دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شرایط بیمه تکمیلی چیست؟
6
بیمه تکمیلی:سالیانه افراد بسیاری در کشور به دلیل مشکلات و بیماری های جسمانی روانه مراکز درمانی می شوند که اغلب با هزینه های سرسام آور پزشکی مواجه می شوند.

جزئیات بیمه درمان تکمیلی

چرا بیمه تکمیلی

سالیانه افراد بسیاری در کشور به دلیل مشکلات و بیماری های جسمانی روانه مراکز درمانی می شوند که اغلب با هزینه های سرسام آور پزشکی مواجه می شوند.هزینه هایی که در مراکز درمانی خصوصی به مراتب بیشتر از مراکز دولتی بوده و نیازمند پشتوانه مالی مناسبی از طرف بیماران می باشد.با توجه به عدم پرداخت هزینه های درمانی به صورت کامل توسط بیمه های پایه همچون تامین اجتماعی، خدمات درمانی، سلامت ایرانیان و ... بیش از پیش وجود یک بیمه گر دوم جهت تکمیل و پرداخت سایر هزینه های درمانی خارج از تعهد بیمه گران پایه، احساس می گردد.با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با شرایط بیمه تکمیلی آشنا شوید.

همه چیز درباره بیمه درمان تکمیلی بیمه دانا (+مدارک مورد نیاز)

همه چیز درباره بیمه درمان تکمیلی

از این رو شرکت های بیمه ای اختیاری(همچون شرکت سهامی بیمه ایران) وظیفه پرداخت الباقی هزینه های خارج از تعهد بیمه های پایه را به عهده داشته و با توجه به نیاز مردم، اقدام به ارائه این بیمه نامه ها با تعهدات و تعرفه های مناسب در قالب پکیج های مناسب می نمایند.شرکت سهامی بیمه ایران طرف قرارداد با بیش از 95 % مراکز درمانی طرف قرارداد در کشور خدمات و پوشش های درمانی مناسبی را برای گروه ها وشرکت های بالای 50 نفر و همچنین مراکز صنعتی کمتر از 50 نفر در نظر گرفته است.

ردیف

شرح خدمات

میزان سقف تعهدات (ریال)

١

تامین کلیه هزینه های بیمارستانی شامل: اعمال جراحی مغز واعصاب(به استثنای دیسک ستون فقرات) ، قلب ، چشم ، (پیوند قرنیه ، ویترکتومی و دکولمان رتین) پیوند کلیه ومغز استخوان ، پیوند کبد ، پیوند ریه و پیوند قلب و پیوند ریه ، گامایانف

٧٠٠٠٠٠٠٠

٢

تامین هزینه های مربوط به شیمی درمانی (به غیرازدارو) , جراحی دیسک ستون فقرات ، لاپاراسکوپی ، سنگ شکن و آنژیوگرافی قلب ، جراحی دیسک ستون فقرات – رادیوتراپی و سایر اعمال جراحی عمومی و درمان طبی در بیمارستان و مراکز جراحی محدود DAY CARE

٧٠٠٠٠٠٠٠

٣

زایمان طبیعی ، عمل سزارین ، کورتاژ تشخیصی – درمانی

٥٠٠٠٠٠٠

٤

خدمات پاراکلینیکی مانند سونوگرافی ، ماموگرافی ، انواع سی تی اسکن ، انواع آندوسکوپی ، سیستوسکوپی ، رکتوسکوپی ، ام آر آی ، اکو کاردیوگرافی ، استرس اکو ، سی تی آنژیوگرافی

١٠٠٠٠٠٠٠

٥

خدمات پاراکلینیکی مانند تست ورزش ، نوار عضله و عصب ، نوار مغز ، نوار مثانه ، سنجش تراکم استخوان ، نوار قلب ، آنژیوگرافی چشم ، هولترمانیتورینگ ، تست آلرژی ، تست تنفسی ، بینائی سنجی ، شنوائی سنجی ، آزمایش ، رادیوگرافی ، فیزیوتراپی ، لیزر فیزیوتراپی

١٠٠٠٠٠٠٠

٦

اعمال مجاز سرپائی مانند شکستگی ها و درفتگی ها ، گچ گیری ، ختنه ، بخیه ، کرایوتراپی ، تخلیه کیست ، اکسیزیون لیپوم ، لیزر درمانی (موارد غیر زیبائی ) ، بیوپسی

٤٠٠٠٠٠٠

٧

تامین هزینه های مربوط به رفع عیوب انکساری ٤ دیوپتر یا بیشتر (دوچشم) با معاینه وتائید پزشک معتمد بیمه گر

٦٠٠٠٠٠٠

٨

جبران هزینه آمبولانس برای فوریت های پزشکی که منجر به بستری شدن بیمه شده در بیمارستان داخل شهری شود

٨٠٠٠٠٠

٩

جبران هزینه آمبولانس برای فوریت های پزشکی که منجر به بستری شدن بیمه شده در بیمارستان خارج شهری شود

١٥٠٠٠٠٠

١٠

تامین هزینه ویزیت ودارو اعم از ایرانی و خارجی

٤٠٠٠٠٠٠

١١

تامین هزینه های مربوط به فرانشیز داروهای ام آر ای و شیمی درمانی بیماران سرطانی ( از محل تعهدات بند ٢ )

٢٠٠٠٠٠٠

١٢

عینک

٧٠٠٠٠٠

حق بیمه پیشنهادی با تعرفه مصوب دولت در بخش خصوصی و دولتی بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده جهت فرد (فرانشیز خدمات بستری در صورت عدم استفاده بیمه گر اول %٣٠)

٣٩٢٨٨٢

شایان ذکراست فرانشیز کلیه خدمات سرپائی در صورت تعهد بیمه گر اول معادل سهم بیمه گر اول و درصورت عدم تعهد بیمه گر اول معادل ٣٠% می باشد.

" حق بیمه اعلامی به مدت یک ماه اعتبار دارد"

مدارک لازم جهت دریافت هزینه ویزیت و دارو

١- نسخه کاربنی دفترچه (مخصوص بیمار- آبی رنگ) جهت ویزیت همراه با مهر پزشک وجهت دارو همراه با درج قیمت توسط داروخانه (ریز قیمت دارو و فرانشیز مشخص باشد)

٢- اصل فاکتور از پزشک یا داروخانه

٣- کپی دفترچه بیمه بیمار

٤- کپی کارت بیمه تکمیلی

مدارک لازم جهت دریافت هزینه پاراکلینیک

١- نسخه کاربنی دفترچه (مخصوص بیمار- آبی رنگ) ممهور شده به مهر پزشک و مرکز پاراکلینیک

٢- اصل فاکتور از مرکز پاراکلینیک

٣- کپی جواب آزمایش

٤- کپی دفترچه بیمه بیمار

٥- کپی کارت بیمه تکمیلی

مدارک لازم جهت سایر خدمات سرپائی:

١- اصل گواهی پزشک معالج مبنی بر انجام عمل مورد تقاضا (مثلا جراحی سرپائی و ....) ممهور به مهر و امضاء پزشک

٢- درج مبلغ دریافتی پزشک در گواهی صادره

٣- مدارک مثبته جهت خدمت یاد شده مثلا عکس گرافی در مورد شکستگی ها و ....

٤- کپی دفترچه بیمه بیمار

٥- کپی کارت بیمه تکمیلی

مدارک لازم جهت اسناد بستری :

١- کپی صورتحساب و مدارک مثبته پرونده بیمار ممهور به مهر اسناد پزشکی تامین اجتماعی (جهت بیمارستانهای غیرطرف قرارداد بیمه)

٢- کپی برابر با اصل صورتحساب ومدارک مثبته پرونده بیمار ( جهت بیمارستانهای طرف قرارداد تامین اجتماعی ) توسط بیمارستان مربوطه

٤- کپی دفترچه بیمه بیمار

٥- کپی کارت بیمه تکمیلی

موضوع قرارداد بیمه درمان تکمیلی

عبارت است از جبران هزینه های تشخیصی درمانی شامل هزینه های پاراکلینیکی جراحی مجاز سرپایی ، سزارین و زایمان طبیعی ، درمان طبی واعمال ناشی از بیماری یا حادثه بیمه شدگان در بیمارستانها و مراکز جراحی محدود Day Care یا بیشتر از 6 ساعت بستری و نیز آنژیوگرافی قلب و انواع سنگ شکن وهمچنین هزینه های آمبولانس و سایر فوریت های پزشکی در صورتیکه نهایتا" منجر به بستری بیمه شده در بیمارستان گردد . ( مازاد سهم سازمانهای بیمه گر اولیه ، بیمه دانش آموزی و یا سایر سازمانها ) .

شرایط سنی بیمه شدگان

1- فرزندان ذکور مجرد حداکثر تا سن 18سال تمام و در صورت اشتغال به تحصیل با ارائه گواهی تحصیلی تمام وقت حداکثر تا سن 20 سال تمام مشمول قرارداد هستند . ( در مورد دانشجویان با ارائه گواهی اشتغال به تحصیل حداکثر تا سن 25 سال تمام و در مورد دانشجویان مقطع دکتری حداکثر تا سن 26 سال تمام .)

2- فرزندان مونث تا زمان ازدواج و یا اشتغال بکار تحت پوشش بیمه هستند .

3- فرزندان مونث مطلقه تا زمان رجوع و یا ازدواج مجدد بشرط عدم اشتغال بکار تحت پوشش بیمه می باشند .

4- نوزادان به محض تولد تحت پوشش قرار می گیرند مشروط بر آنکه حداکثر ظرف مدت یکماه تصویر شناسنامه وی را جهت صدور الحاقیه برای بیمه دانا ارسال نمایند .

5- فرزندان معلول جسمی و ذهنی بیمه شدگان ، بدون در نظر گرفتن شرط سنی بیمه خواهند شد .

6- سایر بیمه شدگان حداکثر تا سن 60 سال تمام بیمه می باشند .

7- بیمه دانا موافقت می نماید بیمه شدگان بالای 60 سال تا 70 سال تمام را با 50% افزایش و افراد بالای 70 سال را با 100% افزایش حق بیمه تحت پوشش قرار دهد .

8- کلیه کارکنان مونث می توانند همسر و تمامی فرزندان خود را همانند سایر بیمه شدگان با پرداخت حق بیمه دو برابر صرفا" در ابتدای قرارداد و تحت پوشش بیمه قرار دهند .

همه چیز درباره بیمه درمان تکمیلی

تبصره 1) کارکنان شاغل بیمه گذار و افراد تحت تکفل آنان وقتی بیمه شده تلقی می شوند که دارای دفترچه بیمه خدمات درمانی کارکنان دولت ،سازمان تامین اجتماعی و یا خدمات درمانی نیروهای مسلح باشند .

بیمه شدگان

کلیه کارکنان شاغل (رسمی ، قراردادی و پیمانی ) که به طور تمام وقت به استخدام بیمه گذار می باشند به همراه کلیه افراد خانواده آنها .

حادثه

عبارتست از هرگونه واقعه ناگهانی ناشی از یک عامل خارجی که بدون قصد و اراده بیمه شده بروز کرده و باعث وارد آمدن صدمه جسمی به بیمه شده گردد .

بیماری

عبارتست از هرگونه عارضه جسمی و اختلال در اعمال طبیعی اعضاء و جهاز مختلف بدن طبق تشخیص پزشک .

فـرانشیـز

درصد معینی از هزینه های درمانی مشمول تعهدات قرارداد است که تامین آن بعهده بیمه گذار یا بیمه شده میباشد.

امروز زندگی صنعتی ، جامعه را بیش از گذشته در معرض خطرات و بیماریهای متعدد قرار داده و این موضوع نه تنها در هنگام وقوع حوادث برای افراد هزینه های سنگین و عوارض منفی زیادی را در پی دارد بلکه نگرانی و تشویش همیشگی آنان را در طول زندگی در بر خواهد داشت .شرکت بیمه دانا با ایجاد واحد سنجش رضایت و با دریافت انتقادات و پیشنهادات سازنده ، راه آینده را بهتر و روشن تر ترسیم می نماید که از دستاوردهای این واحد می توان به ایجاد طرحهای نوین و متنوعی همچون ارائه کارت طلایی به بیمه شدگان ، طرح آنکال 24 ساعته پزشکان بیمه دانا ، سیستم مشاوره و ارجاع و ... اشاره نمود .

کارت طلائی درمان

این کارت به منظور رفع پریشانی خاطر و استرس بیمه شدگان و اطرافیان ایشان در مواقع بروز بیماری و حوادث، طراحی و در اختیار هر یک از بیمه شدگان قرار می گیرد، تا در اینگونه موارد با اطمینان خاطر از نبود مشکلات مالی و رفع دغدغه های احتمالی صرفاً به فکر بهبودی و سلامت خود و عزیزانشان باشند. این کارت در کلیه مراکز درمانی طرف قرارداد (که بیش از 95% بیمارستانهای کشور را شامل می گردد) معتبر بوده و بیمه شدگان در طول شبانه روز و با ارائه این کارت می توانند از خدمات بستری در مراکز مذکور بدون هیچگونه محدودیت سقف تعهد و یا پرداخت فرانشیز و هزینه های خارج از تعهد استفاده نمایند . (هزینه های مورد تعهد طبق قرارداد فیمابین، توسط بیمه دانا تامین گردیده و هزینه های خارج از تعهد در صورت تمایل بیمه گذاراز محل سپرده ذخیره تامین خواهد گردید).

سیستم مشاوره و ارجاع

این سیستم برای اولین بار در شرکت بیمه دانا و به منظور راهنمائی بیمه شدگان در زمینه های مختلف درمانی اطلاع از مفاد قراردادهای فیمابین، راهنمائی های اختصاصی به بیمه شدگان ارائه اطلاعات در خصوص امکانات مراکز درمانی طرف قرارداد و همچنین کاهش هزینه ها و اتلاف وقت بیمه شدگان طراحی گردیده و این عزیزان می توانند براحتی و طی تماس تلفنی در ساعات اداری اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت نمایند.

سرویس آنکال 24 ساعته پزشکان بیمه دانا

به منظور استفاده بهینه از خدمات مورد تعهد ، پزشکان معتمد بیمه دانا در سراسر کشور آماده پاسخگوئی و ارائه مشاوره های درمانی مورد نیاز جهت استفاده از مراکز درمانی متناسب با نیاز بیمار از طریق تلفن های اعلامی در طول ساعات شبانه روز و در مواقع لزوم هماهنگی های لازم با مراکز درمانی طرف قرارداد جهت بستری بیمه شدگان را فراهم می نمایند.

موضوع قرارداد بیمه درمان تکمیلی

عبارت است از جبران هزینه های تشخیصی درمانی شامل هزینه های پاراکلینیکی جراحی مجاز سرپایی ، سزارین و زایمان طبیعی ، درمان طبی واعمال ناشی از بیماری یا حادثه بیمه شدگان در بیمارستانها و مراکز جراحی محدود Day Care یا بیشتر از 6 ساعت بستری و نیز آنژیوگرافی قلب و انواع سنگ شکن وهمچنین هزینه های آمبولانس و سایر فوریت های پزشکی در صورتیکه نهایتا" منجر به بستری بیمه شده در بیمارستان گردد . ( مازاد سهم سازمانهای بیمه گر اولیه ، بیمه دانش آموزی و یا سایر سازمانها ) .

همه چیز درباره بیمه درمان تکمیلی

نحوه استفاده بیمه شدگان از مراکز درمانی مجاز سراسر کشور

بیمه شدگان در انتخاب پزشکان و بیمارستانهای مجاز کشور مختار بوده و به یکی از دو صورت ذیل عمل خواهند نمود :

الف : بیمه شدگان در صورت تمایل به استفاده از مراکز درمانی طرف قرارداد می توانند ضمن مراجعه به شرکت بیمه دانا و ارائه مدارک مربوطه ، معرفینامه لازم را جهت استفاده از بیمارستان دریافت دارند.

ب : بیمه شدگان در استفاده از بیمارستانهای غیر طرف قرارداد نیز آزاد بوده و پس از پرداخت هزینه ها و تحویل اصل اسناد به سازمان بیمه گر اولیه ، تصویر اسناد و چک سازمان بیمه گر اولیه را به بیمه دانا ارائه و نسبت به دریافت مازاد هزینه ها اقدام خواهند نمود .

توجه : تعهدات بیمه دانا در مورد بیمارانی که با معرفینامه کتبی بیمه دانا از مراکز درمانی طرف قرارداد استفاده می نمایند برابر صورتحسابهای فوق الذکر مورد رسیدگی و تسویه قرار می گیرد و در صورتیکه بیمه شدگان مستقیما" و بدون اخذ معرفینامه به مراکز طرف قرارداد و یا به مراکز درمانی غیر طرف قرارداد مراجعه نمایند، هزینه های مورد تعهد حداکثر بر اساس درجه بندی بیمارستانهای همتراز طرف قرارداد با بیمه دانا و رعایت تعرفه های مصوب هیات دولت و آئین نامه های بیمه مرکزی و سایر مفاد قراردادهای فی ما بین محاسبه و قابل پرداخت خواهد بود.

ج : بیمه شدگان می بایست در صورت بستری در مراکز طرف قرارداد یا غیر طرف قرارداد مراتب بستری خود را قبل از ترخیص به اطلاع بیمه دانا برساند .

نحوه استفاده از خدمات بیمه دانا

الف : مراکز درمانی و تشخیصی طرف قرارداد با بیمه دانا :

شرکت بیمه دانا در تهران و سایر استانها با اکثر مراکز درمانی و تشخیصی خصوصی و دولتی طرف قرارداد می باشد بیمه شدگان گرامی جهت استفاده از خدمات این مراکز چنانچه دارای کارت طلایی درمان میباشند می توانند مستقیما"به مراکز مذکور مراجعه و بدون پرداخت هیچگونه وجهی از خدمات مورد نیاز استفاده نمایند در غیر این صورت می بایست قبل از مراجعه به مراکز درمانی و یا در حین بستری ( حداکثر تا قبل از ترخیص ) به یکی از شعب این بیمه دانا در سراسر کشور مراجعه و نسبت به اخذ معرفی نامه اقدام نمایند .

توجه : در موارد اورژانس خارج از ساعات اداری یا ایام تعطیل بیمه شدگان می توانند با ارائه کارت درمان تکمیلی بیمه دانا نسبت به بستری بیمار خود اقدام و بلافاصله در اولین روز اداری نسبت به اخذ معرفی نامه اقدام نمایند .

ب ) مدارک مورد نیاز جهت صدور معرفی نامه :

1- معرفینامه بیمه گذار یا کارت معتبر بیمه دانا .

2-گواهی پزشک معالج مبنی بر نوع بیماری یا عمل جراحی .

3-تصویر دفترچه بیمه شده اصلی و بیمار .

4-در مورد زایمان یا سزارین ارائه اصل شناسنامه بیمه شده اصلی الزامی است .

5-برای فرزندان ذکور از 18 تا 26 سال ارائه گواهی اشتغال به تحصیل الزامی است .

6-برای فرزندان مونث 15 سال به بالا ارائه اصل شناسنامه الزامی است .

توجه : در خصوص انجام اعمال جراحی بینی یا رفع عیوب انکساری چشم ، معاینه بیمار قبل از انجام عمل بوسیله پزشک معتمد بیمه دانا الزامی است .

مدارک مورد نیاز برای پرداخت خسارت مراکز درمانی غیر طرف قرارداد به بیمه شده :

1- کارت معتبر بیمه دانا یا معرفی نامه بیمه گذار .

2-فتوکپی صفحه اول دفترچه بیمه ، بیمه شده اصلی و بیمار .

3-چنانچه هزینه مربوط به زایمان و یا فرزند مونث بالال 15سال یا مذکر بالای 18 سال باشد ارائه اصل شناسنامه الزامی است

4-اصل قبض پرداختی صندوق بعلاوه گزارش مربوطه ( در خصوص هزینه های پاراکلینیکی) .

5-اصل صورتحساب بیمارستان ، اصل صورتحساب پزشکان ، گواهی پزشکان با قید نوع اقدام درمانی انجام شده ، گزارش اتاق عمل ، گواهی بیهوشی ( درخصوص موارد جراحی ) ، ریز نسخ دارویی ، ریز نسخ آزمایش ، گزارش پاتولوژی ، گزارش رادیولوژی و ریز لوازم مصرفی بیمارستان همراه با فاکتور پروتز مصرفی ممهور به مهر پزشک جراح و اتاق عمل .

تـذکر :

چنانچه بیمار در مراکز درمانی غیر طرف قرارداد بیمه گر اولیه بستری شده باشد ابتدا باید کلیه مدارک مندرج در بند 5 را به سازمان بیمه گراولیه تحویل و سپس فتوکپی برابر با اصل مدارک فوق را به انضمام فتوکپی چک بیمه گر اولیه به بیمه دانا ارائه نمائید .

خواهشمنديم اگر سوال يا نکته‌اي براي مطلب جزئیات بیمه درمان تکمیلی

در ذهن شما باقي مانده است، آن‌را در قسمت نظرات با ما و ساير کاربران به اشتراک بگذاريد.

-------------------------------------------------------------------------------------------

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (6 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

awaz | ۵ سال پیش
باسلام. تصادف جزء موارد تحت پوشش تکمیلی داناهس یا نه؟
0
0

hits