دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
حباب ماهی زشت ترین ماهی
6
زشت ترین ماهی دنیا را ببینید: ماهی حبابی (Blobfish) زشت ترین حیوان دنیا لقب گرفته است. ولی شکل ژلاتینی و لزجش به علتی دیگر قابل توجه است و البته دلیل خوبی برای این همه گرد و قلمبه بودن دارد.

زشت ترین ماهی دنیا را ببینید

ماهی حبابی (Blobfish) زشت ترین حیوان دنیا لقب گرفته است. ولی شکل ژلاتینی و لزجش به علتی دیگر قابل توجه است و البته دلیل خوبی برای این همه گرد و قلمبه بودن دارد. بدن مضحک ماهی حبابی به آن کمک می کند توی محیط سخت یعنی در عمق چند صد متری زیر آب زنده بماند.با این بخش از دلگرم همراه باشید.

زشت ترین ماهی دنیا را ببینید

ماهی حبابی در اقیانوس اطراف استرالیا و در عمق ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ متری تقریباً کف دریا زندگی می کند. آنجا تقریباً ۱۰ برابر عمیق تر از جایی است که اغلب جانداران اقیانوس زندگی می کنند و هر حیوانی نمی تواند جایی که ماهی حبابی زندگی میکند زنده بماند. در آن عمق تاریکی مطلق است چرا که نور خورشید به آنجا نمی رسد و فشار بی نهایت زیاد است. تصور کنید ته اقیانوس باشید آنگاه وزن تمام آبی که بالای سرتان است به شدت به طرف پائین فشار می آورد ولی ماهی حبابی چطور می تواند این همه فشار را تحمل کند و اینجاست که زشت بودن آن به کمکش می آید.

حباب ماهی

ماهی حبابی یک بدن ژله ای و چسبناکی دارد که می تواند آن همه فشار زیر آب را تحمل کند. در حقیقت این ماهی هیچ ماهیچه ای ندارد و فقط چند استخوان دارد و بدنش پر از پیچ و تاب است ولی باز با این حال می تواند خیلی از کارها نظیر حرکت کردن و خوردن را نیز انجام دهد و چون این حالت حباب بودن باعث شناور شدن آن می شود و می تواند خیلی راحت روی کف اقیانوس شناور باشد بدون اینکه برای شنا کردن انرژی زیادی مصرف کند و فقط غذایی می خورد که احیاناً از کنارش رد می شود. اکثر ماهی حبابی هایی که می بینیم توسط ماهیگیرها شکار شده اند و چون از فشاری که گرفته شده اند و بیرون آب آمده اند کمی از آن حالت مچاله شده کف اقیانوس قشنگتر دیده می شوند.

حباب ماهی

خواهشمنديم اگر سوال يا نکته‌اي براي مطلب حباب ماهی

در ذهن شما باقي مانده است، آن‌را در قسمت نظرات با ما و ساير کاربران به اشتراک بگذاريد.

-------------------------------------------------------------

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (6 رای)  

۲ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

یاسمن | ۵ سال پیش
چه تعدادی از این ماهی هنوز وجود داره؟
ایا خطر انقراضشون خیلی جدیه؟
0
2
پاسخ ها:
امیرحسین میرحسینی | ۵ سال پیش
بااین قیافه فکرنکنم عزراعیل هم بتونه ببره اینو
2
0

hits