دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
0
رایس: پیشرفت‌های معناداری در موضوعات کلیدی برنامه هسته‌ای ایران صورت گرفته - توافق بد را نمی‌پذیریم - سیاست > دیپلماسی - فارس نوشت: مشاور امنیت ملی -رایس-پیشرفت-معناداری-موضوعات-کلیدی-برنامه

سیاست > دیپلماسی - فارس نوشت:

مشاور امنیت ملی آمریکا در همایش رهبران سازمان‌های یهودی گفت پیشرفت‌های معناداری در موضوعات کلیدی برنامه هسته‌ای ایران صورت گرفته است.

سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا در همایش رهبران یهودی که در واشنگتن برگزار شد درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ اظهار نظر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کاخ سفید، خانم رایس در خلال این نشست که با حضور برخی مقامات آمریکایی، نمایندگان کنگره و سران سازمان‌های مهم صهیونیستی برگزار شد گفت هنگامی که رهبران تهران به وضوح از نابود کردن اسرائیل سخن می‌گویند، آمریکا دلیل دیگری برای جلوگیری از دست‌یابی ایران به بمب هسته‌ای دارد.

وی افزود: «ما با رهبری اوباما فشارهای اقتصادی و دیپلماتیک بی‌‌سابقه‌ای به ایران وارد کرده‌ایم.»

رایس با ادعای اینکه واشنگتن ایران را به پای میز مذاکره آورده و با آن توافق هسته‌ای امضا کرده است گفت این توافقنامه برای اولین بار طی دهه گذشته برنامه هسته‌ای ایران را به عقب رانده است.

این مقام کاخ سفید سپس به وضعیت مذاکرات هسته‌ای ایران پرداخت و گفت دو طرف «پیشرفت‌های معناداری در برخی موضوعات کلیدی» داشته‌اند، اما در برخی موضوعات دیگر اختلاف نظر دارند.

رایس تصریح کرد کشورهای ۱+۵ بر همین اساس تصمیم به تمدید مهلت مذاکرات تا تاریخ ۲۴ نوامبر (سوم آذرماه) گرفته‌اند.

رایس خاطرنشان کرد: «هدف ما روشن است: دست‌یابی به توافقی جامع و قابل راستی‌آزمایی که می‌تواند به جهان اطمینان خاطر بدهد ایران به بمب هسته‌ای دست نخواهد یافت.»

رایس تأکید کرد: «بگذارید دو موضوع را به صراحت بگویم؛ اول اینکه ما تحت هیچ شرایطی توافق هسته‌ای بد با ایران را نمی‌پذیریم، حتی اگر این به معنای عدم دست‌‌یابی به توافق باشد. و دوم اینکه ما هر کاری که لازم باشد را برای جلوگیری از دست‌یابی ایران به بمب هسته‌ای انجام خواهیم داد.

23503

-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits