دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
حداقل دریافتی کارگران اعلام شد
2
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با لحاظ کردن تمام مزایای کارگران در سال جاری از حدقل دستمزد، حق اولاد دوفرزند، کمک هزینه مسکن و بن نقدی، هر کارگر ماهیانه ۶۲۹ هزار و ۵۵۰ تومان دریافت...

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با لحاظ کردن تمام مزایای کارگران در سال جاری از حدقل دستمزد، حق اولاد دوفرزند، کمک هزینه مسکن و بن نقدی، هر کارگر ماهیانه ۶۲۹ هزار و ۵۵۰ تومان دریافت خواهد کرد.

حداقل دریافتی کارگران اعلام شد


اسدالله عباسی با اعلام اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برنامه های عملیاتی در چارچوب بسته اجرایی برنامه پنجم توسعه طراحی کرده است گفت: اعمال تخفیف پلکانی یا تامین بخشی از حق بیمه سهم کارفرمایان به شرط تازه تاسیس بودن واحد و یا عدم تعدیل نیرو در سال گذشته، از جمله برنامه ها است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: افزایش تشکل های کارگری و کارفرمایی به ۸ هزار تشکل و کاهش زمان رسیدگی به دعاوی کارگری و کارفرمایی به ۵۱ روز و نیز افزایش تعداد کمیته های حفاظت فنی به بیش از ۱۳ هزار کمیته از دیگر برنامه های این وزارتخانه در سال حماسه سیاسی و اقتصادی است.

عباسی یکی از اقدامات وزارت تعاون، کار و رفاه در موضوع اشتغال را مشارکت همه دستگاه ها در فرایند توسعه اشتغال اعلام کرد و بیان داشتک در این ارتباط ۳ هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان منابع قرض الحسنه جهت اجرای طرح های مشاغل خانگی اختصاص یافته است.

وی در ارتباط با تعلق پایه سنواتی به کارگران فصلی در سال جاری گفت: به کارگران فصلی به نسبت مدت کارکردشان در سال گذشته و با در نظر گرفتن رقم سنوات برای گروه یک؛ حسب مورد تعلق خواهد گرفت. از ابتدای سال ۹۲ همه کارگران قرارداد دائم و موقت مشمول قانون کار که دارای یکسال سابقه کار باشند یا یکسال از دریافت آخرین پایه سنوات آنان در همان کارگاه گذشته باشد، اعم از اینکه حق سنوات یا مزایای پایان کار خود را تسویه حساب کرده باشند یا خیر مشمول دریافت پایه سنوات خواهند بود.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای سال جاری و با لحاظ تمام مزایایی که برای کارگران در نظر گرفته شده، حداقل مزد ماهانه یک کارگر به علاوه حق اولاد (دو فرزند) به اضافه کمک هزینه مسکن و نیز کمک هزینه اقلام مصرفی (بن نقدی) در مجموع ۶ میلیون و ۲۹۵ هزار و ۵۰۰ ریال است.

منبع:افکارنیوز

منبع:افکارنیوز



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits