دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سرباز ارمنی وظیفه شناس که به ندای وجدان گوش داد
1
سرباز ارمنی وظیفه شناس که به ندای وجدان گوش داد - رایموند باقرامیان (خاتون نژاد) فرزند خانواده ای ز-سرباز-ارمنی-وظیفه-شناس-ندای-وجدان

-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.

سرباز ارمنی وظیفه شناس که به ندای وجدان گوش داد

رایموند باقرامیان (خاتون نژاد) فرزند خانواده ای زحمتکش بود که با کاری طاقت فرسا مخارج زندگی را تامین می کرد و در بدترین وضع اقتصادی به سر می بردند.

رایموند جوان در سال 1982 پدرش را از دست داد و تحصیل را نیمه تمام رها کرده و به کار پرداخت، تا مادر را که تمام سنگینی بار سرپرستی خانواده را پس از مرگ شوهر بر دوش کشیده بود، یاری دهد.

مادر او غیر از رایموند دو پسر و یک دختر دیگر دارد، او مادری ارمنی است که با دسترنج خود می کوشد مخارج خانواده را تامین کند.

رایموند یکی از فرزندان این خانواده بود که مانند شهروندی وظیفه شناس با گوش دادن به ندای وجدان و با آگاهی از وظایف خود برای دفاع از میهن در سال 1985 به خدمت سربازی رفت و پس از پایان دوره آموزشی به پادگانی در جبهه پیرانشهر اعزام شد و

در آن جا در 16 مه 1986 (29 اردیبهشت 1365) به افتخار شهادت نائل گشت.

تشییع پیکر و مراسم مذهبی تدفین در جلفای اصفهان، مرکز خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب، پس از انجام مراسم پاتاراک مقدس در کلیسای هوانس مقدس برگزار شد.

مراسم مذهبی تدفین به دست اسقف اعظم کوریون پاپیان، رهبر آن خلیفه گری، انجام شد و سپس پیکر او با حضور مردم در 29 مه در آرامگاه ارامنه جلفای اصفهان به خاک سپرده شد.

سرباز شهید رایموند باقرامیان در سال 1964 در تهران زاده شد. در سن شش سالگی با خانواده اش به جلفای اصفهان منتقل شد و نخست در مدرسه ابتدایی ارامنه «آرمن» و سپس مدرسه راهنمایی «کاتارینیان» به تحصیل پرداخت.

سپس در هنرستان فنی «ابوذر» اصفهان رفت و هنوز آن را به پایان نبرده بود که به سبب درگذشت پدر به ناچار آن را رها کرد. یکی دو سال به مادرش کمک کرد، به خدمت سربازی رفت و...

اجتمام(1)*ل.الف.ی*1880*1436




این مطلب چقدر مفید بود ؟
0.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits