دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مناظره بررسي تصادفات جاده اي؛ ساخت بدنه اتوبوس با پروفيل ساختماني-دولت قبل به وعده هايش عمل نکرد
0
مناظره بررسي تصادفات جاده اي؛ ساخت بدنه اتوبوس با پروفيل ساختماني/دولت قبل به وعده هايش عمل نکرد مرگ 130 نفر در تصادفات اسکانيا،ساخت بدنه اتوبوس با پ

مناظره بررسي تصادفات جاده اي؛ ساخت بدنه اتوبوس با پروفيل ساختماني/دولت قبل به وعده هايش عمل نکرد مرگ 130 نفر در تصادفات اسکانيا،ساخت بدنه اتوبوس با پ

مناظره بررسی تصادفات جاده ای؛ ساخت بدنه اتوبوس با پروفیل ساختمانی-دولت قبل به وعده هایش عمل نکرد

مناظره بررسي تصادفات جاده اي؛ ساخت بدنه اتوبوس با پروفيل ساختماني/دولت قبل به وعده هايش عمل نکرد

مرگ 130 نفر در تصادفات اسکانيا،ساخت بدنه اتوبوس با پروفيل ساختماني،عمل نکردن دولت قبل به وعده هايش در حوزه حمل و نقل عمومي،ورود کاشناسان سوئدي براي بررسي استاندارهاي شرکت عقاب افشان از مهمترين موضوعات بود که از سوي مدير عامل شرکت عقاب افشان،رئيس سازمان ملي استاندارد،رئيس اورژانس ،مديرعامل اتحاديه تعاوني هاي مسافربري، نايب رئيس کميسيون عمران مجلس و فرمانده پليس راه در مناظره بررسي تصادف مرگبار اتوبان تهران قم مطرح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله اکبري راد مديرعامل شرکت عقاب افشان عصر امروز در برنامه مناظره که به بررسي تصادفات جاده اي مي پرداخت اظهار داشت: 7 مدل خودرو زير نظر شرکت اسکانياي سوئد در کشورمان توليد مي شود اما با توجه به تحريم ها تمامي قطعات با نظر مهندسان سوئدي وارد کشور شده و پس از طراحي و ساخت اتاق، قطعات بر روي محصولات اسکانيا نصب مي شود. ما اتوبوس ها را بر اساس الزامات قانوني توليد و به بازار عرضه مي کنيم.

وي ادامه داد: اين اتوبوس ها منطبق با استانداردهاي جهاني است و تاييديه هاي لازم را از سازمان استاندارد و پليس راهور دارد.

مديرعامل شرکت عقاب افشان با اشاره حادثه اتوبان تهران قم افزود: در اين حادثه بايد دو موضوع مد نظر قرار گيرد که نخستين موضوع توجه به الزامات قانوني است که در زمان توليد رعايت شده و موضوع بعدي گارانتي خودرو و ارائه خدمات پس از فروش است. وقتي بهره بردار از خودرو استفاده مي کند ديگر اين موضوع از حيطه ما خارج است چرا که لوازم و تزئينات جديدي را به خودرو وارد مي کند که باعث ايجاد آسيب به سيستم اوليه خودرو مي شود بر اساس قانون اگر پس از توليد دخل و تصرفي در داخل خودرو و قطعات آن ايجاد شد ديگر خدمات ارائه نمي شود.

اکبري راد بيان کرد: 5 هزار و 700 اتوبوس در جاده ها وجود دارد که تنها دو دستگاه از اين اتوبوسها آتش گرفته و عامل آن هم هنوز شناسايي نشده است. شايد کاربر قوانين و الزامات لازم را رعايت نکرده است.

وي ادامه داد: عامل اصلي سرعت بالاي وسيله بوده چرا که 60 متر گاردريل و تير چراغ برق را با خود برده است.

سازنده اتوبوسهاي اسکانيا در ايران بيان کرد: تمام استانداردها در اتوبوس اسکانيا رعايت شده اما وقتي که اين اتوبوس از کارخانه خارج مي شود رانندگان درون اتوبوس را با پرده هاي تزئيني، روکش هاي ابري و فرش در کف ماشين تزئين مي کنند. اين باعث مي شود که عوامل آتش زا در اتوبوس به وفور وجود داشته باشد.

اکبري راد در ادامه گفت: اتوبوسهاي اسکانيا تجهيزات کاملي دارند که بايد کاربر با آنها آشنا شود اما سرعتي که راننده داشته زياد بوده و شدت ضربه بالا باعث انفجار در باک گازوئيل شده است.

اکبري راد ادامه داد: در يکي از سوانح بررسي کرده ايم که کليدهاي درب اضطراري توسط راننده کور شده بود چون مسافران در بين راه از جاده پياده مي شوند راننده براي اينکه تسلطي بر آنها داشته باشد در عقب را کور مي کند و اجازه مي دهد که آنها از در جلويي خارج شوند. همين مسئله نيز باعث شده تا استفاده از درب هاي اضطراري ممکن نباشد.

ورود مهندسان سوئدي به کشور

در ادامه نظام الدين برزگري رئيس سازمان ملي استاندارد اظهار داشت: تا قبل از سال 85 هيچ استانداردي در حوزه خودرو نبود و در زماني که من معاون بودم اين موضوع را مطرح کردم که چگونه لوازم خانگي بايد داراي استاندارد باشند اما خودروهاي ما استاندارد ندارند. در کشور ما به لحاظ محدوديت ها و شرايطي که وجود دارد در حوزه خودرو رقابت وجود ندارد و استانداردها حداقلي است.

وي ادامه داد: در سال 84، 27 هزار نفر در جاده هاي ما کشته مي شدند اما امروز اين آمار به زير 19 هزار رسيده است. چندي قبل در حالي که خودروسازان هر روز قانون نصب کيسه هوا را تمديد مي کردند توانستيم همه خودروهاي توليد داخل را به کيسه هوا مجهز کنيم که همين امر باعث شد تلفات کاهش يابد. نقش استانداردها در کاهش تلفات بسيار مهم است.

رئيس سازمان ملي استاندارد با اشاره به حادثه اتوبان تهران قم تاکيد کرد: علت حادثه ترکيدگي لاستيک اعلام اما پس از مدتي بار ديگر مدعي شدند لاستيک دوپوسته شده است. کم بودن باد لاستيک، تاريخ ساخت و کيفيت مي تواند در دوپوسته شدن موثر باشد اين در حالي است که لاستيک هاي اين اتوبوس ها برند جهاني بود و ما منتظريم تا فردا کارشناسان سوئدي وارد کشور شوند.

حضور اورژانس 7 دقيقه پس از حادثه

دکتر محمد طالبيان رئيس اورژانس کشور نيز در مورد اين حادثه گفت: ساعت 22:49 هيجدهم شهريور ماه خانمي با پيش شماره 0913 با اورژانس قم تماس گرفته و حادثه را گزارش کرد. بلافاصله نيروهاي 2 پايگاه ما شامل مهتاب در 6 کيلومتري و المهدي در 20 کيلومتري به محل حادثه اعزام شدند که نخستين آمبولانس ساعت 22:56، دومين آمبولانس 23:03 و به ترتيب ساير نيروهاي امدادي در ساعت 23:10، 23:22 و 23:25 در محل حادثه حاضر شدند.

وي افزود: نيروهاي اورژانس نيز وظيفه دارند بر اساس اولويت درماني بيماران را دسته بندي کنند. کليه مصدومان اين حادثه نيز به بيمارستان هاي استان قم اعزام شدند. بر اساس آمارها 5 بيمار به بيمارستان حضرت علي ابن ابيطالب، 13 بيمار به بيمارستان شهيد بهشتي و 26 بيمار نيز به بيمارستان نکويي منتقل شدند. البته در بيمارستان حضر علي ابن ابيطالب 2 مجروح بدحال اين حادثه در ساعت 1 بامداد مورد عمل قرار گرفتند.

احمدي نژاد به وعده هايش عمل نکرد

در ادامه احمد رضا عامري مديرعامل اتحاديه تعاوني هاي مسافربري کشور اظهار داشت: ناوگان حمل و نقل جاده اي کشور داراي 110 هزار خودرو است. با توجه به 800 ميليون جابه جايي در سال سهم حمل و نقل عمومي بار و مسافر در تصادفات جاده اي بسيار کم است.

به گفته وي از سال 77 قرار بود ناوگان حمل و نقل عمومي نوسازي شود که پس از چند سال اين طرح رها شد. هم اکنون ميانگين عمر اتوبوس هاي بين شهري 12 تا 13 سال، ميني بوس ها 25 سال و سواري 7 سال است.

عامري با اشاره به وعده هاي دولت گذشته تاکيد کرد: همزمان با افزايش قيمت گازوئيل در زمان هدفمندي يارانه ها رئيس جمهور قول داد معافيت هاي گمرکي، وام قرض الحسنه و بيمه رانندگان اجرايي شود اما به هيچ کدام از اين تعهدات عمل نشد.

وي در مورد حادثه اتوبان تهران قم نيز گفت: هر دو اتوبوس تمام استانداردها را داشتند و لاستيک اتوبوسي که از اصفهان به تهران مي آمد 70 درصد آج داشته و مارک آن گودير است. راننده خودرو 30 ساعت قبل از سفر استراحت کافي را داشته است و تمام استانداردهاي حمل و نقلي رعايت شده است. يکي از مشکلات در جاده ها نبود آتش نشاني است و بايد علاوه بر خودرو ، راه نيز در بررسي ها مد نظر قرار گيرد.

مديرعامل اتحاديه تعاوني هاي مسافربري کشور بيان کرد: بحث ترکيدگي لاستيک به موسسه استاندارد مرتبط است. لاستيک هايي که از اروپا به داخل ايران مي آيد اگر چه داراي برند اروپا است اما با دو هواي سرد و گرم روبرو مي شوند و زماني که لاستيک ها روي آسفالت داغ در مناطق گرمسير حرکت مي کنند آسيب پذيرتر مي شوند. بسياري از اين لاستيک ها براي شرايط اقليمي ايران مناسب نيست. بايد از موسسه استاندارد پرسيد که چه مواردي را براي تست لاستيک در نظر مي گيرند.

وي گفت: جاده هاي ما بخشنده نيستند اگر گاردريل استاندارد داشتيم اين اتفاقات براي شهروندان ما نمي افتاد.

وي درباره نبود چکش در اتوبوس براي شکستن شيشه هم گفت: اگر که شيشه سکوريت باشد شيشه فرو مي ريزد و مسافر رها مي شود. چکش براي اين حادثه ها گذاشته شده است. ما در اين تصادف سوخته هاي چکش را هم پيدا کرديم. در صحبتي که با يکي از مسافرها انجام داديم گفت که شيشه را شکسته و کنار داده است ولي اگر شيشه سکوريت بود به طور کامل فرو مي ريخت.

جان انسان ها در کشور ارزش ندارد/ 130 کشته در 65 تصادف اسکانيا

در ادامه علي اکبر آقايي نايب رئيس کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: جاي تاسف است که آنچه در کشور ما ارزش ندارد جان انسان ها است. يک روز دريا، بخاري، اتوبوس و هواپيما جان هموطنان را مي گيرد. اين موضوع به اين دليل است که دولت که مسئول حفظ جان هموطنان است به صورت جد وارد اين موضوعات نمي شود.

وي ادامه داد: سالهاي گذشته 30 هزار نفر در تصادفات جاده اي کشته مي شدند و هنگامي که سال 86 تصميم گرفتيم تمامي دستگاهها وارد عمل شوند تلفات ما 30 درصد کاهش يافت.

نايب رئيس کميسيون عمران مجلس با تحليل آمار سوانح اتوبوس ها گفت: هم اکنون 5752 اتوبوس اسکانيا ، 5600 اتوبوس ولوو، 700 دستگاه اتوبوس مان و 5700 اتوبوس بنز در کشور تردد مي کنند. بر اساس آمارها در 65 تصادف اتوبوس اسکانيا 130 نفر کشته شدند در حاليکه در تصادف اتوبوس هاي بنز تنها 20 نفر جانشان را از دست دادند. بايد بررسي شود چرا اين تعداد انسان جانشان را در حوادث از دست داده اند. چرا وقتي اين اتوبوس به گاردريل برخورد مي کند پس از 28 متر گاردريل نمي تواند آن را متوقف کند.

وي با انتقاد از نيامدن نماينده وزارت راه گفت:پس از حادثه کميته ويژه اي در کميسيون عمران تشکيل شد و وزير راه 10 روز فرصت داشت علت حادثه را اعلام کند. اگر ما اين سوانح را بررسي مي کنيم دليل آن اين است که ديگر اين حوادث ناخوشايند در آينده رخ ندهد.

در ادامه اين مناظره ، آقايي بيان کرد: نقصي در خودرو ايجاد شده اين نقص هر چيزي مي تواند باشد وقتي اين حادثه اتفاق افتاد وسايل ايمني باعث کاهش آثار ضايعات نشده اند مثل گاردريل. آيا گاردريل ها استاندارد اند و يا حلبي تعبيه شده در کنار جاده ها هستند. عامل ديگر آتش سوزي است، آتش سوزي سيستم برق، باتري، اتصال برق با موتور مسلما به انفجار منجر مي شود.

ورود کارشناسان سوئدي براي بررسي استاندارد شرکت عقاب افشان

در ادامه سردار محمد رضا مهماندار فرمانده پليس راه کشور با اعلام اينکه در تصادفات سه عامل انسان، راه و وسيله نقليه نقش دارند، گفت: 75 درصد حوادث را به عامل انساني منتسب کرده و مدعي مي شوند راه و وسيله نقليه هر کدام 15 درصد مقصرند. همزمان با ابلاغ قانون جديد راهنمايي و رانندگي، قانونگذار به پليس اجازه داده است سهم تقصير خودروساز و راه را در تصادفات مشخص کند.

وي ادامه داد: همزمان با وقوع تصادفات، رسيدگي به اين موضوعات وظيفه پليس است و ما وظيفه داريم با کار کارشناسي، علت حوادث را شناسايي و در اختيار مرجع قضايي قرار دهيم. در حادثه اتوبان تهران قم نيز مباني مورد نظر در تصادفات شناسايي و احصاء شد.

فرمانده پليس راه تاکيد کرد: دو علت براي اين حادثه مشخص شده است که مهمترين آن دوپوسته شدن و ترکيدگي لاستيک بود که منجر به انحراف خودرو شد. علت ديگر حادثه نيز نقص فني خودروها بود که باعث ايجاد آتش سوزي شد.

به گفته مهماندار ورود کارشناسان سوئدي براي بررسي استانداردهاي شرکت عقاب افشان است و آنها هيچ حقي در مورد بررسي علت حادثه ندارند.

سرهنگ مهماندار نيز در ادامه بيان کرد: سرعت اتوبوس اسکانيا مجاز بوده و طبق بررسي هاي به عمل آمده اين اتوبوس در 18 دقيقه 28 کيلومتر را طي کرده است.

وي درباره ترکيدگي لاستيک اتوبوس نيز بيان کرد: شکي نيست که لاستيک ها دو پوسته شده و ترکيده اند. اتوبوس در خط دوم در حال حرکت بوده است و آثار و علائم ترکيدگي در ادامه مسير ديده شده اين در حالي است که لاستيک هاي راديال وقتي باد خالي مي کنند به خاطر پوسته داخلي که دارند اجازه نمي دهند رينگ به زمين برسد پس بايد گفت کنترل از دست راننده خارج شده است. برخي مي گويند لاستيک کهنه نبوده است اما فرض هاي ديگري هم وجود دارد ممکن است اين لاستيک در انبار مانده و عمر آن تمام شده باشد.

2 اتوبوس دچار آتش سوزي شده

در ادامه برنامه مناظره اکبري راد مديرعامل شرکت عقاب افشان در پاسخ به سئوال بينندگان مناظره در مورد ميزان آتش سوزي اسکانيا گفت: تاکنون فقط 2 اتوبوس در تصادفات دچار آتش سوزي شده اند. در مورد اينکه آيا اين خودرو داراي قطعات چيني است بايد بگويم ما از کالاي چيني استفاده نمي کنيم و تمامي قطعات سوئدي است و برخي از قطعات اتاق نيز از کشورهايي مانند آلمان و ترکيه تهيه مي شوند.

بيننده اي از آقايي عضو کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي در مورد نتيجه احضار وزير راه پرسيد که او در پاسخ گفت: در تمام سوانح هوايي و جاده اي نتيجه بررسي کميسيون به رئيس مجلس اعلام مي شود. وزير راه و شهرسازي نيز در جلسه روز يکشنبه قول داد ظرف 10 روز علت حادثه را اعلام کند.

بيننده اي از آقاي در مورد امنيت گاردريل ها در زماني که او معاون وزير راه بود پرسيد که وي پاسخ داد من در سالهاي 60 تا 79 معاون وزير راه بودم و در آن زمان نسبت به اکنون توليدات تغيير نکرده بود.

بيننده اي از برزگري در مورد نظارت نکردن سازمان استاندارد بر تغييراتي که راننده در خودرو اعمال مي کند پرسيد که او در پاسخ گفت: ما فقط محصول را تا خروجي کارخانه کنترل مي کنيم و وقتي خودرو دست مالک قرار گرفت مسئولان ديگر بايد موضوع را پيگيري کنند.

عامري نيز در مورد اينکه چرا رانندگان از وسايل آتش زا همانند پرده استفاده مي کنند، گفت: در تمام دنيا از پرده به منظور جلوگيري از آفتاب استفاده مي شود و اين وسيله آخرين نقطه اي است که در آتش سوزي موثر است.

وي در مورد کشيدن سيگار يا انجام برخي تخلفات توسط رانندگان نيز گفت: مسافران مي توانند اين موضوعات را گزارش کنند. حتي ما تلفن مديرعامل را روي برخي بليت ها زده ايم و مسئولان ارشد کنترل کننده نيز تلفنشان مشخص است.

در ادامه بيننده اي از سردار مهماندار در مورد دقت عمل نيروهاي پليس پرسيد که او در پاسخ گفت: همکاران ما به دقت خودروها را کنترل مي کنند اما 23 ميليون وسيله نقليه در 200 هزار کيلومتر تردد مي کنند که حتما بايد ابزار پيشرفته براي کنترل آنها وجود داشته باشد. در مورد تخلفات حادثه ساز نيز بايد بگويم ميزان تخلفات حادثه ساز ما بسيار کمتر از کشورهاي حوزه خليج فارس است. قانون در سال 89 به تصويب رسيده است و امروز ميزان جريمه ها همانند همان سال 89 است . آخرين حلقه جريمه کردن است و ما نبايد از همان ابتدا به فکر اعمال قانون باشيم. بايد با آموزش و فرهنگسازي وارد عمل شويم.

طالبيان رئيس اورژانس نيز در پاسخ به سئوال بيننده اي که از او پرسيده بود چرا اورژانس پروما نداريم، افزود: به اين دليل است که جراح عمومي و مغز و اعصاب در کشور کم است و فارغ التحصيلان طب اورژانس نيز بسيار اندک هستند، اورژانس پروما نيازمند اين متخصصان است.

در ادامه اين برنامه سردار مهماندار در پاسخ به سئوال خبرنگاران مبني بر اينکه چرا پليس در خصوص حوادث اطلاع رساني مناسب ندارد، گفت: يکي از نهادهايي که در حوزه فرهنگسازي رسانه فعال است پليس است و ما عدد بسيار زيادي را در حوزه اطلاع رساني هزينه مي کنيم ضمن اينکه خبر را به موقع به دست خبرنگاران مي رسانيم.

در ادامه مهماندار در پاسخ به سئوال خبرنگاري که از او پرسيده بود چرا راههاي ناايمن را معرفي نمي کنيد، گفت: براي اعلام کردن يا نکردن جاده هاي ناايمن فشاري روي پليس نيست. ما 2000 نقطه حادثه خيز را در جاده ها شناسايي کرديم که نياز به اصلاح هندسي دارند و حداقل بايد با علايم هشداردهنده مشخص شوند. اين اطلاعات در اختيار سازمان راهداري قرار گرفته است.

مناظره مديرعامل عقاب افشان با مديرعامل اتحاديه تعاوني هاي مسافربري کشور

در ادامه مناظره بررسي حوادث جاده اي ، عامري با بيان اينکه علم ثابت کرده است که تمامي موجودات زنده به جان خودشان علاقه دارند گفت: رانندگان اولين گروه آسيب پذير در تصادفات هستند که به همين دليل علاوه بر رعايت ايمني، رسيدگي به وضعيت خودرو را در دستور کار دارند. امکان ندارد خودرويي از شرکت خارج شود و ما براي آماده سرويس شدنش هزينه هاي بيشتري نپردازيم.

اکبري راد مديرعامل شرکت عقاب افشان نيز در چاسخ به عامري گفت: بهتر است لاستيک ميشلن فرانسه براي اتوبوس ها وجود ندارد و در زمان تحويل خودرو 7 حلقه لاستيک به رانندگان تحويل مي شود. سال 89 هنگامي که به علت گرماي هوا در سيستان و بلوچستان اين لاستيک دچار حادثه شد شرکت با فراخوان 2 هزار و 800 حلقه لاستيک را تعويض کرد.

عامري در پاسخ به سخنان اکبري گفت: راننده ها مدعي شدند که در ساخت اتاق اين اتوبوس از پروفيل ساختماني به جاي پروفيل هاي صنعتي استفاده مي شود. خيلي از لاستيک هاي ما که از بندرعباس وارد مي شوند تست نشده و تاريخ گذشته محسوب مي شود.

استفاده از پروفيل ساختماني براي ساخت اتاق اتوبوس

اکبري راد در ادامه مناظره دو نفره تاکيد کرد: صبحت هاي مطرح شده در مورد استفاده از پروفيل ساختماني صحت ندارد و خروجي هاي اضطراري اتوبوس نيز مورد تاييد است.اتوبوسي که امروز از خروجي شرکت وارد بازار مي شود داراي مزيت هاي بسياري از جمله فضاي جابجايي 44 مسافر و 10 متر مکعب فضاي بار است امروز اتوبوس هاي اسکانيا بالاترين ظرفيت حمل بار و مسافر را دارند و به نظر من بايد نظام کنترلي بازنگري شود.

وي افزود: در حادثه اتوبان تهران قم در اتوبوس ها لوازم الکترونيکي، پزشکي و لباس وجود داشته که بسيار سريع الاشتعال است.

پس از اين سخنان، عامري با وجود تکذيب لوازم الکترونيکي، پزشکي در اتوبوس مدعي شد پس از گفتگو با مسئول انبار مشخص شد چنين وسايلي در اين اتوبوس ها وجود ندارد.

در ادامه مديرتعاوني ميهن نور با اعلام اينکه بيشتر رانندگان از لاستيک هاي چيني استفاده مي کنند گفت: قيمت هر اتوبوس اسکانيا بيش از 600 ميليون تومان است و قطعات و لاستيک آن بسيار گران است. براي هر بار تعويض روغن مجبوريم 500 هزار تومان پرداخت کنيم در حالي که هزينه يک بليت 35 هزار تومان است و در برخي موارد به دليل اينکه برخي افراد دانشجو و سرباز هستند هزينه کمتري از آنها گرفته مي شود.

وي گفت: در فصل پائيز و زمستان حجم مسافر بسيار کاهش مي يابد و ما همچنان درگير پرداخت اقساط اتوبوس و پول لاستيک هستيم. اين در حالي است که از جمله پليس نيز به ما زور مي گويد و بيشترين اهانت ها به ما مي شود.

عامري در ادامه مناظره با مديرعامل شرکت عقاب افشان با بيان اينکه همه تقصير را در اين گونه حوادث به گردن راننده مي اندازند تاکيد کرد: قطعات و لاستيک خودروها نيز مشکل دارند. در سال 89 که مي خواستند هزينه گازوئيل را افزايش دهند آقاي احمدي نژاد به ما قول داد که اين لاستيک و قطعات را در اختيار ما قرار دهد اما اين قول او هيچ وقت محقق نشد. ما در آن سال لاستيک ميشلند را 850 هزار تومان مي خريديم که امروز 5 ميليون تومان شده است. درست است که برخي لاستيک ها استانداردهاي بين المللي را دارند اما لاستيک هاي هواي سرد اروپا را در تابستان استفاده مي کنيم. متاسفانه ما ايراني هزينه بيشتري را مي پردازيم اما جنس بنجل مصرف مي کنيم.

به گفته وي امروز حتي چيني ها مي گويند ايراني ها حق خريد جنس هاي درجه 1 را ندارند و بايد ساير اجناس به آنها فروخته شود. مشکل تورم و گراني نيز از سوي ديگر و رانندگان و تعاوني ها فشار مي آورد و اتوبوس را مي خرند. 440 ميليون تومان و اين در حالي که ميانگين مسافر اتوبوس ها در سال 17 نفر است. دولت نبايد براي ما تعيين تکليف کنند اين در حالي است که شرکت اسکانيا اتوبوسهاي شهري را با 82.5 درصد تخفيف به فروش مي رساند.

وي با انتقاد از اينکه در طول سال هيچ کس به فکر ناوگان حمل و نقل مسافربري بين شهري نيست افزود: هرگاه اتفاقي مي افتد همه به سراغ ما مي آيند با مقصر نشان دادن راننده شرکت را نيز تعطيل مي کنند وقتي نزديک اسفند مي شويم ما دوباره در کانون توجه قرار مي گيريم و دوباره فرموش مي شويم تا طرح تابستانه شروع شود. مطمئن باشيد در اين شش ماه هيچ کس با ما کاري ندارد مگر اينکه خدايي ناکرده اتفاقي رخ دهد.

اکبري راد با بيان اينکه دست حمايتي در مورد شرکت ها نيز وجود ندارد گفت: تمام مواد اوليه بکار رفته در اين اتوبوس استاندارد خود را دارد متاسفانه پس از اين حادثه هجمه بسيار زيادي بر عليه شرکت عقاب افشان شروع شده و همه بدنبال بزرگ کردن تصادفات اسکانيا هستند. چرا در اين مدت حوادث ديگر اطلاع رساني نشده و وقتي يک لاستيک اتوبوس اسکانيا دچار حادثه مي شود برند اسکانيا را در اخبار مي بينيم. از وقتي اين حادثه رخ داد و جو رسانه اي بر عليه ما شد ديگر هيچ کسي با اتوبوس اسکانيا سفر نمي کند.

عامري در بخش پاياني سخنانش در مورد اتاق اتوبوسها گفت: بهترين اتاق سازها را در گاراژها داريم و مطمئن باشيم اين افراد اگر بهتر از سازندگان شرکت اسکانيا نباشند بدتر نيستند. وقتي هجمه به شرکت اسکانيا وارد مي شود اين شرکت مجبور مي شود فشار را بر افراد فعال در گاراژها وارد کند.

گفتني است رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي به عنوان نماينده وزارت راه و شهرسازي و معاونت توليد وزارت صنعت،معدن و تجارت در اين مناظره حاضر نشدند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits