دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
توصیه صریح رئیس جمهور به مسئولان و مردم: مشکل شدید کمبود آب به نحو مناسبی برطرف شود
0
توصیه صریح رئیس جمهور به مسئولان و مردم: مشکل شدید کمبود آب به نحو مناسبی برطرف شود - سیاست > دولت - هیات وزیران روز چهارشنبه با توج-توصیه-صریح-رئیس-جمهور-مسئولان-مردم
توصیه صریح رئیس جمهور به مسئولان و مردم: مشکل شدید کمبود آب به نحو مناسبی برطرف شود

سیاست > دولت - هیات وزیران روز چهارشنبه با توجه به وضعیت منابع آب کشور و کاهش بارندگی ها نسبت به سال گذشته و سالهای قبل و کمبود شدید ذخایر آبی، از عموم مردم ایران و بویژه مردم شهر تهران خواست به طور جدی در مصرف آب صرفه جویی کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، هیات وزیران در این جلسه که به ریاست حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری تشکیل شد، ابراز امیدواری کرد که با تدابیر دولت و همراهی صمیمانه مردم ایران اسلامی، مشكل شدید كمبود آب به نحو مناسبی برطرف شود.
در ابتدای این جلسه، هیات وزیران پس از ارائه گزارش وزارت نیرو درخصوص مقایسه میزان بارندگی در سالهای اخیر و روند نزولی بارندگی ها و كاهش شدید ذخایر آبی، مجموعه ای از پیشنهادهای این وزارتخانه را برای ساماندهی بهینه مصرف آب در تهران و واكنش نسبت به مشتركان پرمصرف، مورد بررسی و تصویب قرار داد.
همچنین هیات وزیران با تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تكمیل اجرای خط انتقال آب از سد ماملو به تهران و تصفیه خانه سد ماملو موافقت كرد.
وزارت امور اقتصادی و دارایی در ادامه، گزارشی را از سامانه امور گمركی در راستای سیاستهای دولت مبنی بر پنجره واحد تجارت فرامرزی، دولت الكترونیك و تسهیل واردات، صادرات و ترانزیت كالا از گمركات كشور به هیات وزیران ارائه کرد.
از نتایج استقرار سامانه مذكور، كاهش زمان ترخیص كالا از متوسط ۲۶ روز به ۳ روز و صادرات از ۷ روز به یك روز می باشد كه موجب صرفه جویی و كاهش هزینه به مبلغ ۲۸۰ هزار میلیارد ریال برای كارآفرینان و واردكنندگان و در نهایت كاهش هزینه مصرف كنندگان می گردد.
رییس جمهوری با تشكر از وزارت امور اقتصادی و دارایی و گمرك جمهوری اسلامی ایران و با بیان اهمیت گمرك از جهت اقتصادی و تسهیل تجارت و ترانزیت كالا از كشور، بر ضرورت تبدیل كشور به یك كریدور بزرگ تاكید كرد و به روز بودن تشریفات و مقررات گمركی و كیفیت و سرعت كنترل ها و بازرسی ها را از پیش نیازهای این ماموریت دانست.
دكتر روحانی بر لزوم به كارگیری افراد آموزش دیده، تجهیزات و تاسیسات مناسب كه در شان جمهوری اسلامی ایران باشد، تاكید کرد.
رییس جمهوری، اعتماد مردم و كارآفرینان را سرمایه بزرگی برای گمرك دانست و با تاکید بر ضرورت تقویت این اعتماد، گفت:همكاری كلیه سازمان های مرتبط با زنجیره تجارت خارجی، گمرك و همسوسازی قوانین و مقررات با كنوانسیونهای بین المللی مورد تاکید است.
در ادامه وزارت ورزش و جوانان گزارشی از آماده سازی تیم های ملی برای شركت در بازی های آسیایی اینچئون كره جنوبی ارائه کرد.
رییس جمهوری با تشكر از وزارت ورزش و جوانان و كلیه دست اندركاران ورزش كشور ، ضمن آرزوی موفقیت برای كاروان اعزامی و بیان اینكه موفقیت ورزشكاران موجب نشاط اجتماعی می شود، برای افزایش این نشاط ها اظهار امیدواری كرد.
دكتر روحانی، كاروان اعزامی را به رعایت اخلاق و ادب اسلامی، مبارزه جوانمردانه و تلاش برای كسب رتبه بالاتر توصیه کرد و با توجه به علاقمندی و حساسیت مردم به ورزش و پیروزیهای قهرمانان، آمادگی دولت را برای حمایت همه جانبه از جامعه ورزش اعلام نمود.
با تصویب هیات دولت مبلغ ۳۹۵ میلیارد ریال اعتبار برای پیشگیری و مقابله با آثار زیان بار سطح آتش سوزی در جنگل ها و مراتع كشور در اختیار سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری كشور و استاندار گلستان قرار گرفت.
همچنین اصلاح اساسنامه شركت سرمایه گذاری و توسعه سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی قشم و اصلاح اساسنامه شركت صید صنعتی منطقه آزاد چابهار از تصویب دولت گذشت.
اصلاح اساسنامه صندوق ملی محیط زیست از دیگر مصوبات جلسه روز چهارشنبه هیات دولت بود كه به منظور كمك به تقلیل آلاینده های زیست محیطی و جلوگیری از تخریب محیط زیست و به منظور حفاظت ، احیاء و بهره برداری پایدار از محیط زیست، منابع طبیعی و تنوع صندوق ملی محیط زیست تاسیس می شود.

/2727

-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits