دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هوا ایران کی خنک می شود؟
30
سازمان هواشناسی گزارش داد که موج گرمای طاقت فرسا این هفته به اوج می‌رسد و از هفته آینده شاهد کاهش گرمای سراسری خواهیم بود.

تاریخ خنک شدن هوا ایران:

دلگرم : سازمان هواشناسی گزارش داد که موج گرمای طاقت فرسا این هفته به اوج می‌رسد و از هفته آینده شاهد کاهش گرمای سراسری خواهیم بود.

اوج گرمای سراسری در کشور روز‌های پایانی هفته جاری خواهد بود.

اوج روز‌های بحرانی برای شبکه برق کشور پایان هفته جاری میباشد و بتدریج از غرب و شرق از دمای هوا به آرامی کاسته خواهد شد.

اوج گرمای سراسری در کشور روز‌های پایانی هفته جاری خواهد بود، البته گرمای روز‌های اخیر بیشتر در البرز جنوبی، پایتخت و مناطقی از شرق کشور بیشتر محسوس و آزار دهنده بود، دیروز ارومیه با دمای حداکثر ۳۲ رشت ۳۰ و اهواز ۴۴ حتی اندکی پایینتر از نرمال بودند.

از امروز عصر باید منتظر بارندگی و وقوع رگبار و وزش باد موقتی باشیم.

استان های ساحلی خزر، اردبیل، گیلان، مازندران و به تدریج خراسان شمالی و گلستان همین شرایط را برای فردا هم خواهند داشت.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: این شرایط بارشی فردا برای شمال خراسان رضوی، شمال استان سمنان و جنوب استان گلستان با شدت بیشتر پیش بینی می شود.

خاصیت بارش های این فصل موقتی و در یک بازه زمانی کوتاه است اما برای چهارشنبه پیش بینی شده استان های جنوبی البرز همین بارش ها را داشته باشند و استان های ساحلی دریای خزر، البرز، تهران و سمنان نیز باید منتظر بارش های عصر چهارشنبه باشند.

وزش باد شدید موقتی در جنوب سمنان برای فردا نیز پیش بینی می شود ضمن اینکه البرز مرکزی، اصفهان و قم هم همین شرایط را خواهند داشت که باعث بروز گرد و غبار خواهد شد.

کارشناس هواشناسی با اشاره به وقوع وزش باد شدید در برخی نقاط دیگر کشورمان تصریح کرد: وزش باد شدید در جنوب شرق کشور، استان سیستان و بلوچستان و منطقه زابل کاهش دید و کیفیت هوا را به دنبال خواهد داشت.

در جنوب غرب کشور همین شرایط را داریم که متأسفانه منجر به بروز کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

وی گفت: آبهای جنوبی کشور، دریای عمان در اثر وزش باد مواج و متلاطم پیش بینی می شود.

کارشناس هواشناسی افزود: از چهارشنبه روند کاهش دما بیشتر خواهد بود و هوا در نیمه شمالی کشور خنک تر می شود.

سرکرده درباره شرایط آب و هوایی تهران گفت: روز گذشته تهران 39 درجه بود و به نظر می رسد امروز هم در گرمترین زمان به همین میزان درجه برسد.

divider

کاربر گرامی چنانچه این مطلب برای شما مفید بوده لایک کنید ، یا راهکاری دیگری دارید با دیگر کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (30 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits