دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
حباب قیمت سکه 475هزار تومان کاهش یافت
0
رئیس اتحادیه طلا و جواهر از افت محسوس معاملات در بازار مسکوکات خبر داد و گفت: امروز (سه شنبه) بهای هر قطعه سکه تمام طرح جدید با 475 هزار تومان کاهش به چهار میلیون و 161 هزار تومان رسیده است. ...

رئیس اتحادیه طلا و جواهر از افت محسوس معاملات در بازار مسکوکات خبر داد و گفت: امروز (سه شنبه) بهای هر قطعه سکه تمام طرح جدید با 475 هزار تومان کاهش به چهار میلیون و 161 هزار تومان رسیده است.


حباب قیمت سکه 475هزار تومان کاهش یافت

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، ابراهیم محمدولی اظهار داشت: رشد غیرعادی و شدید قیمت مسکوکات طلا در دو روز گذشته آن هم به دلایل روانی سبب شد تا امروز از حجم معاملات در بازار کاسته شود.
وی افزود: در معاملات امروز بهای انواع مسکوکات طلا ریزش کرد و قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی (طرح قدیم) به 3 میلیون و 800 هزار تومان رسید.
به گفته وی، بهای هر نیم سکه حدود 2 میلیون و 51 هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و 101 هزار تومان و هر سکه گرمی 511 هزار تومان قیمت گذاری شده است.
این فعال صنعت طلا و جواهر قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی را 1219 دلار و 73 سنت و هر گرم طلای 18 عیار را 307 هزار و 100 تومان اعلام کرد.
محمدولی بخشی از کاهش قیمت ها را ناشی از واکنش بازار به اظهارنظرهای سیاسی اخیر دانست و گفت: همانطور که تحولات سیاسی بر مراودات و تعاملات بین المللی و سیاسی موثر است، بر اقتصاد نیز اثر می گذارد.
وی در عین حال افزود: با کاهش قیمت ها در بازار، تب تقاضا نیز باید کم شود زیرا آنهایی که خریدارند منتظرند تا کاهش های بیشتر رخ دهد.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: با وجود تحولات قیمتی در بازار سکه، هیچ تغییری در بازار مصنوعات طلا بوجود نیامده و اگر بخشی از نقدینگی که بازار سکه سرازیر شد، صرف خرید مصنوعات طلا می شد، این صنعت از رکود خارج می شد.




این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits