دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
محاکمه زوج جنایتکار به اتهام قتل ۸ زن
0
جلسه محاکمه زوج جنایتکاری که ۸ زن را به‌طرز هولناکی در استان گیلان به قتل رسانده در دادگاه کیفری این استان برگزار شد.

نخستین جلسه محاکمه زوج جنایتکاری که ۸ زن را به‌طرز هولناکی در استان گیلان به قتل رسانده در دادگاه کیفری این استان برگزار شد.

محاکمه زوج جنایتکار

به‌گزارش ایسنا، «ایران» نوشت: در جلسه رسیدگی به این پرونده که به ریاست قاضی کاشانی برگزار شد تعدادی از خانواده‌های قربانیان این زوج جنایتکار حضور داشتند.

در آغاز جلسه نماینده دادستان گزارش ۴۷ صفحه‌ای کیفرخواست بهزاد و نگار را که نتیجه گزارش‌های بازپرسان، کارآگاهان دایره جنایی پلیس آگاهی و پزشکی قانونی است بیان کرد.

در متن کیفرخواست که از سوی نماینده دادستان خوانده شد آمده بود که بهزاد - متهم ردیف اول- از سال ۱۳۸۷ و زمانی که فقط ۳۱ سال داشت، نخستین جنایت خود را مرتکب شده و بعد از قتل زن میانسالی جسد او را به انباری خانه پدری‌اش برده و در آنجا دفن کرده بود. قتل‌های دوم و سوم این مرد در اردیبهشت و خرداد سال ۱۳۸۸ رخ داد.

مرد جنایتکار در حالی که از همسر اولش صاحب یک فرزند شد به‌مدت ۴ سال دست به جنایت نزد اما بار دیگر در سال ۱۳۹۵ جنایات هولناک خود را از سر گرفت و در مدت یک سال ۴ زن دیگر را قربانی نیت شیطانی خود کرد.

بهزاد در تمام این مدت مدام محل زندگی خود را تغییر می‌داد و سعی داشت ردی از خود بر جا نگذارد تا اینکه سرانجام در اواخر فروردین ۹۶ در تله پلیس گرفتار شد و به همراه همدستش که همسر صیغه‌ای‌اش بود در یکی از محلات شهر رشت بازداشت شد.

بهزاد در جلسه دادگاه در تشریح جزئیات جنایات هولناک خود گفت: معمولاً زنان بالای ۵۰ سال را که وضع مالی خوبی نداشتند یا دنبال کار بودند شناسایی می‌کردم. پس از جلب اعتماد آنها به بهانه اینکه رستورانی در منطقه امامزاده هاشم دارم و به‌دنبال کارگر می‌گردم به برخی نیز می‌گفتم من و همسرم صاحب یک مؤسسه حمایتی هستیم و هدفمان کمک به زنان تنها و بی‌سرپرست است و پس از آنکه اعتماد آنها را جلب می‌کردم در فرصتی مناسب آنها را با خود به خانه می‌بردم و پس از قتل زنان، طلا و پول‌هایشان را سرقت می‌کردم و اجساد آنان را نیز بعد از مثله کردن در حاشیه رودخانه و بیابان‌ها رها می‌کردم.

وی انگیزه خود را از این جنایت‌ها بی‌پولی، مشکلات اقتصادی و معیشتی، فقر و فساد اخلاقی همسر اولش عنوان کرد و گفت: برای انتقام‌جویی دست به این قتل‌ها زدم.

نگار نیز در بیان ماجرا گفت: پس‌ازاینکه بهزاد زنان را به قتل می‌رساند طلا و جواهراتشان را به من می‌داد و من هم در طلافروشی‌های مختلف شهر آنها را می‌فروختم. برای اینکه شناسایی نشویم نیز اقدام به خرید سیم‌کارت‌های مسروقه می‌کردم و بهزاد با همان سیم‌کارت‌ها با طعمه‌هایش ارتباط برقرار می‌کرد تا ردیابی نشود و پس از هر قتل نیز سیم کارت را دور می‌انداخت.

وی مدعی شد وقتی از چهارمین قتل همسرش با خبر شده از او خواسته ارتکاب این جنایت‌ها را کنار بگذارد اما با تهدید به مرگ رو‌به‌رو شده است.

در این پرونده چند زن نیز وجود داشتند که توانسته بودند از دام مرگ این زوج جنایتکار فرار کنند. یکی از این زنان گفت: این زوج قاتل پس از جلب اعتماد من گفتند همراهشان به یک عروسی در تهران بروم اما بین راه به سؤال‌های بهزاد که مدام درباره میزان پول و طلایی که همراه داشتم مشکوک شدم و به‌همین خاطر به فکر راهی برای فرار بودم تا اینکه در فرصتی مناسب از خودرویشان پیاده شدم و فرار کردم.

جلسه بعدی محاکمه این زوج جنایتکار ۳۱ خرداد برای رسیدگی به اظهارات اولیای دم و وکلای آنها در خصوص اصل خواسته برگزار خواهد شد. اولیای دم مقتولان نیز از مقام قضایی اشد مجازات ازجمله سنگسار و قصاص را در اسرع وقت خواستار شده‌اند.

انتهای پیام


منبع این خبر بصورت بازنشر ( خبرگزاری ایسنا ) می باشد و مجله دلگرم در قبال محتوی آن مسئولیتی ندارد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits