محدود به محدوده جغرافیای ایران نبود و مردم مسلمان کشورهای مختلف اسلامی همراه با مردم ایران برای سلامتی حضرت آیت الله خامنه ای دست به دعا برداشتند.

علاوه بر پیام های رسمی برخی از مقامات کشورهای اسلامی از جمله کویت، قطر، ترکیه و لبنان برای سلامتی رهبر انقلاب ، برخی از علمای جهان اسلام همچون علامه سید ساجد نقوی از علمای پاکستان، آیت الله آصف محسنی از علمای برجسته افغانستان، صدرالدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف، سید علی فضل الله از علمای لبنان، احمد سامبی رئیس جمهور سابق جزایر کومور، شیخ احمد الزین رئیس هیئت امنای تجمع علمای مسلمین لبنان، شیخ عبدالناصر جبری رئیس دانشکده الدعوه و از علمای لبنان، شیخ عبدالغنی شمس الدین دبیرکل اتحادیه علمای جنوب شرق اسیا، شیخ علاء الدین زعتری معاون مفتی اعظم سوریه و اوزهان اصیل ترک رئیس جنبش ملی گوروش حزب سعادت ترکیه، با اظهار خرسندی از سلامتی رهبر معظم انقلاب، بهبودی کامل و افزایش توفیقات ایشان در خدمت به جهان اسلام را از خداوند مسألت کردند.

اظهارات علمای جهان اسلام در وصف رهبر انقلاب

حجت‌الاسلام والمسلمین سید صدرالدین القپانچی، امام جمعه‌ی نجف اشرف، پس از عیادت از رهبر انقلاب، ضمن ابراز خوشحالی از این ملاقات می گوید: "حساسیت بستری شدن رهبر انقلاب در واقع از دو جنبه است، یک جنبه از طرف امت اسلامی است که با رهبر خود رابطه‌ی روحی و معنوی دارند و طبیعی است که از همان روز نخست که خبر عمل جراحی ایشان منتشر شد، آنان هم نگران شوند. البته وقتی مسلمانان خبر موفقیت‌آمیز بودن عمل جراحی را شنیدند خاطرجمع شدند که یک عمل ساده و معمولی بیش نبوده است. امروز هم افراد مختلفی از اقصی نقاط جهان اسلام به دیدار ایشان آمدند. این اهتمام اسلامی کاملاً به‌جاست زیرا سید خامنه‌ای –که خداوند عمرش را طولانی کند- فقط امام و رهبر ملت ایران نیست بلکه امتدادی برای تمام عالم اسلام محسوب می‌شود."

دل نگرانی های مردم برای قلب تپنده نظام - پیوندهای اعتقادی و ایمانی ایران با سایرملت‌های مسلمان

این روحانی عالی‌رتبه‌ی عراقی ادامه داد: "اما جنبه‌ی دوم حساسیت این اتفاق، دشمنان و بدخواهانی هستند که مترصدند تا به مسلمانان ضربه‌ای وارد شود. برای آنان شنیدن این خبر، خوشحال‌کننده بود؛ چون تصور کردند سید به‌خاطر انجام این عمل جراحی شاید در وضعیت سلامتی خوبی نباشد. اما آرزوهای آنها نقش بر آب شد. ما که امروز از سید عیادت کردیم، همان لبخند همیشگی و همان روحیه‌ی بالا را در او دیدیم."

همچنین علامه سید ساجد علی نقوی، از علمای برجسته‌ی پاکستان، پس از دیدار با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، از دعای مردم پاکستان برای شفای رهبر انقلاب گفت: "ما از دیدن ایشان خوشحال شدیم. پاکستانی‌ها دعا می‌کنند. ما هم دعا می‌کردیم و وقتی امروز ایشان را دیدیم خوشحال شدیم. از ایشان خواستیم تا ما را دعا کنند."

از علامه نقوی درباره‌ی دلیل حساسیت مسلمانان نسبت به خبر بستری شدن رهبر انقلاب پرسیدیم که ایشان پاسخ داد: "ایشان در رهبری امت اسلامی منحصر به فرد عمل کرده‌اند. ما در این سالیان دراز که در این زمینه و میدان هستیم، به خوبی شاهد رهبری حکیمانه و مدبرانه‌ی امت اسلام از سوی ایشان هستیم. امروز اگر ما شاهد پیروزی‌های امت اسلامی در جبهه‌ی فلسطین هستیم، یکی از دلایل اصلی آن تلاش‌ها و سیاست‌های حکیمانه‌ی مقام معظم رهبری است."

همچنین شیخ احمد الزین، رئیس هیئت امنای تجمع علمای مسلمین لبنان نیز پس از ملاقات کوتاه با رهبر انقلاب در بیمارستان، از بهبود حال ایشان ابراز خوشنودی کرد و گفت: "بحمدالله از جناب رهبر سید علی خامنه‌ای عیادت کردیم. از دیدن صورت پر فروغ و حال خوب ایشان بسیار خرسند شدیم و خداوند تبارک و تعالی را به ‌خاطر این امر سپاسگزاریم."

شیخ احمد الزین معتقد است: "امت اسلامی اهمیت خیلی زیادی برای سلامتی امام خامنه‌ای قائل است. برای ما بسیار مهم است که ایشان مسئولیت‌های خود را ادامه دهد، تا خدماتی را که امت اسلامی نیازمند آن است و اسلام مبین به آن دستور داده است، تقدیم کند."

بیماری رهبری بار دیگر بصیرت و ولایتمداری مردم را ثابت کرد

آیت الله حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد دل نگرانی ها و واکنش ها به خبر بیماری رهبر انقلاب، گفت: این دل نگرانی ها و ابراز احساسات نشانه سلامتی جامعه است. رهبری در نظام اسلامی به منزله قلب تپنده است و بدنی که سالم است و قلبش دچار عارضه می شود این احساس نگرانی و بیماری به سایر اعضای بدن نیز سرایت می کند.

وی افزود: رهبر انقلاب نیز به عنوان قلب تپنده امت اسلامی وقتی که دچار عارضه ای می شوند ،نگرانی در سراسر امت اسلامی بوجود می آید و مردم در خلوتگاه شب و دل برای رهبرشان دعا می کنند که این نشان دهنده بصیرت و سلامتی و بیداری جامعه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، گفت: این ابراز احساسات نشان دهنده این است که ولایت فقیه آنچنان در دل جامعه رسوخ کرده که روز به روز بر عشق، محبت و شوریدگی مردم نسبت به ولایت فقیه افزوده است.

پیوند ناگسستنی مردم و ولایت

همچنین حجه الاسلام احمد سالک انقلاب اسلامی را بر سه پایه رهبری، ارزش های دینی و مردم دانست و گفت: محور حرکت نظام ، رهبری است و که محتوای این نظام ارزشهای دینی مبتنی بر قرآن و عترت است و مردم در سایه هدایت های رهبری خود را با محتوای دینی تطبیق می دهند و این امر را در طول 35 سال از عمر انقلاب را شاهد بودیم و یک پیوند ناگسستگی میان آنها وجود دارد.

وی با اشاره به حضور همه سلایق مختلف برای عیادت از مقام معظم رهبری گفت: شخصیت های گوناگون و روسای کشورهای مختلف برای شفای رهبری پیام دادند که این بیانگر آن است که ایشان محور اقتدار، عزت و قدرت جمهوری اسلامی است، یعنی همه می داند که این اقتدار و عزت کجاست؟ دشمان به دنبال تضعیف جایگاه رهبری هستند اما مردم در قضیه اخیر نشان دادند که چه زیبا و چه منسجم پشتیبان ولایت فقیه هستند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، با بیان اینکه ایران امروز در حلقه آتش قرار گرفته است ، تصریح کرد: امنیت و آرامشی که امروز در جامعه شاهد آن هستیم ناشی از ولایت فقیه است.

وی گفت: در این 37 سال شاهد تخریب همه جانبه بر علیه امام و رهبری بودیم اما دشمنان چه طرفی بستند و کدام ذهن را توانستند منحرف کنند؟ حضور حماسه گونه مردم در 9 دی و دل نگرانی هایشان برای سلامتی رهبری نشان می دهد که هیچ یک از نقشه های دشمنان به بار ننشسته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یکی از رسالت های ما این است که دو عنصر رهبری و ارزش های دینی را برای نسل جدید تبیین کنیم تا توطئه های دشمنان در راستای تعضیف جایگاه ولایت فقیه و ارش های دینی و اسلامی خنثی شود.

صحبت های رهبری در مورد دل نگرانی های مردم ایران

بنابراین گزارش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح دوشنبه 24 شهریور پس از پایان دوران بستری در بیمارستان و بهبود کامل، از بیمارستان مرخص شدند.

رهبر انقلاب اسلامی قبل از ترک بیمارستان، ضمن ابراز رضایت از عمل جراحی و دوره‌ی درمانی پس از آن گفتند: اکنون با سلامت کامل جسمی و نشاط روحی در حال بازگشت به منزل هستم اما از حجم عظیم محبت‌ها و ملاطفت‌هایی که در این چند روز نسبت به این حقیر انجام شد، احساس شرمندگی و سنگینی بر دوش خود می‌کنم.

ایشان با اظهار قدردانی و تشکر فراوان از محبت‌های فراوان قشرهای مختلف مردم، مراجع و علمای محترم، شخصیت‌ها، مدیران برجسته کشور، سیاسیون، هنرمندان و ورزشکاران افزودند: علاوه بر اظهار محبت مردم کشورمان، ملت‌های دیگر نیز اظهار لطف فراوانی کردند که بار دیگر نشان‌دهنده‌‌ی تأکید همیشگی بنده مبنی بر اینکه ملت ایران، در میان ملت‌های دیگر دارای عمق راهبردی است.

دل نگرانی های مردم برای قلب تپنده نظام - پیوندهای اعتقادی و ایمانی ایران با سایرملت‌های مسلمان

رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند: هیچ نظام و کشوری را سراغ نداریم که خارج از مرزهای خود دارای چنین ریشه‌ها و پیوندهای عاطفی، اعتقادی و ایمانی با ملت‌های دیگر باشد.

ایشان در این مصاحبه، نکته‌ی دیگری را نیز مطرح کردند و گفتند: من در این چند روزی که در بیمارستان بستری بودم، یک تفریح داشتم که عبارت بود از شنیدن صحبت‌های مقامات آمریکایی در زمینه‌ی مبارزه! با داعش، که واقعاً مایه‌ی تفریح بود.

رهبر انقلاب اسلامی، اظهارات مقامات آمریکایی در خصوص مبارزه با داعش را پوچ، توخالی و جهت‌دار خواندند و با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه و سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا که صراحتاً اعلام کردند از ایران برای مبارزه با داعش دعوت نخواهند کرد، افزودند: اینکه آمریکا از ایران برای حضور در یک کار خلاف و غلط دسته‌جمعی مأیوس می‌شود، مایه‌ی افتخار ما است و افتخاری بالاتر از این، برای خود نمی‌دانیم.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، سپس به منظور نشان دادن دروغ‌گویی آمریکایی‌ها برای مبارزه با داعش، جزئیاتی را از پشت پرده این ماجرا بیان کردند.

این اظهارات رهبر انقلاب بعد از گذراندن یک هفته بیماری نشان از آگاهی ، تیزبینی و هوشمندی ایشان در قبال مسائل جهانی و دنیای اسلام دارد که به خوبی می توان توصیفات علمای اسلام در مورد رهبر انقلاب را درک کرد.

رئیس جمهور نیز در جلسه 23 شهریورماه هیات دولت، با شکرگزاری به درگاه خداوند متعال به جهت سلامتی رهبر عظیم‌الشأن انقلاب، با بیان اینکه ایشان همچون لنگرگاهی مطمئن برای کشتی کشور در برابر تلاطمات هستند، ابراز امیدواری کرد با عنایت الهی، با صحت و سلامتی کامل رهبری عزیز انقلاب، ملت ایران و مسلمانان جهان از حضور پربرکت ایشان همچنان بهره‌مند باشند.

دل نگرانی های مردم ایران و سایر مسلمانان نسبت به سلامتی حضرت آیت الله خامنه ای بار دیگر این پیام را به شبهه‌آفرینان، مغرضان و دشمنان ولایت فقیه می رساند که مردم به خوبی می دانند که آنچه مایه وحدت ملی و دینی و ضامن حفظ کیان اسلام و انقلاب اسلامی می باشد، ولایت فقیه است، و ملت هوشمند ایران در تبعیت از این رکن مهم قانون اساسی بیدار و آگاه است.


-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits