دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نظام جمهوری اسلامی به نیروهای فکور و دارای قدرت تشخیص و استنباط نیاز دارد
0
نظام جمهوری اسلامی به نیروهای فکور و دارای قدرت تشخیص و استنباط نیاز دارد - به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ˈرضا غلامیˈ سه شنبه ش-نظام-جمهوری-اسلامی-نیروهای-فکور-دارای

-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.

نظام جمهوری اسلامی به نیروهای فکور و دارای قدرت تشخیص و استنباط نیاز دارد

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ˈرضا غلامیˈ سه شنبه شب در سلسله جلسات ˈبازخوانی اندیشه های رهبر معظم انقلابˈ در مشهد افزود: نه تنها نظام جمهوری اسلامی بلکه هیچ نظام ریشه دار مبتنی بر عقلانیت به نیروهای ˈبله قربان گوˈ نیاز ندارد.

دبیر شورای فرهنگی نهادهای فرهنگی کشور اظهار کرد: نیروهای بی بصیرت، کوته فکر و ساده اندیش به درد نظام جمهوری اسلامی نمی خورند و سطحی نگری برخی اشخاص که منجر به خود زنی می شود، مهمترین خطر تهدید کننده انقلاب اسلامی است.

وی گفت: برخی اشخاص و مسوولین که در متدین بودنشان شکی نیست به دلیل فقدان درک کامل از اندیشه های اسلامی در برخی مواقع در حوزه های فرهنگی و اجتماعی مرتکب خطاهای بزرگ می شوند.

وی تاکید کرد: برای عمق بخشی اندیشه و تفکر نیروهای انقلابی اقدامات موثری انجام نشده و در این زمینه بهای کافی پرداخت نکردیم و از این نظر احساس خسارت می کنیم.

حجت الاسلام غلامی گفت: باید با برگزاری این قبیل جلسات فکری و دینی برای عمق بخشی اندیشه های اسلامی در نیروهای انقلابی و دلسوز نظام جمهوری اسلامی بیشتر تلاش کرد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در سالهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و در سال 1353 مبانی اسلامی را به شکل اجتماعی و منسجم و کارکردهای آن در تشکیل یک نظام اسلامی در قالب سخنرانی های خود در مسجد امام حسن (ع) مشهد به خوبی مطرح می کردند.

او گفت: در سال 1353 که پیش بینی پیروزی انقلاب اسلامی کار بسیار دشواری بود و موانع جدی بر سر راه حرکت نهضت انقلاب وجود داشت، طرح این مسائل مهم توسط حضرت آیت الله خامنه ای از اهمیت و حساسیت خاصی برخوردار بود.

دبیر شورای فرهنگی نهادهای فرهنگی کشور افزود: برای شناخت عمیق از ابعاد دین مبین اسلام و آیات اسلامی باید اندیشه های اسلامی و نظریه پرداز اسلامی که در جامعه مغفول واقع شده، بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

وی با بیان اینکه با گذشت حدود 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و به رغم برخی توفیقات انجام شده هنوز بسیاری از الزامات فکری اسلامی در جامعه کشف و تبیین نشده، علت آن را تشخیص ندادن اولویت ها توسط محققین و علما دانست.

حجت الاسلام غلامی اظهار کرد: طرح مباحث کلی اسلامی در جامعه باید به صورت پیوسته صورت گیرد و دچار پراکنده گویی نشویم و مجموعه تعالیم اسلامی به شکل یک پازل بزرگ ترسیم شوند.

سلسله جلسات ˈبازخوانی اندیشه های رهبر معظم انقلابˈ با هدف تبیین دیدگاههای معظم له که در قالب سخنرانی های ˈاندیشه اسلامی در قرآنˈ در سال 1353 در مسجد امام حسن (ع) مشهد انجام می شد، توسط موسسه پژوهشی فرهنگی حفظ و نشر اندیشه و آثار آیت الله خامنه ای از سه شنبه شب آغاز شده و به مدت پنج شب ادامه دارد./2

7490/664

انتهای پیام /*


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits