دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جدیدترین تعرفه‌های اپراتورهای مخابراتی (+جدول)
0
جدیدترین تعرفه‌های اپراتورهای مخابراتی (+جدول) - آغاز روزهای کاری در فروردین ماه سال 93 برای کاربرا-جدیدترین-تعرفه-اپراتورهای-مخابراتی-جدول

آغاز روزهای کاری در فروردین ماه سال 93 برای کاربران بخش‌ تلفن ثابت و همراه کشور همراه با تغییر تعرفه‌های مخابراتی بود. تعرفه‌هایی که با فرمول‌های جدید و پیچیده‌شان مشخص نیست با افزایش روبه‌رو بوده یا کاهش.

پول‌نیوز - در واقع در ابتدای شروع به‌کار دولت یازدهم و درحالی که وزیر جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات با تمام قوا جلوی افزایش تعرفه‌های بخش مخابراتی کشور ایستاد، بالاخره بعد از 7 ماه مقاومت این وزارتخانه با تغییر تعرفه‌های بخش تلفن ثابت و همراه موافقت کرد.

محمود واعظی، وزیر ارتباطات نیز در مقابل انتقادهای رسانه‌های مختلف در خصوص تغییر به یکباره تعرفه‌های مخابراتی اعلام کرد که وی افزایش 70 درصدی تعرفه‌ها را به 20 درصد رسانده و اینکه هزینه‌های مشترکان در بخش ثابت و همراه کاهش یا افزایش پیدا کند، به نوع مصرف خود آنها بستگی دارد. وی در ادامه تاکید کرده بود که مردم باید متناسب با کیفیت خدماتی که دریافت می‌کنند هزینه‌ بپردازند.

به گزارش دنیای اقتصاد، زمانی که بنده به وزارت ارتباطات آمدم طرحی برای تغییر تعرفه‌ها در دست بود که به واسطه‌ آن هزینه مشترکان حدود 70 درصد افزایش پیدا می‌کرد، اما ما از همان زمان قول دادیم کارگروهی تشکیل دهیم که بررسی‌های لازم را صورت دهد تا اگر در بخشی نیاز به افزایش تعرفه‌ها بود، این اقدام انجام شود. بر اساس تصمیمات همین کارگروه نحوه محاسبه مکالمات تلفنی از ثابت و سیار تغییر و از پالس‌محور به دقیقه‌ای تبدیل شده است. به باور مسوولان وزارت ارتباطات با این تصمیم دیگر مشترکان ثابت و سیار برای نحوه محاسبه هزینه‌شان دچار سردرگمی نمی‌شوند و به راحتی می‌توانند با چند عمل اصلی به هزینه اصلی خود برسند.

تعرفه‌هایی برای شفاف‌‌سازی
افزایش یا کاهش؟ بسیاری بعد از تغییر نحوه تعرفه‌گذاری در بخش ثابت و همراه این سوال را مطرح می‌کنند و جواب مسوولان شرکت مخابرات و همراه اول به این پاسخ نه افزایش است نه کاهش؛ چرا که این مسوولان بر این نکته تاکید دارند که اجرای طرح جدید تعرفه‌گذاری به نفع مشترکان خواهد بود زیرا در قالب آن با تبدیل شدن پالس به دقیقه، محاسبه تعرفه‌ها از شفافیت بیشتری برخوردار خواهد شد و از سوی دیگر هزینه جابه‌جایی در تلفن‌های موبایل حذف شده و تعرفه مکالمه بین استانی با تمام استان‌های کشور یکنواخت می‌شود و در عین حال تمام شهرها و روستاهای یک استان پس از اجرای طرح هم‌کدسازی با تعرفه تلفن درون شهری با یکدیگر مکالمه می‌کنند. اما در این میان این سوال مطرح می‌شود که حجم تماس‌های بین شهری چند درصد تماس‌های کاربران را تشکیل می‌‌داده که حال با حذف هزینه جابه‌جایی افراد اعلام می‌شود که در شیوه جدید هزینه تلفن مشترکان کاهش خواهد یافت؟

از سوی دیگر، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران هم اعلام کرد که تعرفه‌های جدید از ابتدای فروردین امسال یعنی از یک ماه گذشته محاسبه می‌شود. این درحالی است که از یک ماه گذشته هیچ‌یک از کاربران خبر از تغییر تعرفه‌ها نداشته‌اند و حالا شاید برخی از آنها به خاطر این بی‌اطلاعی در پرداخت‌های خود با مشکل مواجه شوند، هر چند که مدیرعامل شرکت مخابرات تاکید دارد از آنجا که تعرفه‌های جدید به نفع مشترکان است حتی اگر این تعرفه‌ها پیش‌تر اعلام هم نشده باشند مشکلی ایجاد نمی‌شود.

از سوی دیگر، اگرچه مسوولان بر ارزان شدن تعرفه‌ها تاکید می‌کنند اما پیش از این هزینه هر پالس تماس درون شهری پنج تومان بود و هر پالس شامل سه دقیقه می‌شد اکنون با تبدیل شدن پالس به دقیقه کاربران ملزم به پرداخت سه تومان برای هر دقیقه مکالمه درون شهری هستند؛ یعنی سه دقیقه مکالمه ثابت به ثابت درون شهری از پنج تومان به 9 تومان می‌رسد.
البته در این میان هزینه تماس با شهرستان‌های مختلف ممکن است کاهش قابل توجهی داشته باشد به عنوان مثال در استان‌های مختلف به دنبال اجرای طرح هم‌کدی تمام مکالمات افرادی که در داخل یک استان قرار دارند با همان تعرفه سه تومانی درون شهری محاسبه خواهد شد، اما بنا به اعلام مدیرعامل مخابرات هنوز هم کدسازی در تمام استان‌ها قابل اجرا نیست.

اما در بخش تلفن همراه نیز اعلام شد که از ساعت 12 شب روزیکشنبه (اول اردیبهشت) تعرفه‌های جدید اجرایی خواهند شد البته پیش از تغییر تعرفه‌ها اطلاع‌رسانی شفافی نسبت به جزئیات این تغییر انجام نشده بود به جز اینکه شرکت ارتباطات سیار روز دوشنبه از طریق پیامک به تمام مشترکان دائمی خود مساله تغییر تعرفه‌ها را اطلاع داد.

جدیدترین تعرفه‌های اپراتورهای مخابراتی (+جدول)



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits