دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آیا شیرخشک سهمیه بندی میشود؟
1
آیا شیر خشک سهمیه بندی میشود؟ دکتر هاشمی، وزیر بهداشت در این باره گفت:« کنترل مرزها،قاچاق و ورود شیرخشک کار دشواری است که در حیطه اختیارات وزارت بهداشت نیست و شاید مجبور شویم در آینده شیرخشک را سهمیه بندی کنیم،

وزیر بهداشت: شاید شیر خشک را سهمیه بندی کنیم

سهمیه بندی شدن شیر خشک

مجله دلگرم- دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت از احتمال سهمیه بندی شدن شیر خشک در آینده خبر داد. به گزارش وزارت بهداشت دکتر هاشمی در این باره گفت:« کنترل مرزها،قاچاق و ورود شیرخشک کار دشواری است که در حیطه اختیارات وزارت بهداشت نیست و شاید مجبور شویم در آینده شیرخشک را سهمیه بندی کنیم، مسؤلیت تامین پوشک با وزارت صنعت است اما اگر اختیار آن به ما سپرده شد، شاید بتوانیم کاری کنیم.»

دکتر سید حسن هاشمی در پاسخ به سوالی درباره نایاب و گران شدن پوشک و شیرخشک نوزادان، گفت:« از خبرنگار صدا و سیما تعجب می‌کنم که چرا می‌گوید شیرخشک، نایاب شده و باعث اضطراب برای خانواده هایی می‌شود که نوزاد دارند تعبیر به نایاب شدن، درست نیست. مدیریت بازار سخت است چون باید شیرخشک را با قیمت قبلی و با حداکثر 9 درصد افزایش قیمت، عرضه کنیم و کنترل مرزها، قاچاق و ورود شیرخشک به شیرینی فروشی ها، کار دشواری است که در حیطه اختیارات وزارت بهداشت نیست و شاید مجبور شویم در آینده شیرخشک را سهمیه بندی کرده یا در پایگاه های بهداشت، توزیع کنیم. اجازه نمی‌دهیم شیرخشک‌های معمول و متداول، نایاب شوند البته برخی شیرخشک‌های خارجی و خاص توسط بخش خصوصی با ارز آزاد به کشور وارد می‌کند که گران تر هستند اما تامین پوشک بچه نیز وظیفه ما نیست اما اگر اختیار آن به ما سپرده شد، شاید بتوانیم کاری کنیم مسئولیت این بخش، با وزارت صنعت، معدن و تجارت است.»



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits