دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هوای کشور پاییزی می‌شود - کاهش 14 درجه‌ای دما و باد وباران در سواحل شمالی
0
هوای کشور پاییزی می‌شود - کاهش 14 درجه‌ای دما و باد وباران در سواحل شمالی - به گزارش خبرنگار مهر، بررسی نقشه هاي پیش یابی هوا-هوای-کشور-پاییزی-کاهش-درجه-وباران
هوای کشور پاییزی می‌شود - کاهش 14 درجه‌ای دما و باد وباران در سواحل شمالی

به گزارش خبرنگار مهر، بررسی نقشه هاي پیش یابی هواشناسی و داده هاي هواشناسی نشان می دهد که از اواخر وقت جمعه با نفوذ جبهه هواي سرد به سواحل جنوبی دریاي خزر، بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش بــاد شدید در سواحل جنوبی دریاي خزر آغاز خواهد شد و بطور متناوب تا دوشنبه ادامه خواهد داشت. طی این مدت کاهش دما در حدود 8 تا 14 درجه سلسیوس براي سواحل جنوبی دریاي خزر رخ خواهد داد و دریاي خـزر مـواج و طوفانی خواهد بود.

همچنین، بیشترین میزان بارش در استانهاي گیلان و مازندران طـی روزهـاي شـنبه و یکشنبه به ترتیب حدود 40 و 30 میلی متر خواهد بود.

بر اساس این گزارش، شنبه و یکشنبه در ساعات بعداز ظهر و اوایل شب در استانهاي اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجـان غـربی و زنجان نیز رگبار و رعد و برق پراکنده و گاهی وزش باد شدید رخ خواهد داد.

طی روزهاي جمعه و شنبه رشد ابر، رگبار موقتی باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در ساعات بعد از ظهر تـا اوایل شب در برخی مناطق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، جنوب فارس، ارتفاعات بوشهر و ارتفاعات زاگرس در استانهاي خوزستان، چهارمحال بختیاري و کهگیلویه بویر احمد رخ خواهد داد. از ایــن رو خطرات ناشی از رعد و برق و آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه هاي فصلی و مســیلها در منــاطق کوهپایه اي و روستاهاي کوهستانی پیش بینی می شود و ضروري است که اقدامات پیشگیرانه براي جلوگـیري از خسارات احتمالی به عمل آید.

-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits