دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مرگ تلخ ۳ کودک تربت جامی بر اثر کرونا !
0
رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام از مرگ 3 کودک بر اثر کرونا در تربت جام خبر داد ...

کرونا در ثربت جام جان سه کودک را گرفت !

حوادث دلگرم به نقل از ایسنا : رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام گفت: در پیک دوم شیوع ویروس کرونا سه کودک به دلیل ابتلا به این بیماری در بیمارستان این شهرستان جان خود را از دست دادند.

محمد افکار با بیان اینکه شهرستان‌های تربت‌جام و صالح‌آباد در وضعیت قرمز قرار دارند، اظهار کرد: هم‌زمان با شیوع پیک دوم بیماری کرونا در شهرستان آمار مبتلایان به این بیماری افزایش چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: چون تربت‌جام به عنوان مرکز معین معرفی شده به همین دلیل تعدادی از بیماران شهرستان‌های صالح‌آباد، تایباد و باخرز هم در بیمارستان سجادیه این شهرستان پذیرش می‌شوند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام اظهار کرد: اگر چه در پیک اول و ابتدای شیوع این بیماری ۱۶ نفر جان خود را از دست دادند اما این آمار در پیک دوم به ۴۴ نفر افزایش یافت، در پیک دوم بیماری تا کنون به دلیل رعایت نکردن مسائل بهداشتی ۴۴ نفر از جمله سه کودک ۵ روزه، ۵۹ روزه و ۳ ساله که یکی از شهرستان باخرز بوده، فوت کرده‌اند.

وی بیان کرد: به علت رعایت نکردن اصول بهداشت فردی و عمومی، نه تنها تعداد مبتلایان به این بیماری افزایش یافته بلکه از ابتدای شیوع ویروس تا کنون ۶۰ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را در این منطقه از دست داده‌اند.

افکار عنوان کرد: تا کنون ۸۴۱ مورد مثبت در منطقه جام داشته‌ایم که از این تعداد ۴۰۱ نفر زن و ۴۴۰ نفر مرد هستند، همچنین از ۸۴۱ مورد مثبت ۷۶۷ نفر مربوط به شهرستان‌های تربت‌جام و صالح‌آباد و باقی مبتلایان از باخرز و تایباد هستند، فقط بستری بیماران در بیمارستان سجادیه تربت‎جام انجام می‏‌شود اما قرنطینه خانگی و درمان سرپایی در شهرهای خودشان صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد؛ از ۷۶۷ نفر مبتلا به بیماری کرونا در شهرستان‌های تربت‌جام و صالح‌آباد ۲۲۶ نفر روستایی و باقی شهری هستند، اکنون در تربت‎جام ۵۰۶ نفر در قرنطینه خانگی هستند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در منزل استراحت می‌کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام ادامه داد: با وجود اینکه در بیمارستان سجادیه تربت‎جام ۶۰ تخت برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا پیش‎بینی شده اما با کمبود فضا مواجه شده‌ایم که بخش داخلی هم تخلیه و برای بستری بیماران ویروس کووید۱۹ اختصاص یافته است.

وی مطرح کرد: با وجود تمامی تدابیر اتخاذ شده اما همچنان در بیمارستان سجادیه با کمبود فضای فیزیکی، تجهیزات و نیروی انسانی مواجه هستیم، اکنون ضریب اشغال تخت‌های بخش عفونی و آی.سی.یو به بالای ۹۰ درصد و ضریب اشغال تخت‌های بخش عفونی به بیش از ۸۵ درصد رسیده است.

افکار در پایان اظهار کرد: تمامی ورودی و خروجی بیماران مبتلا به کرونا، پزشکان و پرستاران این بخش در بیمارستان سجادیه جدا شده و برای مراجعه بیماران غیر مرتبط با بیماری کرونا به بخش‌های دیگر هیچ مشکلی وجود ندارد، در صورت نیاز بیماران می‌توانند بدون هیچ‌گونه دغدغه مراجعه خود را به بیمارستان داشته باشند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits