دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
متهمان کلاهبرداری 3 هزار میلیاردی از مرز نشینان فردا محاکمه می شوند - پایان 33 ماه انتظار مالباختگا
0
متهمان کلاهبرداری 3 هزار میلیاردی از مرز نشینان فردا محاکمه می شوند - پایان 33 ماه انتظار مالباختگان - به گزارش خبرنگار مهر، این کلاهبرداری بزرگ از آذر -متهمان-کلاهبرداری-هزار-میلیاردی-نشینان-فردا
متهمان کلاهبرداری 3 هزار میلیاردی از مرز نشینان فردا محاکمه می شوند - پایان 33 ماه انتظار مالباختگا

به گزارش خبرنگار مهر، این کلاهبرداری بزرگ از آذر ماه سال 90 برای اولین بار دهان به دهان در بازار موبایل و کامپیوتر ایران و یا به عبارت دیگر، پاساژ علاءالدین پیچید. سپس شاکیان در نامه‌هایی جداگانه‌ خواستار رسیدگی به این موضوع از سوی رئیس قوه قضائیه، وزیر اطلاعات، دادستان عمومی و انقلاب تهران و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی شدند.

ماجرا از این قرار است که 6 متهم این پرونده به نامهای "ه. ن.ح"، "ا. د.ف"، "ح. خ.ب"، "ا. ع" و "ه. ه" و "علی آ" با راه‌اندازی دفتری در مرکز تهران اقدام به سودجویی از شهروندان و بعضا فعالان اقتصادی کردند که در تهران ریال به آنان می‌دادند و در امارات درهم تحویل می‌گرفتند.

به عبارت دیگر، نحوه خرید ارز به این گونه بوده که متهمان پرونده در تهران وجه ریالی دریافت و به فاصله شش روز بعد در دوبی درهم تحویل می‌دادند. این روند برای مدت نزدیک به یک ماه ادامه می‌یابد ولی درنهایت منجر به ناپدیدشدن موقتی سودجویان شد. بدین ترتیب پرونده کلاهبرداری بزرگ در قوه قضائیه تشکیل و متهمان دستگیر و بازداشت شدند.

با افشای این ماجرا و آغاز تحقیقات ، جزئیات تازه ای از کلاهبرداری گسترده این متهمان فاش شد و در جریان بررسی ها مشخص شد ، این شش نفر در شهرهای مرزی کشور نیز اقدام به کلاهبرداری مرزی کرده اند. حجم پول دریافت شده در این شهرها آنقدر بالا بود که این کلاهبرداری زندگی هزاران نفر را در این شهرها با مشکل جدی رو به رو کرد. افرادی که برای به دست آوردن سود آن هم از راه قانونی تمام دارایی خود را از دست داده بودند.

بر اساس حسابرسی صورت گرفته از سوی کارشناس دادگستری میزان کلاهبرداری متهمان از مرز نشینان و مغازه داران علاءالدین سه هزار و 461 میلیارد ریال تعیین شده است.

رسول خضری نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در این باره به خبرنگار مهر گفت: در سفر رئیس قوه قضائیه به آذربایجان غربی موضوع این کلاهبرداری بزرگ ارزی را مطرح کردیم. در حالیکه پرونده های حقوقی باید 5 ماهه و کیفری 3 ماهه به نتیجه برسد این پرونده با گذشته چند سال هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی ادامه داد: در این مدت پرونده قاضی ثابتی نداشته و بعد از سه چهار ماه قاضی رسیدگی کننده تغییر می یافت. وقتی این موضوعات را به اطلاع آیت الله لاریجانی رساندیم وی دستور داد برای پرونده قاضی و شعبه ویزه ای تعیین شود تا روند رسیدگی تسریع شود.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر افزود: این پرونده از آذر سال 90 تشکیل شد که 120 میلیارد تومان آن در دو شهر سردشت و پیرانشهر رخ داده است. در این مدت با وزرای سابق و فعلی دادگستری هم موضوع را مطرح کردیم که آنها اعلام کردند محاکم دست ما نیست .

با گذشت نزدیک به سه سال از این کلاهبرداری سرانجام پرونده برای محاکمه به دادگاه جزایی تهران فرستاده شد و ساعت 9 و 30 دقیقه فردا نخستین جلسه محاکمه متهمان برگزار می شود.

-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits