دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هشدار در مورد شیوع روزافزون ام اس - روزانه 4 تهرانی مبتلا می شوند
0
هشدار در مورد شیوع روزافزون ام اس - روزانه 4 تهرانی مبتلا می شوند - به گزارش خبرگزاری مهر، حسین کاکاوند از نهادهای ذی-هشدار-مورد-شیوع-روزافزون-روزانه-تهرانی
هشدار در مورد شیوع روزافزون ام اس - روزانه 4 تهرانی مبتلا می شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین کاکاوند از نهادهای ذیربط نظیر نهاد ریاست جمهوری، وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، استانداری، سازمان بهزیستی، شهرداری و دیگر ارگان‌ها و سازمان‌ها خواست تا در برگزاری این هفته مشارکت داشته باشند.

وی گفت: شیوع و افزایش عارضه ام اس در سطح جهان و به ویژه کشور ایران که بنابر آمار روزانه به طور متوسط 4 نفر در شهر تهران به این بیماری مبتلا می­‌شوند، توجهات ویژه­‌ای را در سطوح بین المللی به خود جلب کرده است.

کاکاوند افزود: از آنجایی که بر اساس نظر کنفدراسیون جهانی ام اس در هر سال آخرین چهارشنبه ماه می به عنوان روز جهانی ام اس نام گذاری شده است و مصادف با 7 خرداد ماه سال جاری می­‌باشد، در نظر است با برگزاری برنامه­‌های متنوع فرهنگی و هنری از جمله جشنواره فرهنگی هنری، المپیاد ورزشی، گردهمایی­‌ها و برنامه­‌های تفریحی از تاریخ 2 تا 8 خرداد ماه سال جاری در هفته ام اس و با استعانت از الطاف الهی در راستای افزایش آگاهی و اطلاع­ رسانی در خصوص عارضه ام اس، ایجاد انگیزه و خود باوری در بین مبتلایان، مهیا نمودن بستری مناسب جهت بهبود زندگی فردی و اجتماعی مبتلایان گام مثبتی برداریم.

وی در خصوص نخستین دوره جشنواره فرهنگی هنری پروانه‌های امید که از دوم تا هشتم خرداد ماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: جشنواره در یازده رشته فیلم، شعر، داستان نویسی، عکس، نقاشی، نگارگری، خوشنویسی، کاریکاتور، تصویرسازی، پوستر و مجسمه سازی برگزار می‌شود.

دبیر ستاد اجرایی هفته ام اس ادامه داد: شرکت در این جشنواره برای عموم آزاد است. بنا داریم آثاری که تاکنون خلق شده است را با کمک هنرمندان به نمایش بگذاریم. علاوه بر این آثار جدید خلق شده نیز در این جشنواره در معرض دید عموم قرار می گیرند و از نفرات برتر در هر رشته در روز هشتم خرداد در مراسم اختتامیه این هفته تقدیر خواهد شد.

کاکاوند با بیان اینکه مسابقات مشاعره، کتابخوانی، خاطره نویسی و آشیزی را مختص خود ام اسی ها تدارک دیده ایم، از برگزاری نخستین دوره المپیاد ورزشی پروانه های امید خبر داد و گفت: این المپیاد به مناسبت هفته ام اس در دو بخش رقابتی و نمادین برای آقایان و بانوان مبتلا به ام اس برگزار می شود.

وی افزود: در بخش رقابتی رشته‌های شنا، شطرنج، دارت، سوارکاری و تنیس روی میز برگزار می‌شود و در هفته ام اس از برگزیدگان این برنامه تقدیر و تشکر به عمل خواهد آمد و در بخش دوم، به دنبال برگزاری برنامه های ورزشی نمادین توسط تیم های ورزشی انجمن ام اس ایران در رشته های پیاده روی خانوادگی، فوتسال، دوچرخه سواری، اسکی و کوهنوردی، به جهت افزایش خودباوری مبتلایان و ارتقای نگاه اجتماعی نسبت به ام اس خواهیم بود.

کاکاوند با اشاره به اینکه در رشته های نمادین صعود تیم کوهنوردی آوای امید به قله سهند در این هفته است، گفت: تیم دوچرخه سواری آوای امید مسیر میدان راه آهن تا میدان تجریش را طی خواهد کرد و به مردم اطلاع رسانی می کند. همچنین تیم پرش اسکی از بلندترین ارتفاعات با پرچم ام اس پرش خواهد داشت و تیم فوتسال هم تیم هنرمندان بازی دوستانه برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین در حال ساخت تئاتری با موضوع ام اس هستیم به نویسندگی و کارگردانی حمید شریف زاده و با حضور بازیگران توانمند و جوان کشورمان ساعد سهیلی، محمدرضاغفاری، پریناز ایزدیار و حمید شریف زاده که از تاریخ بیستم اردیبهشت در فرهنگسرای نیاوران اجرا می شود. برگزاری کنسرت هایی با حضور خوانندگان مطرح کشور نیز از جمله دیگر برنامه‌های متنوع هفته ام اس است.

کاکاوند در پایان ابراز امیدواری کرد تا مردم با حضور در مراسم مربوط به هفته ام اس، توانمندی مبتلایان ام اسی را مشاهده و سپس کمک کنند تا مشکلات آنها مرتفع شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits