دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
برگه‌های جعلی معاینه فنی در برخی مراکز چاپ می شود
0
برگه‌های جعلی معاینه فنی در برخی مراکز چاپ می شود - به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رستگاری امروز در جلس-برگه-جعلی-معاینه-مراکز
برگه‌های جعلی معاینه فنی در برخی مراکز چاپ می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رستگاری امروز در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران که با حضور نمایندگانی از وزارت کشور، استانداری، هلال‌ احمر، ستاد مدیریت بحران، پلیس راهور ناجا برگزار شد، اظهار داشت: در سال جاری شاهد وقوع پدیده ریزگرد با منشأ داخلی بودیم که این امر در استان تهران نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

مدیر کل پایش محیط زیست استان تهران با بیان اینکه میانگین کیفیت هوای تهران در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بهبود قابل ملاحظه‌ای یافته است، ادامه داد: در پیش بودن فصل سرما و به دنبال آن ایجاد وارونگی دما موجب شد که این کارگروه تشکیل شود.

وی با بیان اینکه تعداد روزهای در شرایط مطلوب پایتخت در سال جاری برابر با 79 درصد بود، ادامه داد: این در حالی است که در سال گذشته فقط 70 درصد روزها در شرایط مطلوب قرار داشت.

رستگاری بیان داشت: تعداد روزهای پاک، سالم و ناسالم تهران از ابتدای سال جاری تا 23 شهریور به ترتیب برابر با 6، 135 و 37 روز را تشکیل می‌دهد.

وی یادآور شد: این در حالی است که در سال گذشته 2 روز پاک، 124 روز سالم و همچنین 52 روز ناسالم را تجربه کردیم.

مدیر کل پایش محیط زیست استان تهران با بیان اینکه هم اکنون بیش از 70 درصد ظرفیت مراکز معاینه فنی خالی است، ادامه داد: معاینه فنی خودروها همچنان یک معضل باقی مانده است.

وی همچنین با بیان اینکه حدود 8 صنعت در تهران اساسا آلاینده هستند، گفت: ارتقاء سطح استاندارد سوخت و خودرو نقش خود را در بهبود کیفیت تهران ایفا کرده است.

وی به توقف افزوده شدن حلال‌های صنعتی به سوخت اشاره کرد و بیان داشت: هم اکنون در 123 جایگاه استان تهران سوخت یورو 4 توزیع می‌شود.

رستگاری همچنین با تأکید بر ضرورت تعویض کاتالیست خودروها بیان داشت: امیدوار هستیم با همکاری وزارت کشور این امر محقق شود.

وی با تأکید بر ضرورت جایگزین موتورسیکلت‌های برقی ادامه داد: استفاده از صافی ذرات برای خودروهای سنگین از جمله برنامه‌هایی است که پیش‌بینی کرده‌ایم.

رستگاری با انتقاد از ارائه برگه معاینه فنی جعلی به متقاضیان ادامه داد: متأسفانه در مراکز معاینه فنی نظارت کافی وجود ندارد و شاهد ارائه برگه‌های جعلی معاینه فنی به دارندگان خودروها هستیم.

مدیر کل پایش محیط زیست استان تهران با بیان اینکه در سال جاری 8 درصد میزان مراجعه شهروندان به مراکز معاینه فنی کاهش یافته است، افزود: امسال شاهد مراجعه 191 هزار دستگاه خودروی سبک به مراکز معاینه فنی بودیم این در حالی است که سال گذشته تعداد 207 هزار خودرو به این مراکز مراجعه کردند.

در ادامه این نشست پزشک‌پور نماینده مرکز معاینه فنی تهران گفت: قرار است کاتالیست 11 هزار دستگاه خودروی تولیدی ایران خودرو که زیرمجموعه تاکسیرانی است تعویض شود.

همچنین سرهنگ پرویز حسینی بیان داشت: در 5 ماهه نخست سال جاری 50 درصد برخورد خودروها به دلیل نقص فنی بود و 18 درصد برخورد پلیس با خودروهای دودزا صورت گرفت.

وی یادآور شد: در این مدت 80 هزار و 617 خودرو به دلیل نداشتن برگه معاینه فنی اعمال قانون شدند.

همچنین محمدهادی حیدرزاده با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سال تحصیلی جدید گفت: در ابتدای مهر ماه 30 درصد شاهد افزایش بار ترافیک خواهیم بود و افرادی که به مجموعه حمل و نقل اضافه می‌شوند عموما کودکان را که قشر آسیب‌پذیر هستند تشکیل می‌دهد.

رئیس اداره کل محیط زیست استان تهران یادآور شد: در دو هفته نخست مهر ماه بی‌نظمی ترافیک مشاهده می‌شود و بر همین اساس مقرر شد در بیستم در هر ماه نمایندگان اعضای کارگروه کاهش آلودگی استان تهران برنامه‌های خود را برای جلوگیری از تشدید آلودگی هوا به این کارگروه ارائه دهند.

-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits