دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کمک 5 میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین
0
کمک 5 میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین - معاون وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن تا هم‌اک-میلیارد-دلاری-آمریکا-اوکراین

معاون وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن تا هم‌اکنون 5 میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده است.

کمک 5 میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری یونایتد پرس ، "ویکتوریا نولاند" معاون وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه آمریکایی "CNN" گفت : ایالات متحده آمریکا 5 میلیارد دلار از زمان فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی در سال 1991 به اوکراین کمک کرده است.

وی مدعی شد: این پولها برای آنچه وی "حمایت از آرزوهای ملت اوکراین برای ایجاد دولتی دموکراتیک و قوی" نامیده، هزینه شده است .

وی ادعا کرد: واشنگتن هیچ پولی را به مخالفان در میدان استقلال نداده است و این حرکت حرکتی خودجوش(!) بوده که با نقشه روسیه در شرق اوکراین کاملا تفاوت دارد.

وی همچنین گفت : روسیه نمی تواند که بگوید می‌خواهد تا آتش تنش‌ در اوکراین را خاموش کند ولی در همان زمان نیز آن را روشن کند .

وی همچنین با اظهار نگرانی شدید مدعی شد : دست روسیه در بی‌ثباتی در اوکراین می‌باشد.

وی با تقدیر از دولت موقت اوکراین گفت : دولت اوکراین دو وظیفه مهم را که به آن واگذار گردیده بود به انجام رساند : اولین وظیفه ، تلاش برای مذاکره با هدف رسیدن به توافقی با صندوق بین المللی پول و با هدف اجرای اصلاحات حقیقی بود . وظیفه دوم نیز اجرای انتخابات آزاد و عادلانه است .

وی گفت : انتخابات ریاست جمهوری که قرار است در تاریخ 25 ماه می برگزار گردد ، با شرکت 20 نامزد از تمامی جریانها خواهد بود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits