دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ظریف: آنچه در فلسطین می گذرد، نسل کشی و جنایت علیه بشریت است
0
ظریف: آنچه در فلسطین می گذرد، نسل کشی و جنایت علیه بشریت است - به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه -ظریف-آنچه-فلسطین-گذرد-جنایت-علیه

-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.

ظریف: آنچه در فلسطین می گذرد، نسل کشی و جنایت علیه بشریت است

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، ظریف پنجشنبه شب در جمع روسای نمایندگی های اعضای سازمان همکاری های اسلامی در تهران افزود: هیچگاه حقوق بین الملل تا این حد به سخره گرفته نشده بود که یک گروه کوچک از فعالان صهیونیستی و حامیان آن ها را راضی نگه دارد.

وی، کشتار مردم به ویژه کودکان و زنان فلسطینی را نمونه بارز جنایت جنگی نامید و سکوت و انفعال کشورهای اسلامی را در قبال این رویدادها، مورد نکوهش و انتقاد شدید قرار داد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خطاب به نمایندگان سازمان همکاریهای اسلامی گفت: ˈما کنار نشسته ایم و به اختلافات و در گیری های داخلی مشغولیم و با فجایعی همچون تروریسم کور و افراطی گری دست و پنجه نرم می کنیم.ˈ

ظریف با تجلیل از مبارزه و ایستادگی قهرمانانه مردم غزه و فلسطین علیرغم همه فشارها و جنایتهای روزافزون رژیم صهیونیستی اظهار داشت: ˈآیا زمان آن نرسیده است که به برکت ماه رمضان به این درک و خودباوری برسیم که جز در سایه مقاومت، همبستگی، همدلی و حرکت منظم و یکپارچه به عنوان جهان اسلام، قدس شریف و مردم قهرمان فلسطین آزاد نخواهند شد؟!ˈ.

وزیر امور خارجه ایران خاطرنشان کرد: ˈهر قدر ما در این امر مهم تعلل کنیم، در وظیفه انسانی و اسلامی خود تعلل کرده ایم. غزه چشم انتظار کمک، حمایت و دعای ما و چشم انتظار برنامه مدونی برای شکستن حصر و پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی بنا به خواست ملت فلسطین است.ˈ

وی با اشاره به ابتکار بلندنظرانه رهبر کبیر انقلاب برای همبستگی تمام جهان بویژه جهان اسلام در حمایت از مردم فلسطین و نامگذاری روز قدس، وحشیگری های رژیم صهیونیستی در هفته های گذشته را تاییدی بر درایت امام خمینی(ره) در نامگذاری روز قدس دانست و تاکید کرد: اگر همه کشورهای اسلامی از این فرصت استفاده می کردند و اگر در آینده از این فرصت بهره ببرند، دیگر شاهد چنین فجایعی نخواهیم بود.

ظریف گفت: آنچه امروز در غزه می گذرد، جز نمونه ای از وحشیگری 80 ساله رژیم اشغالگر صهیونیستی در حق ملت مظلوم فلسطین نیست و چه بی شرمانه است که برخی طرف ها، از کشتار جمعی و قتل و حتی حمله به مکانی که سازمان ملل برای بی پناهان آواره فلسطینی فراهم کرده است، به نام دفاع مشروع حمایت می کنند!.

وی خاطرنشان کرد: ضروری است همه ما به عنوان کشورهای اسلامی که نزدیک ترین ارتباط قلبی، جغرافیایی، تاریخی، دینی و دیدگاهی با این معضل اساسی در منطقه و جهان را داریم، بر این امر اصرار کنیم که جامعه بین الملل ناگزیر است با این روش های ضد بشری به طور جدی برخورد کند و در غیر اینصورت اعتباری برای آن باقی نخواهد ماند.

پیش از سخنان ظریف، «صلاح زواوی» سفیر فلسطین در تهران، با تشکر از حمایت ایران از مردم فلسطین، بر لزوم وحدت میان فلسطینی ها و امت اسلامی تاکید کرد و گفت: وحدت ملی فلسطینی ها و بازگشت موضوع فلسطین به مساله اصلی در جهان اسلام، نیازمند تحکیم وحدت در بین امت اسلامی است.

وی افزود: مسؤولیت ما در جهان اسلام همدوشی و اتحاد در جهت برچیدن غده سرطانی اسرائیل و پاکسازی بیت المقدس و فلسطین و مکان معراج پیامبر (ص) است.

تازه ترین گزارش ها حکایت از آن دارد که در نتیجه تهاجم رژیم صهیونیستی به نوار غزه در روزهای اخیر، شمار شهدا تاکنون به 803 و مجروحان به 5200 نفر افزایش یافته است. بیشتر شهدا و مجروحان را کودکان و زنان تشکیل می دهند.

شبس (1) 1346 **1551

انتهای پیام /*


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits