دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
یک درخت عامل گسترش بیماری ابولا!
1
یک درخت عامل گسترش بیماری ابولا!-درخت -عامل گسترش -بیماری- ابولا-بیماری ابولا-گینه- ویروس ابولا-خفاش-حامل ویروس

امیل کودک اهل گینه که ویروس ابولا را در کشورش منتقل کرد، زیر درختی که محل تجمع خفاش های حامل این ویروس بود، بازی می کرد.

یک درخت عامل گسترش بیماری ابولا!

دانشمندان در یک سفر اکتشافی به روستای میلیاندو محل تولد امیل در گینه به این نتیجه دست یافتند و اعتقاد دارند که امیل به سبب بازی در زیر این درختی که عامل انتشار ویروس ابولاست به این بیماری مبتلا شده است.

روستای میلیاندو در جنگل های گینه واقع است که نیزارها و نخل های روغنی در آن بسیار فراوان است و این نوع درختان، خفاش های میوه خوار حامل ویروس را به خود جذب می کنند.

یک درخت عامل گسترش بیماری ابولا!

دانشمندان از زبان مردم این روستا نقل می کنند که امیل به همراه دوستانش زیر درخت بزرگی در نزدیکی خانه اش بازی می کرد که در ۲۴ مارس ۲۰۱۴ سوزانده شد و به محض شعله ور شدن آتش، گروهی از خفاش ها از آن خارج شدند.

امیل درماه دسامبر ۲۰۱۳ وفات یافت در حالی که سازمان بهداشت جهانی می گوید که تعداد مبتلایان به ویروس ابولا در لیبریا، سیرالئون و گینه از ۲۰ هزار نفر فراتر رفته است، این سه کشور بیشترین آسیب ها را از این بیماری دیده اند و تعداد کسانی که بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند، تاکنون ۷ هزار و ۸۴۲ نفر بوده است.

منبع:شبکه العالم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits