دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
روش های اجاره و خرید خانه در جنت آباد
1
جنت آباد یکی از محبوب‌ترین محله‌های غرب تهران است که در عین حفظ اصالت نسبی ساکنان و فرهنگ‌شان، چهره مدرن شهری را هم به خود گرفته است. خرید و اجاره خانه در جنت آباد در چندین سال گذشته همواره رونق داشته است و تقریبا هیچ زمانی راکد نبوده است.

جنت آباد یکی از محبوب‌ترین محله‌های غرب تهران است که در عین حفظ اصالت نسبی ساکنان و فرهنگ‌شان، چهرۀ مدرن شهری را هم به خود گرفته است. خرید و اجاره خانه در جنت آباد در چندین سال گذشته همواره رونق داشته است و تقریبا هیچ زمانی راکد نبوده است.

آن‌چه به اسم جنت آباد شناخته شده است، در حقیقت از سه قسمت تشکیل شده است: جنت آباد شمالی، مرکزی و جنوبی. تا چهار دهۀ پیش این بخش خارج از منطقۀ شهری تهران محسوب می‌شد و اجازۀ تخریب باغ‌ها و ساخت‌وساز در آن داده نمی‌شد. هرچند این روزها تقریبا تمام آن درختستان‌ها و جلوه‌های طبیعی از بین رفته است، اما هنوز برخی باغ‌های توت آن زمان در بخش‌های قدیمی‌تر جنت آباد دیده می‌شود.

اجاره و خرید خانه در جنت آباد و سکونت در آن چه مزیت‌هایی دارد؟

با وجود این‌که باغ‌ها و قنات‌های این منطقه تقریبا از بین رفته‌‌اند، اما آب‌ و هوای جنت آباد نسبت به برخی مناطق دیگر همچنان بهتر و مطلوب‌تر است. از آن‌جا که توسعه و ساخت‌وساز در غرب تهران و به تبع آن این منطقه در چند دهۀ گذشته سرعت گرفته است، در این بخش از شهر شاهد معابر اصولی‌تر و کوچه‌ها و خیابان‌های پهن و مهندسی‌ساز هستیم.

برخلاف بسیاری از نقاط تهران، ساکنین این منطقه آرامش صوتی و بصری بیشتری دارند. کوچه‌ها خلوت‌تر و جای پارک برای خودروها بیشتر است. خانه‌ها اغلب نوساز هستند و از امکانات رفاهی مطلوب برخوردارند. بنابراین خرید و اجاره آپارتمان در این منطقه نسبتا پررونق است.

جنت آباد مراکز تجاری و تفریحی بزرگ و معروفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان مراکزی مانند مجتمع تفریحی-تجاری کوروش، طوبی و سمرقند را نام برد.

دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحد تهران غرب، مهندسی جوش ایران و دانشکده زبان و ادبیات دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات هم در جنت آباد قرار دارد.

این منطقه از لحاظ دسترسی به بزرگراه‌ها و خیابان‌های اصلی موقعیت خوبی دارد و همچنین توسعۀ خط 4 و خط 7 متروی تهران هم جابه‌جایی را برای ساکنین و افرادی که در این بخش مشغول به کار هستند ساده‌تر می‌کند.

تمام این مزایا به علاوۀ بوستان‌های متعدد، درمانگاه‌ها و مراکز پزشکی، مدارس دولتی و غیرانتفاعی و بازارهای تره‌بار اجاره و خرید خانه در جنت آباد را به یک گزینۀ عالی تبدیل کرده است. سکونت در جنت آباد خصوصا برای خانواده‌هایی که دارای فرزند هستند بسیار مناسب است، چون تقریبا تمام نیازهای آموزشی، فرهنگی و تفریحی آن‌ها در فاصلۀ نزدیکی از محل سکونت تامین می‌شود.

تفاوت جنت آباد شمالی و جنوبی چیست؟

توسعه و شهرسازی مدرن در این منطقه از بخشی شروع شده است که امروز به نام جنت آباد جنوبی می‌شناسیم. مناطقی مانند صادقیه، بلوار آیت‌الله کاشانی و قسمتی از بزرگراه ستاری در جنت آباد جنوبی قرار دارند.

بافت این محله بیشتر مسکونی و نوساز است، اما ساختمان‌های اداری بسیاری هم این‌جا وجود دارد. بسیاری از افراد که ساکن مناطق دیگر یا حتی کرج هستند، هر روز به واسطۀ شغل خود به این منطقه می‌آیند.

جنت آباد شمالی و مرکزی از غرب به شهران، از شمال به سیمون بولیوار، از شرق به پونک و چهاردیواری و از جنوب به جنت آباد جنوبی منتهی می‌شوند. در این دو بخش بیشتر از بخش جنوبی شاهد بافت قدیمی و خانه‌های ویلایی و حتی باغ‌ها هستیم.

تا چند سال پیش قیمت اجاره و خرید خانه در جنت آباد جنوبی به طور میانگین بالاتر از بخش شمالی و مرکزی بود. اما این روزها که بخش شمالی و مرکزی هم بازسازی شده و چهرۀ امروزی به خود گرفته‌اند این تفاوت قیمت به اندازۀ سابق نیست.

قیمت اجاره یا خرید خانه در جنت آباد در چه حدودی است؟

قیمت خرید و فروش آپارتمان یا اجاره خانه در بخش‌های مختلف جنت آباد به نسبت برخی محله‌های همسایه بیشتر است. به همین دلیل شاید افراد مجرد چندان تمایلی به اجاره آپارتمان در این منطقه نداشته باشند. اما برای خانواده‌هایی که توان مالی و تمایل سکونت در این بخش از تهران را دارند، گزینه‌های متنوعی وجود دارد.

همان‌طور که پیش از این عنوان شد، قیمت خرید آپارتمان در بخش‌های شمالی و مرکزی جنت آباد کمی پایین‌تر از جنت آباد جنوبی است. البته چه در جنت آباد شمالی و چه در جنت آباد جنوبی، خیابان‌هایی وجود دارند که قیمت بالاتری نسبت به جدول میانگین دارند. به طور مثال می‌توان به بلوار لاله، خیابان 35 متری گلستان و سمرقند اشاره کرد.

البته نوسان بازار مسکن از ابتدای سال 97 افت‌وخیزهای بسیاری داشته که غیرقابل پیش‌بینی بوده‌اند. اما با توجه به آمار ماه‌های گذشته می‌شود دیدی کلی نسبت به قیمت خانه و آپارتمان در این منطقه پیدا کرد.

برای مقایسه قیمت آپارتمان در بخش‌های مختلف جنت آباد به آمار سایت کیلید رجوع می‌کنیم. طبق این آمار میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان نوساز و کلیدنخورده در جنت‌ آباد 10 میلیون و 910 هزارتومان است و شاخص کیلید برای هر متر مربع 9 میلیون و 610 هزار تومان. میانگین قیمت هر متر مربع خانه‌هایی که 5 سال یا بیشتر از ساخت آن‌ها می‌گذرد، تقریبا 9 میلیون تومان است و شاخص کیلید برای این آپارتمان‌ها رقم 8 میلیون و 850 هزار تومان را نشان می‌دهد.

البته توجه داشته باشید اجاره و خرید خانه در جنت آباد اغلب مربوط به واحدهای نوساز و دارای پارکینگ، انباری و آسانسور است؛ یعنی لازم نیست خریدار پس از تحویل گرفتن آپارتمان هزینه‌ای را صرف بازسازی و تعمیر قسمت‌های مختلف آن بکند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits