دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هواپیمای ناپدید شده: تصاویر ماهواره‌ای از '۱۲۰ شیء شناور' در اقیانوس هند
5
هواپیمای ناپدید شده: تصاویر ماهواره‌ای از '۱۲۰ شیء شناور' در اقیانوس هند-خبر جدید از هواپیمای گم شده مالزی-هواپیمای گم شده کوالالامپور-اقیانوس هند

مقام‌های مالزی می‌گویند که تصاویر ماهواره‌ای، بیش از یکصد و بیست شیء را که گمان می‌رود متعلق به هواپیمای ناپدید شده این کشور باشند، در اقیانوس هند نشان داده است.

خبرهای تازه از هواپیمای ناپدید شده مالزی

هواپیمای ناپدید شده: تصاویر ماهواره‌ای از '۱۲۰ شیء شناور' در اقیانوس هند

هشام‌الدین حسین، وزیر موقت حمل و نقل مالزی گفت که این تصاویر ماهواره‌ای که توسط فرانسه در اختیار مالزی قرار داده شده‌اند، اشیایی را نشان می‌دهد که طول برخی از آنها بیش از بیست متر است.

هنوز هیچ اثری از این هواپیما که در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شد، نیست. امروز عملیات جست‌و‌جو برای یافتن هواپیمای ناپدید شده مالزیایی از سر گرفته شده است.به دنبال بهبود هوا، جست‌و‌جوی دریایی و هوایی برای یافتن این هواپیما در جنوب اقیانوس هند بار دیگر آغاز شده است.

بیش از دو هفته از ناپدید شدن این هواپیما با ۲۳۹ مسافرش می‌گذرد و تلاش‌ها تا کنون برای یافتن آن بی نتیجه بوده است.

sep13

مقام‌های استرالیا، هدایت این عملیات را در دست دارند و می‌گویند دوازده هواپیما و چندین کشتی در محدوده‌ای به وسعت هشتاد هزار کیلومتر مربع در حال جست‌و‌جو برای یافتن نشانه‌ای از این هواپیما هستند.

روز دوشنبه این هفته، چهار ناو چینی نیز به ناو جنگی استرالیا پیوستند تا در نقطه‌ای که ظن آن می‌رفت اثری از هواپیما دیده شده، به جست‌و‌جو بپردازند اما با تغییر شرایط آب و هوایی در عملیات آنها وقفه‌ ایجاد شد.

تونی آبوت، نخست‌وزیر استرالیا گفته است که این عملیات تا زمان یافتن هواپیما ادامه خواهد داشت. او گفته است که دولت استرالیا هر آنچه لازم باشد برای خانواده‌های افرادی که سوار هواپیما بودند، خواهد کرد.

در همین حال خبرگزاری رسمی چین می‌گوید که این کشور فرستاده ویژه‌ای را به مالزی اعزام کرده است.

هواپیمای ناپدید شده: تصاویر ماهواره‌ای از '۱۲۰ شیء شناور' در اقیانوس هند

ژانگ یسویی با نجیب رزاق، نخست‌وزیر مالزی دیدار کرده و قرار است با هشام‌الدین حسین، وزیر موقت حمل و نقل نیز دیدار کند.

هشام‌الدین حسین، روز گذشته (سه شنبه، ۲۵ مارس) در یک کنفرانس خبری در کوالالامپور گفت موقعیت نهایی هواپیما هنوز روشن نیست و دولت مالزی کارگروهی از کارشناسان و نهادهای بین‌المللی تشکیل داده تا محل دقیق هواپیما را روشن کنند.

مقام‌های مالزی گفته‌اند که تحلیل اطلاعات ماهواره‌ای نشان می دهد که پرواز هواپیما در نقاط دور افتاده اقیانوس هند "به پایان رسیده" و تقریبا تردیدی وجود ندارد که همه سرنشینان هواپیما کشته شده‌اند. اما خانواده‌های مسافران این مساله را هنوز نمی‌پذیرند و می‌گویند عملیات تا زمان یافتن هواپیما باید ادامه داشته باشد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (5 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits