دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پلنگ کُشی با تبر در بندرگز!
1
پلنگ کُشی با تبر در بندرگز!-پلنگ کُشی -تبر- بندرگز-پلنگ-حفاظت محیط زیست-پارک ملی گلستان

مسئول اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: در آذرماه امسال 31 مورد تلفات وحوش در جاده پارک ملی گلستان اتفاق افتاد.

پلنگ کُشی با تبر در بندرگز!

لاشه یک قلاده پلنگ جوان در ارتفاعات جنگلی شهرستان بندرگز توسط گروهی از کوهنوردان کشف شد.‏

به گزارش ایسنااحمد دباغیان مسئول روابط عمومی حفاظت محیط‌زیست گلستان روز شنبه گفت: یک قلاده پلنگ تلف شده در منطقه جنگلی شاه‌پسند - مسیر آبشار، توسط گروهی از کوهنوردان رؤیت شد که پس از اطلاع به اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان بندرگز، مأموران به محل مراجعه و لاشه پلنگ را برای بررسی بیشتر در باره علت مرگ و بیومتری به اداره کل انتقال دادند.

وی افزود: جنسیت این پلنگ ماده و تقریبا 18 ماهه بود و با توجه به بررسی‌های به عمل آمده توسط کارشناسان اداره نظارت بر حیات‌وحش، علت مرگ اصابت ضربات جسم سخت به سر این حیوان بود.

پلنگ کُشی با تبر در بندرگز!

شهرستان بندرگز با دارابودن زیستگاه‌های متنوع از جمله خلیج گرگان در شمال و جنگل در جنوب و همچنین باغات کشاورزی در بین این دو، زیستگاه طبیعی انواع گونه‌هاست.در این زیستگاه‌ها گونه‌های متنوعی از پرندگان مهاجر مانند باکلان، انواع مرغابی‌ها و همچنین پستانداران از قبیل مرال، شوکا، پلنگ، خرس و ... از همه مهمتر گونه حمایت شده قرقاول در مزارع کشاورزی و باغات وجود دارد که مستلزم حمایت و حراست بیشتر است.

مسئول اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان در ادامه گفت: در آذرماه امسال 31 مورد تلفات وحوش در جاده پارک ملی گلستان اتفاق افتاد.

دباغیان افزود: این تعداد تلفات از سوی نیروهای گشت مسیر محیط‌بانی تنگه گل، در مسیر جاده آسیایی پارک ملی گلستان، گزارش شده است.

وی اظهارکرد: بیشترین تلفات جاده‌ای وحوش مربوط به کلاغ، گراز، شغال، روباه، سمور سنگی و سهره جنگلی بوده و یک مورد آهوی نر نابالغ در تصادف جاده‌ای تلف شده است.
ازمیان پرندگان، کلاغ و سهره بیشترین تلفات را در برخورد با خودروهای عبوری دارد و به دلیل این که گاهی در سطوح پایین پرواز می‌کنند مورد آسیب قرار می‌گیرند و برخی از مواقع گونه‌های آسیب دیده برای تیمار به اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان تحویل داده می‌شود و چنان چه جراحت قابل درمان باشد تیمار و رهاسازی می‌شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits