دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کارت الکترونیک تامین کالاهای اساسی چه زمان شارژ میشوند؟؟
1
کوپن الکترونیکی با هدف تامین کالاهای اساسی شارژ و اعطا میشود. کوپن الکترونیک شرایط خاص خود را دارد و به صورت نقدی به مردم پرداخت نمی‌شود.

کارت‌های الکترونیکی تامین کالاهای اساسی موقتی است و فعلا ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان شارژ می شود. اما زمان شارژ آن هنوز اعلام نشده است!!

مجله دلگرم- ناصر موسوی لارگانی، ضمن تاکید اعطای کوپن الکترونیکی با هدف تامین کالاهای اساسی، گفت: متاسفانه طرحی که با عنوان کوپنی شدن کالاهای اساسی در مجلس مطرح شد رای نیاورد.

کوپن الکترونیکی فقط برای خرید کالاهای اساسی است

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان افزود: امروز دولت سقفی را پیرامون موضوع اعطای کوپن الکترونیکی مطرح می‌کند که خلاف قانون است زیرا دولت راسا نمی‌تواند در این زمینه ورود پیدا کند و برای شروع این طرح حتما مصوبه مجلس لازم است یعنی باید مجلس تصویب کند که دولت بتواند به صورت کارت الکترونیک یا کوپن یا هر مورد دیگری که می‌خواهد تامین کالاهای اساسی را انجام دهد.

موسوی لارگانی نماینده فلاورجان ادامه داد: کالاهای اساسی نیاز روزمره هشت دهک افراد جامعه است و طرح اعطای کوپن الکترونیک برای تامین این دسته کالاها در دستور کار دولت قرار گرفت.کوپن الکترونیک شرایط خاص خود را دارد و به صورت نقدی به مردم پرداخت نمی‌شود بلکه این پول فقط به حساب افراد برای خرید کالاهای اساسی واریز می‌شود آن هم در قالب شارژ کارت الکترونیکی که واگذار شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد: اگر این مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز شود مشکلات خاص خود را پدید می‌آورد به این دلیل که بعضی از خانواده‌ها سرپرست خانوارشان معتاد و بد سرپرست است که با عنایت به این نکته که شاید به بقیه اعضا مبلغی نرسد پس کار اشتباهی است.

وی افزود:بهزیستی و کمیته امداد قطعا آمار خانوارهای بدسرپرست و معتاد را در اختیار دارد و برای اعطا و پرداخت کوپن الکترونیک به این خانواده‌ها باید طوری مدیریت شود که مبلغی به حساب سرپرست معتاد خانواده ریخته نشود که او این مبلغ را خرج اعتیاد خود کند و اصلا به اعضای خانواده چیزی ندهد.

لیست کالاهای اساسی اعلام شده توسط دولت

1- برنج خارجی

2- گندم

3- گوشت قرمز سرد (سنگین)

4- گوشت قرمز سبک (گرم)

5- گوشت مرغ

6- تخم مرغ

7- کنجاله سویا

8- ذرت

9- جو

10- داروهای دامی ضروری

11- انواع کود شیمیایی

12- سموم تکنیکال شیمیایی

13- انواع بذر

14- شکر خام

15- روغن خوراکی نیمه جامد و مایع

16- روغن خام

17- حبوبات شامل عدس، لپه، نخود، و انواع لوبیا

18- انواع دانه‌های روغنی سویا

19- لاستیک سنگین

20- کاغذ چاپ و تحریر

21- کاغذ روزنامه

22- خمیر کاغذ

23- چای خشک

24- دارو و تجهیزات وملزومات ضروری پزشکی

25- ماشین‌آلات و تجهیزات تولید کننده کالاهای اساسی مثل کمباین و نشاکار برنج

کارت‎های الکترونیکی برای همیشه مثل یارانه پرداخت نمی‌شود

موسوی لارگانی در پایان با اشاره به موقتی بودن کارت الکترونیک تامین کالای اساسی گفت: موضوعی که وجود دارد این کارت‎های الکترونیکی برای همیشه مثل یارانه پرداخت نمی‌شود بلکه برای عبور از وضعیتی که امروز به وجود آمده در نظر گرفته شده است که قطعا نمی‌تواند جوابگوی نیاز مردم باشد؛ باید چاره‌ای اساسی‌ اندیشیده شود.

کارت‌های الکترونیکی تامین کالاهای اساسی موقتی است و فعلا ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان شارژ می‌شود اما برای همیشه در نظر گرفته نشده است و بیشتر برای گذر از وضعیت اقتصادی بوجود آمده است



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits