دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دلار امروز چقدر قیمت خورد؟
40
جدول قیمت دلار و ارز امروز 2 شنبه 24 دیماه 97 به شرح ذیل است

قیمت دلار مدتی است که دچار نوسان زیادی شده و متاسفانه هنوز به ثبات نرسیده بنابراین بازارهای دیگر همچنان ملتهب هستند. امروز دوشنبه 24 دیماه 97 ، قیمت دلار و سایر ارزها را در جدول زیر میتوانید مشاهده کنید
قیمت روز دلار و سایر ارزها را میتوانید روزانه در مجله دلگرم دنبال کنید

قیمت دلار ، یورو و سایر ارزها در بازار : 24 دیماه 97

عنوان ارزقیمت خرید به ریالقیمت فروش به ریال
دلار امریکا در تهران114,934115,965
دلار کانادا86,62389,214
دلار استرالیا80,21882,872
یورو ، اتحادیه اروپا131,979133,228
پوند انگلیس143,115145,786
فرانک سوئیس109,938116,875
یوان چین16,28317,799
لیر ترکیه21,27022,075
یکصد دینار عراق8,9339,682
درهم امارات30,59831,787

قیمت دلار ، یورو و سایر ارزها با نرخ دولتی : 20 دیماه 97

عنوان ارزقیمت به ریال
دلار امریکا42,000
یورو اتحادیه اروپا48,107
پوند انگلیس53.334
درهم امارات11,437
لیر ترکیه7,966
یوان چین6.108

قیمت واقعی دلار چقدر است ؟

اکثر کارشناسان و اساتید اقتصاد در ایران معتقدند که قیمت واقعی دلار بین 9 تا 12 هزار تومان است و این افزایشی که سابقا مشاهده شده بار روانی و شیطنتی است که رسانه های بیگانه در انعکاس اخبار سیاسی انجام میدهند

متفاوت بودن قیمت دلار در شهرهای مختلف

قیمت دلارها در شهرهای مختلف متفاوت است . قیمت دلار تهران با قیمت دلار با سایر شهرستان ها فرق دارد . دلاری به نام دلار شهرستان وجود دارد که این نوع دلار همانگونه که از نامش پیداست در شهرستان‌ها معامله می‌شود و با پسوند شهر خاص از دیگر دلارها متمایز می‌شود. مانند : دلار شیراز، مشهد، بانه ، پیرانشهر، شیراز، مریوان و.... می‌توان اشاره کرد.

قیمت دلار شهرستان در مقایسه با دلار تهران معمولا ارزانتر است.

در مناطق مرزی عمدتا مبادلات مالی بیشتر نقدی است و بانکی نیست و به همین دلیل قیمت ارز عموما در این مناطق از پایتخت و شهرهای بزرگ کمتر است؛ البته این الگو عمومیت ندارد و در بعضی روزها ممکن است قیمت این نوع دلار از سایر دلارها بیشتر هم باشد.

پیش بینی قیمت دلار

کارشناسان در مورد پیش بینی قیمت دلار برا این باورند که مردم باید به این نکته مهم پی ببرند که خرید دلار و یا سایر ارزها و حتی طلا راه مناسبی برای پس انداز و افزایش سرمایه نیست و دلیل این مهم اینست که همین تفکر غلط باعث گرانی بی اساس ارز و طلا شده و خواهد شد .

و میبینیم که این مسئله واقعا در زندگی تمام مردم نمود پیدا کرده و بسیاری از مردم در این مدت متضرر شدند و مدتهاست که دغدغه بسیاری از مردم گران شدن دلار برای فروش دلارهایشان است در صورتی که بالا رفتن قیمت دلار به خیلی از صنعت ها و بیشتر از همه به جامعه کارگری ضربه بزرگی خواهد زد .

چیزی که کاملا مشخص و مبرهن میباشد این است که وقتی مردم بی پروا خرید کردند افزایش قیمت را شاهد بودیم و امروز که همه به فروش فکر می کنند قیمت ها به شدت رو به کاهش است.
در نتیجه پیش بینی قیمت دلار در روز های آینده این است اگر مردم دوباره برای خرید به عنوان پس انداز به ارز رجوع نکنند و این بازار را به حال خود رها کنند قطعا شاهد کاهش بیش از این هم خواهیم بود.

نرخ دلار در بودجه 98

خانه ملت نوشت: نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس می گوید دلار در بودجه سال ۹۸، ۵ هزار و ۲۰۰ تومان می شود و روزانه یک میلیون و ۲۰۰ بشکه نفت به فروش می رسانیم. گفتنی است حسن روحانی ، رئیس جمهوری کشور گفت : کالاهای اساسی نیز در سال آینده با همان دلار 4200 تومان تامین خواهد شد

قیمت دلار ، قیمت امروز دلار

تاثیر قیمت نفت بر نرخ دلار

شب گذشته قیمت نفت خام ارزان شد و هر بشکه نفت خام 42 دلار خرید و فروش شد . قطعا نرخ نفت تاثیر بسزایی بر بازار سرمایه ای ایران و نرخ دلار و سایر ارزها دربودجه سال آینده خواهد گذاشت . چرا که با پایین آمدن قیمت نقت ، قیمت دلار افزایش خواهد یافت تا کسری بودجه دولت جبران شود .

برخی کارشناسان معتقدند که در آینده ممکن است قیمت نفت سقوط بیشتری داشته باشد که فشارهای زیادی بر درآمدهای دولت خواهد گذاشت.

یک نماینده مجلس گفت تلاش شده در بودجه سال آینده درآمد کشور از فروش نفت به دلیل مشکلاتی که در این زمینه به وجود آمده کاهش پیدا کند و از منابع دیگر این ارقام تامین شود.

و در سال آینده دلارهای حاصل از فروش نفت بیشتر صرف خرید کالاهای اساسی کشور می‌شود البته نظر بر این است که بیشتر دلار از صادرات غیر نفتی وارد کشور شود.

قیمت دلار ، قیمت امروز دلار

ارتباط دلار و طلا

تا اواخر قرن نوزدهم از طلا به عنوان پول استفاده می شد، ولی با رواج پول کاغذی و اعتباری، استفاده از سکه طلا به عنوان پول رایج به تدریج کاهش یافت و نهایتاً در اوایل قرن بیستم از بین رفت. با این حال، طلا همواره به عنوان رقیبی برای پول های رایج و جایگزینی برای آنها در ایفای نقش ذخیره ارزش، موقعیت خود را حفظ کرده است. با توجه به اینکه قیمت گذاری طلا در بازارهای جهانی بر مینای ارز جهانی یعنی دلار صورت می پذیرد، تغییرات ارزش دلار مهم ترین عامل تاثیرگذار بر قیمت طلا می باشد.

در حال حاضر با توجه به تاثیر گذاری قابل توجه اقتصاد امریکا بر اقتصاد جهانی، کاهش ارزش پول این کشور به معنی تضعیف اقتصاد جهانی است. در نتیجه ارزش طلا به عنوان وسیله حفظ ارزش برحسب تمام ارزها افزایش می یابد. همچنین، کاهش ارزش دلار باعث کاهش ارزش دارایی های دلاری می شود، لذا برای حفظ ارزش دارایی ها باید به دنبال جایگزینی مناسب مانند طلا بود. در این راستا، اخیراً اکثر بانک های مرکزی به منظور ممانعت از کاهش ارزش ذخایر خود، مبالغ قابل توجهی از ذخایر دلاری خود را به خرید طلا اختصاص داده اند.

جالب توجه است که این روند حرکتی قیمت طلا طی سال های اخیر، همواره با واحد پولی یورو یک سو و هم مسیر بوده است. طلا و یورو همیشه در یک جهت در حرکت بوده اند. اما این روند بعد از به وجود آمدن بحران بدهی در اروپا در سال ۲۰۱۰ همیشه به صورت یک سو و هم جهت نیز نبوده است. تحقیقات نشان می دهد که طلا در مواقعی که یورو با کاهش همراه نشده است با حمایت از سوی کشورهای دیگر تولید کننده طلا از قبیل استرالیا، نیوزلند، کانادا، نروژ و برزیل با افزایش رو به رو شده است.

بیشتر بخوانید :

تصویب CFT چه تاثیری بر قیمت دلار دارد ؟

چرا با کاهش قیمت دلار ، کالاها ارزانتر نشد ؟!



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (40 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits