دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
0
افزایش نرخ بنزین از روز پنج شنبه - همزمان با تشکیل اتاق عملیات سوخت رسانی در سطح وزا-افزایش-بنزین-شنبه

همزمان با تشکیل اتاق عملیات سوخت رسانی در سطح وزارت نفت، قیمت‌های جدید بنزین فردا شب رسما اعلام می‌شود تا از هفته آینده شاهد عرضه مجدد بنزین و گازوئیل سه نرخی در سطح جایگاه‌های سوخت باشیم.

به گزارش مهر از ساعت 24 فردا شب پنج شنبه چهار اردیبهشت ماه قیمت بنزین، گازوئیل و سی.ان.جی رسما اعلام و در جایگاه‌های سوخت این فرآورده‌های نفت و گاز عملا با قیمت های جدید عرضه خواهد شد.

از این رو صبح امروز با برگزاری نشستی فوق‌العاده با حضور مدیران شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و تشکیل اتاق عملیات سوخت رسانی،آخرین وضعیت جایگاه‌ها، تلمبه‌ها وضوعیت سوخت رسانی با افزایش قیمت بنزین،گازوئیل و سی.ان.جی مورد برسی قرار گرفت.

مصطفی کشکولی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی امروز در این نشست فوق العاده با بیان اینکه پیش بینی نمایش قیمت در نمایشگرهای تلمبه و همچنین در سیستم سامانه شده است، گفت: با هماهنگی شرکت ملی گاز ایران موجودی گیری از جایگاه‌های CNG به صورت مشترک توسط بازرسان شرکت ملی پخش نفتی و شرکت ملی گاز انجام خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به تشکیل تیم‌های عملیاتی گفت: تلاش شده هیچ جایگاه و حتی تلمبه‌ای در این ایام غیرفعال نباشند و جایگاه‌ها با حداکثر ظرفیت مشغول خدمات رسانی باشند.

از سوی دیگر با جمع بندی نهایی انجام گرفته بین وزارت نفت، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و ستاد هدفمندی یارانه‌ها، فردا به طور رسمی قیمت جدید بنزین، گازوئیل و سی.ان.جی اعلام خواهد شد.

در همین حال مسئولان دولتی از محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهوری و یا شخص حسن روحانی رئیس جمهوری به عنوان مسئولان احتمالی اعلام قیمت‌های جدید بنزین و گازوئیل نام برده می شود.

با توافق انجام گرفته در سطح دولت، با ادامه نظام سهمیه بندی و عرضه کارتی بنزین از هفته اینده به صورت سه نرخی عرضه خواهد شد.

بر این اساس علاوه بر بنزین 400 تومانی ذخیره سازی شده در کارت های هوشمند سوخت، بنزین با دو قیمت جدید نیمه یارانه ای و آزاد عرضه خواهد شد.

از سوی دیگر بنا بر اعلام ستاد مدیریت و حمل و نقل و سوخت کشور تا اطلاع ثانوی مردم می توانند بنزین را با قیمت 400 تومانی ذخیره کارت ها و یا کارت جایگاه داران با قیمت آزاد 700 تومانی خریداری کنند.

محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهوری هم پیشتر در اظهاراتی درباره آخرین وضعیت قیمت‌گذاری و ساز و کار عرضه انرژی با اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، گفته بود: دولت به دنبال آن است که با یک شیب بسیار ملایم نرخ حامل‌های انرژی حداکثر تا سقف 24 درصد افزایش یابد.

این اظهارات معاون اجرایی رئیس جمهور پس از آن توسط علی طیب نیا وزیر امور اقتصاد و دارایی در یک برنامه تلویزیونی تائید شد به طوری‌که مرد اول اقتصاد کشور دیشب در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما از افزایش قیمت حامل های انرژی با یک شیب بسیار ملایم خبر داد و یادآور شده بود: قیمت حامل‌های مختلف انرژی قرار است در یک دوره 5 تا 7 ساله به طور کامل آزاد شود.

برهمین اساس، اگر سالیانه 20 تا 24 درصد قیمت سوخت گران شود در مدت 5 سال قیمت این فرآورده استراتژیک نفتی آزاد خواهد شد.

با اظهار نظر این دو مقام اجرایی دولت تدبیر و امید در اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها، مشخص شد دولت پس از بررسی سناریوهای مختلف قیمت ( از کمترین تا بالاترین قیمت) به سناریوی افزایش متوسط 20 تا 24 درصدی قیمت‌ها در سال رسیده است تا ظرف مدت 5 سال به هدف آزادسازی قیمت‌ها برسد.

بیژن حاج محمدرضا رئیس انجمن جایگاه داران سوخت نیز با اعلام اینکه در حال حاضر تمامی جایگاه های سوخت برای عرضه بنزین و گازوئیل با قیمت های جدید آماده هستند، گفته است: جایگاه‌های سوخت از 27 بهمن ماه سال گذشته تاکنون در چندین مرحله برای عرضه بنزین با قیمت جدید در حالت آماده باش قرار گرفته اند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits