دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
(تصاویر) در گوانتانامو چه می‌گذرد؟
1
(تصاویر) در گوانتانامو چه می‌گذرد؟ - فرارو- بازداشتگاه گوانتانامو نام زندانی نظامی است-تصاویر-گوانتانامو-گذرد-فرارو-بازداشتگاه-زندانی

فرارو- بازداشتگاه گوانتانامو نام زندانی نظامی است واقع در پایگاه نیروی دریایی خلیج گوانتانامو در خلیج گوانتانامو در جنوب شرقی کوبا که در اجاره ارتش آمریکا قرار دارد.

این پایگاه طبق قرارداد بین آمریکا و کوبا، از سال ۱۹۰۳ در اجاره نیروی دریایی آمریکا بوده و اگرچه پس از انقلاب کوبا در دهه ۱۹۵۰، دولت آن کشور خواستار لغو این اجاره نامه شد، اما آمریکا با این درخواست موافقت نکرد.

در پی حملات انتحاری ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ در آمریکا و اعلام دکترین «مبارزه جهانی با تروریسم»، دولت آمریکا بازداشتگاهی را در این پایگاه ایجاد کرد تا کسانی را که در ارتباط با اقدامات تروریستی در نقاط مختلف جهان بازداشت می‌شوند، در این محل زندانی کند.

این افراد که دارای تابعیت آمریکایی نیستند در مناطق مختلف جهان دستگیر شده‌اند، به گوانتانامو فرستاده شده‌اند.

از آنجا که آمریکا این افراد را «نظامی دشمن» نمی‌داند، آنان از حقوق اسیران جنگی برخوردار نیستند و از آنجا که نه تابعیت آمریکایی دارند و نه در خاک آمریکا دستگیر یا زندانی شده‌اند، در حوزه قضایی ایالات متحده قرار ندارند و مشمول حقوق بازداشت شدگان در قوانین آن کشور، مانند ایراد رسمی اتهام، دسترسی به وکیل مدافع در مراحل بازجویی و حق محاکمه سریع و عادلانه نشده‌اند.

ادامه بازداشت این افراد همواره دولت ایالات متحده آمریکا رت در سطح بین المللی با انتقاداتی مواجه کردا هست.

در ادامه تصاویری از درون این زندان جنجالی را ببینید:

عکس: رویترز



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits