دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
7 سال حبس و 10 سال تبعید برای فروشندگان گوشت الاغ
3
دوماه پیش بود که خبری در میان مردم کرمان زبان‌به‌زبان چرخید که مدت‌ها نقل بیشتر محافل کرمانی‌ها بود: توزیع گوشت الاغ در رستوران‌ها و کبابی‌های شهر کرمان؛ خبری که باعث شد پرونده ویژه‌ای در...

دوماه پیش بود که خبری در میان مردم کرمان زبان‌به‌زبان چرخید که مدت‌ها نقل بیشتر محافل کرمانی‌ها بود: توزیع گوشت الاغ در رستوران‌ها و کبابی‌های شهر کرمان؛ خبری که باعث شد پرونده ویژه‌ای در این‌باره تشکیل شود و بعد از مدتی مسئولان انتظامی کرمان اعلام کنند که عاملان توزیع گوشت الاغ را دستگیر کرده‌اند.

7 سال حبس و 10 سال تبعید برای فروشندگان گوشت الاغ

حالا همین مسئولان انتظامی اعلام کرده‌اند که این افراد هر کدام به هفت سال حبس، 10سال تبعید و 500‌میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده‌اند. افرادی که گوشت الاغ را به جای گوشت گاو و گوساله به بعضی از رستوران‌ها و کبابی‌های سطح شهر کرمان می‌فروختند در شعبه 102 جزایی کرمان محاکمه شده‌اند. این متهمان که با ذبح چندین الاغ در حاشیه شهر و تحویل آن‌ها به فروشندگان موادغذایی، توانستند درآمد هنگفتی کسب کنند، هر یک به هفت سال حبس، 10 سال تبعید و 500‌میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

اتهام این افراد کلاهبرداری و تهدید علیه بهداشت عمومی عنوان شده است. دیگر متهمان این پرونده که در واحدهای صنفی خود اقدام به طبخ گوشت الاغ و ارائه به مشتریان می‌کردند به حبس و محرومیت دائم از اشتغال در امر عرضه موادغذایی محکوم شده‌اند.

این حکم غیرقطعی و قابل تجدیدنظر در محاکم تجدید نظر استان کرمان است. اما این تنها خبر درباره توزیع گوشت الاغ در شهرهای ایران در چند ماه گذشته نیست. اسفندماه گذشته، هنوز یک ماه از به‌پاشدن سروصدا در شهر کرمان درباره توزیع گوشت الاغ در رستوران‌های این شهر نگذشته بود که دوباره سر این ماجرا در قم باز شد.

این بار داستان، داستان توزیع گوشت الاغ در رستوران‌های بین راهی بود، البته این‌بار با گوشت الاغ‌های سرقتی. ماجرا از آن‌جا شروع شد که ظهر سه‌شنبه بیست‌ودوم اسفند سال‌جاری فردی سراسیمه به کلانتری ۱۷۶ حسن‌آباد مراجعه کرد و گفت که «ساعاتی پیش هنگام سرکشی از محل نگهداری احشام صاحبکارم مشاهده کردم که سه راس الاغ به سرقت رفته است.»

ماموران دایره تجسس پس از شنیدن سخنان شاکی و بعد از آن‌که از صحت گفته‌های او مطمئن شدند، پرونده‌ای تشکیل دادند و تحقیقات خود را درباره شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان آغاز کردند.

ماموران در بررسی‌های خود متوجه شدند یکی از قصابی‌های محل گوشت الاغ می‌فروشد، بعد از آن بود که ماموران وارد عمل شده و مالک قصابی را در حالی که مشغول خردکردن الاغ ذبح شده بود، دستگیر کردند و به کلانتری انتقال دادند.

با انتقال متهم، او مورد بازجویی قرار گرفت و در بازجویی‌های انجام‌شده مرد قصاب با اعتراف به فروش گوشت الاغ گفت: «ساعتی پیش دو جوان به نام‌های «محمد» و «محرم»، الاغ ذبح‌شده‌ای را در حالی که پشت یک وانت گذاشته بودند برای فروش به مغازه آوردند و گفتند که دو الاغ زنده دیگر دارند که در صورت تمایل برای خرید با آن‌ها تماس بگیرم.» ماموران با گرفتن مشخصات متهمان و شناسایی مخفیگاه آن‌ها، سارقان را دستگیر کردند.

در بازرسی از مخفیگاه آن‌ها دو الاغ متعلق به شاکی که سارقان فرصت ذبح آن را پیدا نکرده بودند هم کشف شد.

پس از آن ماموران، متهمان را برای تکمیل پرونده و تحقیقات بیشتر به کلانتری انتقال دادند و در بازجویی از آن‌ها مشخص شد متهمان از سارقان احشام در منطقه حسن‌آباد قم هستند که با پرسه‌زنی‌های شبانه خود اقدام به سرقت احشام به‌خصوص الاغ از طویله روستاییان کرده و پس از ذبح، گوشت الاغ را به قصابی فروخته و قصاب هم پس از چرخ کردن گوشت، آن را به بعضی از رستوران‌های بین راهی فاقد مجوز اتحادیه اصناف و تایید فعالیت وزارت بهداشت برای مخلوط کردن و درست کردن کباب کوبیده به فروش می‌رساندند.

با اعترافات صریح متهمان درباره سرقت احشام و فعالیت غیرقانونی مبنی بر فروش گوشت الاغ، پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.

منبع:آخرین نیوز



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.3 از 5 (3 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

رضا | ۴ سال پیش
اگر گوشت خر خوردنش اشکال ندارد خوب باید بخورن
0
0

hits