دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کلنگ زنی و افتتاحیه ها در گذشته سوری و سیاسی بود - اشتغال جوانان در الویت قرار دارد
0
کلنگ زنی و افتتاحیه ها در گذشته سوری و سیاسی بود - اشتغال جوانان در الویت قرار دارد - مجید ساحل گزین در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره -کلنگ-افتتاحیه-گذشته-سوری-سیاسی-اشتغال
کلنگ زنی و افتتاحیه ها در گذشته سوری و سیاسی بود - اشتغال جوانان در الویت قرار دارد

مجید ساحل گزین در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به نحوه ورود خود به عنوان کاندیدا انتخابات شورای شهر اظهار داشت: به دلیل شناخت نسبی که از مردم و شهر اندیشه داشتم و سابقه 16 ساله فعالیت و ارتباط مستقیم با مردم و مسئولان شهر با مشاور دوستانمان در انتخابات شورای شهر ورود پیدا کردم.

وی افزود: بیشترین نیاز های اساسی شهر را در حوزه فرهنگی می دانستم و احساس می‌کردم شهر به دلیل شرایط معماری خاص و نوین و با حضور قومیت‌های مختلف نیازمند یک همگونی و انسجام فرهنگی است.

رئیس سابق شورای شهر اندیشه تصریح کرد: خوشبختانه با حضور 20 ماهه امام جمعه خیلی از مسائل و دغدغه های ما در ابعاد مختلف بر طرف شد و امام جمعه شهر جدید اندیشه به عنوان پدر معنوی شهر در مسائل فرهنگی و معنوی بسیار خوب ورود پیدا کرده و ثمرات پر برکتی داشت و سعی کردیم در مدت یکساله که بنده ریاست شورا را بر عهده داشتم با نظر اعضا شورا یک تعامل بسیار خوبی با دفتر امام جمعه داشته باشیم.

اشتغال برای جوانان در اولویت قرار دارد

ساحل گزین با بیان اینکه متاسفانه به پویایی شهر اندیشه توجه چندانی نشده بود، گفت: شهر اندیشه نمی توانست نیازهای خود را از منابعی که در اختیار دارد تامین کند به عنوان مثال در مسئله اشتغال بسیار ضعیف عمل شد در حالی که بسیاری از جوانان در هر یک از خانواده ها نیازمند شغل بودند و به نظر بنده در شرایط کنونی نیز نیاز اشتغال برای جوانان در اولویت قرار دارد.

عضو شورای شهر اندیشه با بیان اینکه فعالیت و برنامه ریزی در امر ایجاد درآمدهای پایدار برای مدیریت شهری یکی دیگر از اولویت ها و برنامه های یکساله ما بود، اظهار داشت: شهر اندیشه منابعی همچون کارخانه و کارگاه جهت تامین درآمدها پایدار ندارد زیرا اگر در این زمینه تعریف درستی وجود نداشته باشد معتقدیم سال های سختی را پیش رو خواهیم داشت.

ساحل گزین افزود: در نظر گرفتن منابع اساسی و مختلف در جهت ایجاد درآمدهای پایدار برای شهر از دیگر برنامه های یکساله اخیر بود که انجام شده و توفیقات بسیار خوبی برای شهرداری و مردم داشته است.

تعامل حداکثری با مسئولان شهرستانی و استانی در دوره چهارم شورا

وی با بیان اینکه احساس کردیم باید همکاری و تعامل مثبت میان مسئولان شهری با مدیران شهرستانی و استانی تقویت شود، اضافه کرد: ما در یک ساله اخیر این تعامل را میان مدیران شهری سوق دادیم این درحالی بود که در دوره های گذشته تقابلی میان مدیریت شهری با شرکت عمران وجود داشت اما در این دوره همواره تعامل بسیار خوب و مثبتی با مسئولان شرکت عمران شهر جدید اندیشه و سایر نهادهای خدمت رسان به صورت انفرادی و کلی برقرار کردیم.

رئیس سابق شورای شهر اندیشه تاکید کرد: در سایه این همکاری و تعامل با برگزاری جلسات مشترک، بسیاری از مشکلات و سوتفاهم ها برطرف و قدم های مثبتی در جهت توسعه و آبادانی شهر برداشتیم.

بسیاری از کلنگ زنی ها و افتتاحیه ها در گذشته سوری و سیاسی بود

ساحل گزین در پاسخ به این سوال که نظر شما پیرامون برخی سخنان که عنوان شده شورای شهر در امر پروژه های عمرانی بسیار ضعیف کرده است، گفت: معتقدیم خیلی از کلنگ زنی ها و افتتاحیه ها در مدیریت شهری گذشته سوری و سیاسی بود و به این نتیجه هم رسیدیم، به عنوان مثال کلنگ زنی ساختمان تجاری در مدیریت گذشته در ابتدای فاز 2 شهر هیچ مصوبه ای نداشت و یک اقدام غیر قانونی در مدیریت شهری و شهرداری محصوب می شود.

هیچکدام از پروژه های سال گذشته قابلیت بهره برداری نداشتند

وی افزود: بین 5 تا 10 شهریور ماه سال گذشته پروژه های مجموعه ورزشی ایثار، ولایت و بازار روز نیلوفر و پارک فاز 5 افتتاح شد و حتی مسئولان استانی هم دعوت شده بودند در صورتی که هیچکدام قابلیت بهره برداری نداشتند و هر یک از این پروژه های عمرانی با دریافت هزینه های اضافی نسبت به تکمیل آنها اقدام شد.

عضو شورای شهر اندیشه تصریح کرد: در خوشبینانه ترین حالت نیز تا یک ماه آینده پروژه مجموعه ورزشی ولایت امکان بهره برداری خواهد داشت و همچنین مشکلات امکانات خدماتی اولیه آب و برق و گاز بازار روز نیلوفر که در گذشته وجود داشت در این مدت برطرف شده است.

انتقاد درباره روند پروژه های عمرانی را می پذیریم

ساحل گزین خاطرنشان کرد: البته این انتقاد را می‌پذیریم که در طول این مدت در امر پروژه‌های عمرانی توفیقات زیای حاصل نشده است اما علت‌های فراوانی داشت از جمله آن‌ها نیز می‌توان به تاخیر ابلاغ حکم رسمی شهردار از سوی استانداری را عنوان کرد که حدود 3 ماه به طول انجامید و در آن مدت نیز با سرپرست، امور جاری انجام می شد.

مواجه با کسری 26 میلیاردی در سال گذشته/ تمام بدهی را تسویه کردیم

وی افزود: زمانی که شهردار معرفی شد به دلیل اینکه ماه های پایانی سال را پشت سر می گذاشتیم با کسری بودجه 26 میلیاردی که شامل تحقق نیافتن بودجه و بدهی پیمانکاران می شد رو به رو شدیم که این میزان کسری برای شهر اندیشه که درآمد زیادی نداشته و شاهد رکود ساخت و ساز بودیم هزینه بسیار سنگینی بود.

رئیس سابق شورای شهر اندیشه تصریح کرد: خوشبختانه شهرداری با فعالیت و برنامه ریزی کوتاه مدت خود این بدهی‌ها رو در قالب تهاتر و روش های دیگر علاوه بر اینکه بدهی ها تسویه شد، بودجه مورد نظر سال گذشته نیز بیش از حد انتظار تامین شد.

بودجه سال جاری با 2 ماه تاخیر ارائه شد/ از روند پروژه های عمرانی رضایت نداریم

ساحل گزین پیرامون نوجه تصویب بودجه سال جاری شهرداری گفت: در سال جاری نیز بودجه ما با تاخیر 2 ماه و در اواخر اردیبهشت به تصویب رسید و در این مدت عملا نمی توانستیم فعالیتی داشته باشیم اما در4 ماه پس از آن با کار کارشناسی که مدیران شهرداری داشتند توانستند با شناخت دقیق از نیازهای اساسی شهری لوایح مود نظرخود را قالب پروژه های عمرانی و خدماتی تدوین و در حال ارائه به شورای شهر هستند.

وی تاکید کرد: ما خودمان هم از روند پروژه های عمرانی رضایت نداریم ضمن اینکه شدیدا پیگری های لازم را هم انجام می دادیم.

آغاز عملیات عمرانی برج نور و الکترونیک ظرف 2 ماه آینده

عضو شورای شهر اندیشه با اشاره به به 2 پروژه عمرانی برج نور و الکترونیک گفت: برج نور در روزهای آینده بعد از سر مراحل قانونی می تواند به مرحله اجرا درخواهد آمد و همچنین برج الکترونیک که متاسفانه در دوره قبل شورا تعطیل شد انشالا تا 2 ماه آینده عملیات عمرانی آن آغاز می شود.

ساحل گزین با بیان اینکه بهره برداری از 2 پروژه عمرانی بزرگ برج نور و الکترونیک درآمدهای پایدار فراوانی برای مدیریت شهری به همراه خواهد داشت، افزود: پروژه زیر گذر فاز 4 اندیشه ظرف یک ماه آینده راه اندازی خواهد شد لذا در همین رابطه سعی کردیم مطلاعه دقیق را در دستور کار قرار دهیم و بیشتر کارهای ما در بخش عمرانی مطالعاتی و کارشناسی بود تا بتوانیم با مطالعه دقیق و جامع اعتبار را برای آن پروژه تخصیص دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که تعامل و همکاری شهرداری و شورا با شرکت عمران اندیشه که در گذشته با اختلافاتی همراه بود در طول یک سال اخیر چگونه بود، اظهار داشت: خوشبختانه مدیرعامل جدید شرکت عمران در بحث های تئوری بسیار مثبت با شورا همکاری داشتند و انشالا در آینده نیز باید وارد بخش اجرایی شوند.

عضو شورای شهر اندیشه بیان کرد: قطعا تا پایان سال جاری علاوه بر تکمیل پروژه های ناقص نیز تعدادی از پروژه های بزرگ را عملیاتی و آغاز خواهیم کرد.

شرکت عمران رکود ساخت و ساز مسکن مهر را از بین برد

ساحل گزین تصریح کرد: یکی از اقدامات اساسی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه رفع رکود به وجود آمده در ساخت و سازهای مسکن مهر بود و در سایه همکاری شرکت عمران با شورا و شهرداری مشکلات متقاضیان مسکن مهر بر طرف شد.

افتتاح بازار ایرانی اسلامی تا قبل از دهه فجر

وی درباره آخرین جزئیات پروژه بزرگ بازار ایرانی اسلامی شهر اندیشه گفت: یکی از علت های تاخیر در افتتاح بازار ایرانی اسلامی شهر اندیشه افزایش قیمت های تجهیزات این پروژه به دلیل رکود و تورم بود و همچنین این پروژه دارای مشکلات زیر ساختی آب و برق و گار بود که یکی پس از دیگری این مسائل رفع شد و طبق صحبتی که اخیرا داشتیم انشالا قبل از دهه فجر شاهد افتتاح بازار ایرانی و اسلامی شهر اندیشه خواهیم بود.

میخواستند زمین های آموزشی را به مسکن های مهر اختصاص دهند

رئیس سابق شورای شهر اندیشه در پاسخ به این سوال که سیاست دولت دهم مبنی بر ساخت چندین هزار واحد مسکنونی مهر را در این شهر چگونه ارزیابی می کنید، بیان کرد: مسئولان گذشته می توانستند تصمیمات بهتری بگیرند و در فضاهای بیرون از شهر اندیشه این واحدهای مسکونی ساخته می شد تا ترکیب اصلی شهری اندیشه بهم نخورد.

ساحل گزین با بیان اینکه اندیشه صاحب 3 هزار واحد مسن مهر است، افزود: خوشبختانه شورا در دوره گذسته نیز در امر ساخت و سازهای مسکن مهر ورود پیدا کرد و مقابل این ساخت و سازها را گرفت چنانچه مدیران گذشته شرکت عمران در نظر داشتند بسیاری از زمین های خدماتی و آموزشی شهر را با تغییر کاربری در امر ساخت واحد های مسکن مهر اختصاص دهند.

شرکت عمران در تحویل فاز به فاز شهر اقدام کند/ به مدیریت دوگانه اعتقاد نداریم

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال که ارزیابی شما از حضور مادم العمر شرکت عمران در شهر جدید اندیشه چیست، اظهار داشت: اعتقاد دارم که شرکت عمران در ساخته شهر اندیشه نقش کلیدی و مادر داشته و حتی تا کنون نیز تمام نقش خود را به طور صدرد صد به اتمام نرسانده است.

عضو شورای شهر اندیشه افزود: باید قبول کنیم که شهر باید مستقل باشد لذا به مدیریت دو گانه اعتقاد نداریم، هم اکنون حدود 70 درصد از نیازهای اساسی شهر تامین شده و بهتر است شرکت عمران در تحویل فاز به فاز شهر اقدام و به مدیریت شهری تحویل دهد.

ساحل گزین با تاکید بر اینکه شرکت عمران تقریبا رسالت خود را انجام داده و می تواند شهر را تحو.یل دهد، تصریح کرد: شهر تا کنون اصلا تحویل مدیرت شهری نشده است، طبق قانون باید تعهدات خود را به طور کامل انجام داده و شهر را به مدیریت شهری تحویل دهند.

وی خاطرنشان کرد: البته قرار نیست شرکت عمران کلا از شهر برود آنها تحت عنوان نماینده اداره راه و شهرسازی در شهر اندیشه حضور خواهند داشت.

-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits