دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
0
هیولاهایی که روی صورت ما زندگی می‌کنند! - از شنیدن این واقعیت که انگل‌های ذره‌بینی موسوم به-هیولاهایی-صورت-زندگی-کنند

-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.

از شنیدن این واقعیت که انگل‌های ذره‌بینی موسوم به «مایت‌ها» روی صورت ما زندگی می‌کنند تعجب نکنید چون این موجودات ساکنان دائمی پوست صورت انسان‌ها هستند.

به گزارش ایسنا، «مایت‌ها»، موجودات میکروسکوپی هستند که به گروه کنه‌ها تعلق دارند. آنها ساکنان دائمی پوست صورت شما هستند و فرقی نمی‌کند که روزانه چند بار و چگونه صورت خود را بشوئید. ضمن اینکه استفاده از لایه‌بردارها و ضدعفونی‌کننده‌های پوست نیز در از بین بردن آنها تأثیری ندارد چرا که بنابر اعلام متخصصان پوست، روزنه‌های پوست در واقع لانه‌ موجودات ریز و میکروسکوپی هستند که برای زندگی کردن در این محل تکامل یافته‌ و سازگار شده‌اند.

بنابراین گزارش که جزئیات آن در مجله «پلاس وان» منتشر شده در نمونه‌های آزمایش شده مشخص شد 100 درصد افراد بالای 18 سال روی پوست صورت خود میزبان دست‌کم یکی از انواع «مایت‌های دمودکس» (تیره‌ای از عنکبوتیان ریز انگلی که در فولیکول‌های موی میزبان قرار می‌گیرند) هستند. این یافته‌ها نشان می‌دهد که دمودکس‌ها مهمان همیشگی پوست صورت انسان‌ها در سراسر جهان هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی تک تایمز، نتایج این مطالعه نشان می‌دهد از مجموع 48 هزار گونه مایت شناخته شده، دو گونه روی پوست صورت انسان زندگی می‌کنند که در فولیکول‌های موی صورت فرو رفته‌اند. حیات این جانوران به چربی‌های نهفته در پوست صورت انسان وابسته است.

بنابر اعلام متخصصان پوست، دو گونه مایت با نام‌های «دمودکس فولیکوروم» و «دمودکس برویس» در پوست تمام گروه‌های انسانی و از هر نژادی مشاهده می‌شوند.متخصصان با انجام آزمایش‌های DNA روی پوست صورت دریافته‌اند 100 درصد افراد بالغ در شرایط برابر روی پوست خود شاهد وجود این جانوران میکروسکوپی هستند.

«مگان تومس»، از مؤلفان این مطالعه می‌گوید: وقتی برای نخستین بار متوجه حضور این جانوران روی پوست خود شدم نمی‌توانستم چهار شبانه روز بخوابم! این جانوران واقعاً زیبا هستند. آن‌ها هشت پا دارند که در حال شنا کردن داخل روغن پوست هستند. درست مانند این است که این دوستان همیشه همراه شما هستند و وقتی می‌فهمید همه انسان‌ها روی صورت خود میزبان این مایت‌ها هستند خیالتان آسوده می‌شود که آن‌ها مشکلی برای انسان ایجاد نمی‌کنند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits