دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
امام جمعه کاشان: ابعاد شخصیتی شهید مطهری برای نسل جوان ناشناخته است
0
امام جمعه کاشان: ابعاد شخصیتی شهید مطهری برای نسل جوان ناشناخته است - به گزارش ایرنا، آیت الله ˈعبدالنبی نمازیˈ شامگاه -امام-جمعه-کاشان-ابعاد-شخصیتی-شهید
امام جمعه کاشان: ابعاد شخصیتی شهید مطهری برای نسل جوان ناشناخته است

به گزارش ایرنا، آیت الله ˈعبدالنبی نمازیˈ شامگاه چهارشنبه در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد علامه شهید مطهری با وی با اشاره به روایتی از حضرت علی (ع) گفت: همه حقیقت وجودی مردان بزرگی همچون شهید مطهری قابل درک و کشف نیست و بخشی از شخصیت جامع آنان پنهان است.

وی خاطرنشان کرد: شهید مطهری، ظرفیت ها و قابلیت های فراوانی داشت که از نگاه اهل فن اگر از قم به تهران هجرت نمی کرد و رشته فقاهت را ادامه می داد به یکی از مراجع برجسته شیعه مبدل می شد.

وی یادآور شد: تقدیر خداوند تبارک و تعالی این گونه رقم خورد که این مجاهد شهید با ورود به عرصه دانشگاه، فتح جبهه جدیدی را آغاز کند.

آیت الله نمازی تصریح کرد: این شهید وارسته در دوران طاغوت که خفقان ستمشاهی حاکم بود، بخوبی از مظلومان دفاع می کرد.

وی افزود: شهید مطهری در سال 44 با صلابت در مقابل ظالمان ایستاد و با سخنان پرمحتوا و موثرش با تمام وجود از ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین حمایت کرد.

عضو خبرگان رهبری، ˈغیرت دینیˈ را از جمله ویژگی های برجسته استاد شهید مطهری دانست و گفت: این مجاهد شهید نسبت به ارزشها تعصب خاصی داشت.

وی با بیان اینکه آثار کلامی استاد شهید مطهری به چندین زبان زنده دنیا ترجمه و بویژه مورد استقبال اندیشمندان کشورهای اروپایی قرار گرفته است، گفت: برکات وجودی این شخصیت بزرگوار مجانی نصیب کسی نمی شود.

عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: این فیوضات و برکات معلول علتی است چون کسی که از دنیا رفته هر روز آثار و برکاتش بیشتر شکوفاتر می شود.

وی گفت: منشا این برکات از نظر کارشناسی توحیدی و معرفتی در این است که شهید مطهری با تمام وجود با اخلاص و پاک بود و در کارها و جهاد علمی اش به غیر از تقرب به خداوند سبحان، هیچ فکر دیگری نمی کرد.

امام جمعه کاشان به اعضای ستاد بزرگداشت شهید مطهری توصیه کرد: به برگزاری جشنواره و همایش ها در خصوص این عارف اکتفا نکنند، بلکه ابعاد نهان این شخصیت را برای نسل جوان برجسته سازی کنند.

آیت الله نمازی یکی از دستاورهای بزرگداشت شهید مطهری را معرفی چهره های حوزوی و الگوسازی آنان برای نسل جوان، دانشجویان و طلاب بیان کرد.

562/545 ** 1552




این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits