دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
قیمت خانه آخر در بهشت زهرا (قبر) چقدر؟
1
قیمت رسمی قبر در بهشت زهرا اعلام شد:قیمت قبر در بهشت زهرا بسته به نوع قبر و قطعه آن متفاوت است، و بهشت زهرا هم درست مثل خود تهران، خانه ها و محله های شمال شهری و جنوب شهری دارد.

قیمت رسمی قبر در بهشت زهرا اعلام شد

قیمت قبر در بهشت زهرا بسته به نوع قبر و قطعه آن متفاوت است، و بهشت زهرا هم درست مثل خود تهران، خانه ها و محله های شمال شهری و جنوب شهری دارد.

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا قیمت قبر در بهشت زهرا را بدانید.

قیمت قبر

قبر های میلیاردی در بهشت زهرا

با تصویب لایحه ساماندهی بهای خدمات قابل عرضه در سازمان بهشت زهرا(س)، امسال این سازمان برای پذیرش اموات، 11 نوع قبر با قیمت‌های كاملا متفاوت ارائه می‌دهد كه ارزان‌ترین آن معادل 500 هزار در قبور جدید جانمایی شده و بهای گران‌ترین قبر نیز 20 میلیون تومان است كه در فاز اول بهشت‌ زهرا(س) جانمایی می‌شود.

شورای شهر با تصویب پیشنهادی كه شهرداری تهران در این لایحه ارائه كرده بود، اجازه داده است در مناطقی از بهشت زهرا (س) بارگذاری دو طبقه و سه طبقه نیز انجام شود.پیش‌تر، تراكم دو طبقه در بهشت‌ زهرا (س) برای دفن بستگان درجه یك، مرسوم بود اما امسال بازماندگان اموات دفن شده در گورستان پایتخت، مشروط به گذشت حداقل30 سال از سن احداث قبر، می‌توانند دو طبقه اضافی در همان قبر برای بستگان درجه یك و دو متوفی دریافت كنند كه در این حالت، بهای هر طبقه 3 میلیون و 500 هزار تومان خواهد بود.

امسال شهرداری برای دفن اموات بی‌بضاعت و بلاصاحب می‌تواند، قبر رایگان اختصاص دهد، اما چنانچه بازماندگان این اموات، درخواست ایجاد طبقه دوم برای قبر را داشته باشند باید 700 هزار تومان پرداخت كنند. 11 نوع قیمت متفاوت برای فروش قبر در گورستان تهران بسته به جانمایی قبرها در قبور جدید، فاز یك و فاز دو بهشت زهرا (س) و همچنین متناسب با ظرفیت باقی مانده قطعات، تعیین شده است به این صورت كه هر چقدر ظرفیت دفن كمتر می‌شود و تعداد قبرهای ایجاد شده افزایش می‌یابد، قیمت فروش قبر نیز بالاتر می‌رود.

حداقل قیمت قبر در فاز 2 رقمی معادل یك میلیون و 500 هزار تومان تعیین شده و برای فاز یك كه قدیمی‌ترین منطقه گورستان محسوب می‌شود، حداقل قیمت 17 میلیون تومان است. با تاكید رئیس شورای شهر تهران در جریان تصویب این لایحه، پیش فروش قبر ممنوع است.ظرفیت آرامستان های پایتخت هر روز جای خالی کمتری از دیروز دارد، ارزان ترین نرخ قبور در بهشت زهرا(س) به خانواده ها تحویل داده می شود. بعضی از قبور به صورت رایگان و قسمت دیگری از ظرفیت باقیمانده با قیمتی بین یک تا 21 میلیون تومان آماده تحویل است البته آرمگاه های خانوادگی داستان دیگری دارد و تا 15 میلیارد تومان هم خرید و فروش می شود.

کافی است خدای ناکرده یکی از بستگان و افراد فامیل از دنیا برود و از قضا درگیر کفن و دفن او شوی.آنجاست که قیمت گزاف قبر و هزار خرج و مخارج دیگر نفس آدم را بند می آورد. تازه باید کم کم خودمان را آماده کنیم که ظرفیت پذیرش بهشت زهرا(س) که بیخ گوش ماست تمام شود و دیگر بر سر محل دفن در امامزاده ها یک رقابت کذایی ایجاد شود. با این وصف دیگر نباید از قیمت های عجیب چند صد میلیون تومانی و حتی چند میلیاردی قبور در تهران و شهرستان ها تعجب کنیم.

همین الان در بهشت زهرا(س) قبور با قیمت های یک تا 21 میلیون تومان فروخته می شود. بعضی از اعضای شورای شهر در تیرماه امسال طرحی را پیشنهاد کردند که بر اساس آن مرده های جدید در بعضی پارک های شهر دفن شوند. اما تا به حال این طرح تصویب نشده است.

 حیوانات خانگی چه بیماری‌هایی را منتقل می‌کنند؟

شورای شهر منتظر بررسی نهایی شهرداری تهران

یک عضو دیگر شورای شهر تهران در پاسخ به سؤال «آرمان» که طرح احداث پارک-گورستان به کجا انجامید، پاسخ می دهد:«قرار بود شهرداری بررسی های لازم درباره این طرح را انجام دهد و بعد از سه ماه نتیجه را به شورای شهر اعلام کند. اما الان چهار ماه است که از این موعد می گذرد اما هنوز جواب نهایی را شهرداری به ما اعلام نکرده است». محمدمهدی تندگویان ادامه می دهد:«همین دو روز پیش به شهرداری نامه فرستادم و خواستار ارسال نتیجه نهایی شدم».

--------------------------------------------------------------------------

متولیان امامزاده ها؛ تعیین کننده قیمت های نجومی قبر

ماجرای صدای فریاد از قبر قاتل اعدامی در بهشت زهرا(س)

محمد حقانی درباره قیمت های عجیب و غریب 2-3 میلیارد تومانی که برای برخی گورستان ها شایع است، می گوید:«من هم شنیده ام که در برخی گورستان ها و امامزاده ها، قبور با قیمت 311 تا 711 میلیون تومان فروخته می شود». او به مصوبه شورای شهر تهران برای قیمت های بهشت زهرا اشاره می کند که بر اساس آن در این گورستان خبری از قیمت های نجومی نیست. محمدمهدی تندگویان، دیگر عضو شورای شهر تهران تاکید می کند که امامزاده ها به صورت هیات امنایی اداره می شوند و می توانند هر قیمتی را برای گورستان آن مکان متبرکه تعیین کنند.

--------------------------------------------------------------------------

نصف قبور باقیمانده فاز سوم بهشت زهرا(س) رایگان می شود

یک عضو دیگر شورای شهر از بررسی «اصلاحیه مصوبه تعیین بهای خدمات قابل عرضه در سازمان بهشت زهرا(س)» خبر داد. رحمت ا... حافظی با اشاره به اینکه در گذشته یک قبر را برخی می توانستند به قیمت 111 تومان بخرند و مشابه آن را به فرد دیگری به قیمت 35 میلیون تومان بفروشند، می گوید:«ضوابط جدید زمینه هرگونه اجحاف به شهروندان را از بین می برد و مشخص می کند هر قطعه ای چه قیمتی دارد و دیگر قبر 3 تا 5 میلیونی به قیمت 11 تا 31 میلیون به فروش نمی رود». بر اساس گفته های حافظی قرار است سازمان بهشت زهرا(س)، 51 درصد قبور باقیمانده فاز سوم را به صورت رایگان دراختیار مردم قرار دهد.

علاوه بر این اگر وابستگان متوفی تمایل به در اختیار گرفتن طبقات بالای این قبور را داشته باشند هزینه به ازای واگذاری هر قبر معادل 751 هزار تومان خواهد بود. به این ترتیب هزینه واگذاری 51 تا 61 درصد قبور باقیمانده در فاز سوم یک میلیون تومان، در ظرفیت پذیرش هفتاد تا هشتاد درصد این قبور برابر یک میلیون و 511 هزار تومان و از سقف هشتاد تا صددرصد معادل 2 میلیون تومان فروخته خواهد شد.

--------------------------------------------------------------------------

قبور گران تر بهشت زهرا(س) شامل کدام قطعات می شود؟

هزینه واگذاری هرقبر در قطعات 211 تا 258 فاز دوم آرامستان بهشت زهرا(س) تا سقف هفتاد درصد ظرفیت به قیمت یک میلیون و 511 هزار تومان، از سقف هفتاد تا هشتاد درصد 4 میلیون تومان، تا نود درصدظرفیت قطعات 6 میلیون تومان و در ظرفیت نود تا صددرصد 8 میلیون تومان تعیین می شود. هزینه واگذاری هر قبر در کلیه قطعات فاز اول این آرامستان قطعات یک تا 112 به جزء قطعات 32، 35، 84، 86 تا 111 به قیمت 21 میلیون تومان و قطعات 32، 35، 84، 86 تا 111 به قیمت 17 میلیون تومان فروخته می شود. البته آرمگاه های خانوادگی در تهران و قم از رونق خوبی برخوردار هستند و اگر کمی کنجکاو باشید برای اطلاع از چگونگی قیمت ها، در این بازار با 15 میلیارد تومان هم مواجه خواهید شد.

خواهشمنديم اگر سوال يا نکته‌اي براي مطلب قبر های میلیاردی در بهشت زهرا

در ذهن شما باقي مانده است، آن‌را در قسمت نظرات با ما و ساير کاربران به اشتراک بگذاريد.

منبع:نمناک

--------------------------------------------------------------------------

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits