دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
برگزاری جشن نفس در 13 شهریور ماه
4
برگزاری جشن نفس در 13 شهریور ماه -
برگزاری جشن نفس در 13 شهریور ماه

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری طبنا؛ دکتر کتایون نجفی زاده گفت: جشن نفس از حدود 11 سال پیش به منظور تقدیر از خانواده های اهدا کننده اعضای مرگ مغزی با هدف ارتقای فرهنگ اهدا عضو در کشور برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: این مراسم توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با همکاری مجموعه های ذیربط برگزار می شود.

رییس اداره پیوند و بیماریهای خاص، آشنا کردن مردم با فرهنگ مقدس اهدای عضو را از دیگر اهداف برگزاری این جشن بیان کرد و گفت: در این مراسم عظمت و شکوه پدیده مقدس اهدای عضو و ابعاد تلخ و شیرین و شگفتیهای آن در طول چند ساعت جشن جشن به نمایش گذاشته می شود.

وی با اشاره به حضور برخی از ورزشکاران و هنرمندان بنام کشور، بیماران نیازمند به پیوند اعضاء، بیماران پیوند شده، خانواده های بزرگوار اهدا کننده عضو افراد مرگ مغزی و افراد علاقه مند به پیوند اعضاء در مراسم جشن نفس، افزود: در این مراسم خانواده های اهدا کننده عضو با کارت های سبز و گیرندگان عضو با کارت های قرمز حضور دارند. بنابر این علاقه مندان می توانند با صحبت با یکایک آنها از احساس گیرندگان بعد از گرفتن عضو پیوندی، مشکلات زندگی آنها قبل از پیوند، انگیزه خانواده اهدا کننده از اهدای اعضای عزیزشان و احساس آنها بعد از اهدای عضو جویا شوند.

دکتر نجفی زاده در ادامه با اشاره به حضور برخی از مدیران و مسئولین مرتبط با حوزه پیوند اعضاء، افزود: حضور این افراد باعث آشنا شدن آنها با اهمیت موضوع پیوند اعضاء می شود.

وی همچنین، نشان دادن فرآیند اهدای عضو و جنبه های مختلف آن را از دیگر برنامه های جشن نفس بیان کرد و افزود: در این مراسم کارت اهدا عضو برای افراد داوطلب به اهدا عضو به صورت حضوری و بدون نیاز به گذشت زمان صادر و در همان محل تحویل داده می شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits