دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هلاکت39 عضو داعش در فلوجه - تهدید تلفنی نامزدهای انتخابات در بصره
0
هلاکت39 عضو داعش در فلوجه - تهدید تلفنی نامزدهای انتخابات در بصره - به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النهرین، م-هلاکت39-داعش-فلوجه-تهدید-تلفنی-نامزدهای
هلاکت39 عضو داعش در فلوجه - تهدید تلفنی نامزدهای انتخابات در بصره

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النهرین، منابع عراقی اعلام کردند: محمد تمیم وزیر آموزش و پرورش عراق از یک سوء قصد تروریستی جان به در برد.

این منابع بیان کردند: یک بمب در مسیر عبور کاروان حامل محمد تمیم رئیس ائتلاف العربیه در کرکوک در هنگام عبور در منطقه حویجه در غرب کرکوک منفجر شد که تلفاتی انسانی نداشت و آسیبی به محمد تمیم نرسید.

همزمان نامزدهای انتخابات پارلمانی در بصره از تهدیدات فراوانی که علیه آنها می شود خبر دادند. یکی از نامزدها اعلام کرد که از وی خواسته شده است که کنار برود.

نبیل الامیر نامزد انتخابات در بصره گفت: یک شخص ناشناس از من خواست که قبل از پایان روز کاری فردا انصراف بدهم و گرنه آفتاب روز جمعه را نخواهم دید. این تهدیدها در عزم من برای شرکت در انتخابات پارلمانی خللی وارد نمی کند و این تهدید جدی نیست.

از سوی دیگر جبار الساعدی رئیس کمیته امنیتی در استان بصره تاکید کرد: تهدیداتی که علیه نامزدهای انتخاباتی می شود ادامه دارد. این تماس ها ردگیری خواهد شد.

یک منبع عراقی اعلام کرد: بر اثر حمله هوایی ارتش عراق به مراکز تروریستهای داعش در نزدیکی شهر فلوجه در 62 کیلومتری غرب بغداد در منطقه البوالهوی 39 تروریست کشته شدند.

در غرب الرمادی یک فرد مسلح هنگام آماده سازی بمب به هلاکت رسید. نیروهای عراقی در نزدیکی مجتمع فسفات در غرب الانبار نیز یک تروریست وابسته به داعش را بازداشت کردند.

یک منبع وابسته به وزارت کشور عراق از کشته شدن پنج فرد مسلح و زخمی شدن دو نفر در شمال بغداد خبر داد.

منابع عراقی اعلام کردند: چهار فرد انتحاری که کمربند انفجاری بر تن داشتند قصد یورش به یک مرکز امنیتی در منطقه الاسکان در الرمادی را داشتند که نیروهای امنیتی با تیراندازی به سوی مهاجمان چهار نفر از آنها را به هلاکت رساندند و سه نفر وابسته به داعش را بازداشت کردند.

در مناطق الهوره، الطابی و تل طاسه در شمال بغداد ارتش عراق یازده تروریست داعش را به هلاکت رساند.

طالب محمد البیاتی مدیر ناحیه سلیمان بیگ در صلاح الدین از زخمی شدن هفت پلیس بر اثر حمله افراد مسلح وابسته به داعش به یک مرکز پلیس در طوز خورماتو در شرق تکریت خبر داد.

وی افزود: قریب 25 عضو گروهک داعش به مرکز پلیس سلیمان بیک در طوز خورماتو حمله کردند و با نیروهای این مرکز درگیر شدند که هفت پلیس زخمی شدند.

یک منبع وابسته به وزارت دفاع عراق اعلام کرد: نیروهای امنیتی عراقی طی عملیتی در جنوب بغداد 9 نفر را بازداشت کردند. در تیراندازی به یک مرکز ایست بازرسی پلیس در نزدیکی نمایشگاه اتومبیل در شمال تکریت یک پلیس کشته شد.

افراد مسلح بامداد امروز منزل متعلق به وسام البیاتی عضو ائتلاف الوطنیه را در ناحیه سلیمان بیگ در طوز خورماتو در شرق تکریت منفجر کردند.

در نزدیکی بازار مردمی در منطقه حسینیه الراشدیه در شمال بغداد یک نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند. در نزدیکی بازار المحمودیه در جنوب بغداد نیز بر اثر انفجار بمب شش نفر زخمی شدند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits