دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
0
وزیر صنعت: سال آینده نیازی به واردات گندم نداریم - اجازه واردات برنج در فصل برداشت را نمی‌دهیم - اقتصاد > کشاورزی - ایسنا نوشت: محمدرضا نعمت‌زا-وزیر-صنعت-آینده-نیازی-واردات-گندم

اقتصاد > کشاورزی - ایسنا نوشت:

محمدرضا نعمت‌زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه حمایت از تولیدات داخلی روند افزایشی دارد تا به این واسطه بتوانیم به دستاوردهای بهتر و توفیقات بیشتر دست یابیم، افزود: دولت تمهیدات خاصی را برای وضعیت کشت گندم در طول سالجاری اندیشیده و با توجه به شرایط موجود در سال آینده نیازی به واردات گندم نداشته و شاید مقدار واردات کم و ناچیز باشد.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری با کم آبی جدی مواجه بودیم، افزود: با توجه تمهیدات اندیشیده شده، تولید گندم در کشور رشد ۵۰ درصدی داشته و در کنار این امر مهم ،خرید گندم از کشاورزان نیز بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه تعیین به موقع قیمت خرید گندم در داخل توسط دولت و تلاش کشاورزان در کشت گندم از جمله دلایل رشد تولید گندم بود، ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شده، اجازه واردات محصولاتی چون برنج و گندم در فصل برداشت را نمی‌دهیم، این در شرایطی است که برنج بیشترین سهم را در واردات محصولات کشاورزی دارد لذا باید با مدیریت صحیح در عرصه مصرف و حمایت از تولید داخلی واردات این محصول را کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون نیازمند سالانه ۳۰۰ هزار تن برنج در کشور هستیم، اذعان داشت: اگر حمایت از تولید داخل به خوبی انجام شود نیازی به خرید برنج خارجی نبوده و می توان جلوی واردات آن را بگیریم.

نعمت زاده خاطرنشان کرد: براساس قانون تنها راه جلوگیری از واردات بهره‌گیری از ابزاری به نام تعرفه واردات است، اما وزارت جهاد کشاورزی می‌تواند از راه‌هایی مانند ثبت سفارش در زمان‌های معین این امر را کنترل کند.

17503

-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits