دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
وزير ارتباطات: فضاي اينترنت به گونه اي باشد که خانواده ها به راحتي از آن استفاده کنند
0
وزير ارتباطات: فضاي اينترنت به گونه اي باشد که خانواده ها به راحتي از آن استفاده کنند - وزير ارتباطات: فضاي اينترنت به گونه اي باشد که خا-وزیر-ارتباطات-فضای-اینترنت-گونه-خانواده

وزير ارتباطات: فضاي اينترنت به گونه اي باشد که خانواده ها به راحتي از آن استفاده کنند

وزیر ارتباطات: فضای اینترنت به گونه ای باشد که خانواده ها به راحتی از آن استفاده کنند

به گزارش دلگرم به نقل از صنعت نیوز وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: وظیفه نظام و دولت این است که فضای اینترنت را به گونه ای فراهم کنند که خانواده ها به راحتی بتوانند از این ابزار استفاده های علمی و استفاده های دیگری که لازم است انجام دهند.

محمود واعظی افزود: آنچه که همواره برای دولت و مسئولان وزارت ارتباطات با اهمیت تلقی می شود این است که ما بتوانیم توسعه را به گونه ای انجام دهیم که مردم بتوانند از آن محتوای مجرمانه ای که معمولاً در بخش هایی در اینترنت یا شبکه های اجتماعی وجود دارد با آرامش بیشتری کار و از این شبکه ها و اینترنت استفاده کنند.

وی گفت: به همین علت ما و قوه قضائیه و همه دلسوزان کشور در این خصوص هم نظر هستیم و کوچکترین اختلافی بین ما و دیگران وجود ندارد.

واعظی افزود: برخی از اپلیکیشن ها ضمن اینکه کاربران زیادی دارد از آن ها استفاده های صحیح می کنند متأسفانه معدود کاربرانی هستند که نحوه استفاده از این اپلیکیشن ها را به خوبی انجام نمی دهند و مسائل اخلاقی و فرهنگی را رعایت نمی کنند.

وی گفت: ما هم با این موضوع مخالف هستیم و لذا توصیه من به جوانان این است که این ابزاری که امروز به عنوان شبکه اجتماعی در اختیار شما گذاشته شده است شما بتوانید همه فعالیت خودتان را انجام دهید و سعی کنید فضای این شبکه را برای ایرانی ها آلوده نکنید تا این فضا آینده هم در اختیار شما باشد.

واعظی افزود: از یک سال قبل همه مسئولان با همکاری دانشگاه ها و پژوهشگاه ها وقت و سرمایه زیادی را گذاشتیم که این آلودگی ها برطرف شود، حال اینکه یک ماه یا دو ماه طول بکشد.

وی گفت: بالأخره کار فنی پیچیده ای است و آنچه که وظیفه ماست انجام می دهیم و اعتقادمان بر این است که با مسدود کردن مشکل حل نمی شود اما باید فرهنگ سازی بکنیم.

واعظی افزود: باید از مردم طلب کمک کنیم و تا زمانی که مردم به کمک ما نیایند نمی توانیم موفق شویم.

وی گفت: ابزارها می تواند هم در جای صحیح استفاده می شود و هم در جای خلاف، ولی خوشبختانه امسال فرهنگ سازی شده تا همه آن ابزارها در جای صحیح استفاده شود.

وزیر ارتباطات افزود: اینترنت و شبکه های اجتماعی هم دقیقاً همین طور است که ما باید فرهنگ سازی کنیم.

واعظی گفت: ما باید در داخل دولت تلاش کنیم که دسترسی به سایت های غیراخلاقی ، سایت هایی که مغایر با عفت عمومی است، سایت هایی که خلاف اعتقادات و امنیت دارند تبلیغ می کنند و سایت هایی که کانون خانواده ها را به خطر می اندازند برای همگان آزاد نباشد.

وی افزود: اینکه فکر کنیم با بستن این سایت ها مسائل حل می شود، این اختلاف نظری است که احتمالاً وجود دارد اما باید با مذاکره و همکاری و تعامل به یک راه حل مشترک برسیم.


-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits