دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بارش برف و باران در ۱۹ استان کشور
0
بارش برف و باران در ۱۹ استان کشور-بارش برف -بارش باران - ۱۹ استان- کشور-برف و باران

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش برف ، باران و تگرگ در ۱۹ استان کشور طی ۳ روز اینده خبر داد.

بارش برف و باران

احد وظیفه ، با بیان این مطلب افزود: بر اساس آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی در روز شنبه در برخی از مناطق جنوب شرق کشور افزایش ابر ، وزش باد و در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق رخ می دهد و در سایر نقاط کشور جو آرام خواهد بود.

به گفته وی، امشب و روز های یکشنبه و دوشنبه در پاره ای نقاط سواحل دریای خزر افزایش دما و در برخی نقاط سواحل خزر و استان اردبیل وزش باد جنوبی نسبتا شدید پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: نقشه های پیش یابی هواشناسی ورود یک سامانه بارشی از بعداز ظهر یکشنبه از غرب کشور را نشان می دهد. پیش بینی می شود این سامانه در شمال غرب، غرب، دامنه های زاگرس مرکزی، دامنه های جنوبی البرز، سواحل شمالی کشور و به تدریج از دوشنبه شرق و شمال شرق کشور را تحت تاثیر قرار دهد و موجب بارش باران و وزش باد گاهی رعدو برق درمناطق مستعد تگرگ و بارش برف در ارتفاعات شود.

وظیفه تصریح کرد:یکشنبه بارش باران گاهی با رعدو برق در بعضی ساعات وزش باد شدید در ایلام، خوزستان و بارش باران گاهی با رعدو برق در بوشهر، غرب فارس و بارش باران گاهی با رعدوبرق و بارش برف در لرستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، تهران، البرز و قزوین. دراستانهای خوزستان، چهارمحال بختیاری و لرستان پدیده تگرگ دور از انتظار نیست.

بارش برف و باران در ۱۹ استان کشور

وی افزود: دوشنبه بارش باران و برف در آذربایجان غربی، کردستان، لرستان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، بارش باران گاهی با رعدوبرق در کرمانشاه، غرب فارس و بارش باران گاهی با رعد وبرق و وزش باد شدید در ایلام، خوزستان و بوشهر پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی یادآور شد: سه شنبه بارش باران و برف در آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، غرب فارس، غرب اصفهان، شمال و غرب خوزستان، ایلام، زنجان، قزوین، البرز، تهران و قم دور از انتظار نیست.

وظیفه با بیان اینکه از یکشنبه بعدازظهر و طی روزهای دوشنبه و سه شنبه خلیج فارس مواج خواهد بود اظهار داشت: روزهای یکشنبه و دوشنبه در پاره ای نقاط استان های خوزستان، ایلام، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، یزد، شرق کرمان، شرق اصفهان و جنوب سمنان به سبب وزش باد شدید در بعضی ساعات پدیده گردوخاک دور از انتظارنیست.

وی افزود: روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه درپاره ای نقاط سواحل دریای خزر افزایش دمای ۵ تا ۱۰ درجه سانتیگراد و در برخی مناطق سواحل خزر واستان اردبیل وزش باد جنوبی به نسبت شدید پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تأکید کرد: براین اساس توصیه می شود. مزارع غلاتی که در مرحله پنجه زنی و ساقه دهی کامل هستند نسبت به پخش کود سرک تا اواخر روز یکشنبه اقدام کنند، عشایر کوچ رو طی روز های سه شنبه و چهارشنبه از تردد در مناطق مرتفع و مسیل ها خودداری کندد، از هرگونه عملیات محلول پاشی و سم پاشی در مزارع غلات و باغات از روز یکشنبه خودداری شود، از هرگونه عملیات زراعی، باغی، خاک ورزی و هرس درختان خودداری شود، محصولات آماده برداشت سریعاً برداشت و به مکان های امن انتقال یابند و راه آب مزارع و باغات و کانال های آبیاری پاک سازی شوند.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی یادآور شد: فردا آسمان تهران ابری در پاره ای نقاط همراه با بارش پراکنده و وزش باد خواهد بود بیشینه و کمینه دمای پایتخت با دو درجه افزایش نسبت به امروز به ترتیب به ۱۴ و ۸ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد.

منبع:مهر



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits