دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مردم غزه از امروز فیلم‌های جشنواره عمار را می‌بینند - اکران در مساجد و دانشگاه‌ها
0
مردم غزه از امروز فیلم‌های جشنواره عمار را می‌بینند - اکران در مساجد و دانشگاه‌ها - حامد بامروت‌نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره-مردم-امروز-فیلم-جشنواره-عمار-بینند
مردم غزه از امروز فیلم‌های جشنواره عمار را می‌بینند - اکران در مساجد و دانشگاه‌ها

حامد بامروت‌نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اکران فیلم‌های عمار در غزه گفت: جشنواره فیلم عمار در دوره چهارم علاوه بر اکران داخلی فیلم‌ها، در خارج از ایران و در غزه نمایش فیلم داشت و تعدادی از فیلم‌هایی که مناسب آن فضا بود برایشان نمایش داده شد.

وی ادامه داد: در این اکران، علاوه بر فیلم‌هایی که از طرف جشنواره عمار ارسال شد تعدادی هم فیلم‌های فلسطینی از طرف برگزارکنندگان این اکران نمایش داده شد که آنها طی فراخوانی اعلام کرده بودند که فیلم‌های فسطینی خود را نیز به بهانه اکران فیلم‌های عمار نمایش می‌دهند.

دبیر اجرایی چهارمین جشنواره فیلم عمار با اشاره به نحوه نمایش فیلم‌های عمار در غزه بیان کرد: این فیلم‌ها در جمع‌ نخبگان و در سالن سینما نمایش پیدا کردند. ما برای اکران سوم این فیلم‌ها پیشنهاد دادیم که نمایش فیلم‌ها به صورت نخبگانی و سالنی نباشد و مثل اکران‌های خود ما در ایران در مساجد، دانشگاه‌ها و ... که اکران‌ها مردمی است، باشد و غزه هم سراغ این اکران‌های مردمی برود و حالا در دور جدید اکران‌ها در غزه که از روز پنجشنبه چهارم اردیبهشت ماه کلید می‌خورد، قرار است سراغ اکران‌‌های مردمی در مساجد و دانشگاه‌ها بروند.

وی با اشاره به اهمیت ایران برای این کشورها و فضایی که آنها از این کشور در نظر دارند، گفت: به طور معمول نگاه مردم دیگر کشورها نسبت به فضای موسوم در ایران از فیلم‌هایی است که در جشنواره‌ها به نمایش درمی‌آید بنابراین فکر می کنم وجود این جشنواره مردمی می ‌تواند به درک مردم دیگر کشورها نسبت به فضای داخل ایران کمک کند.

دبیر اجرایی چهارمین جشنواره فیلم عمار با اشاره به فیلم‌های عمار در غزه عنوان کرد: تاکنون 10 اثر به غزه داده شده است اما اینکه چه تعداد از این فیلم‌ها نمایش داده می‌شود هنوز معلوم نیست. اینها فیلم‌هایی هستند که با توجه به فضای فلسطین در ایران ساخته شده است و برای ارسال به غزه به زبان عربی ترجمه و یا زیرنویس شده اند.

بامروت‌نژاد با اشاره به دوره های قبلی اکران فیلم‌های عمار در غزه گفت: اولین اکران فیلم‌های عمار در زمان دور سوم جشنواره در سال 91 بود و دومین اکران همزمان با چهارمین جشنواره سراسری اکران فیلم عمار همراه بود.

وی در پایان درباره هماهنگی این اکران‌ها گفت: خبرگزاری‌های همسو با نظام در غزه طبق ارتباطی که با ایران داشتند مراوداتی را طی برگزاری جشنواره عمار با ایران برقرار کردند و سپس برای اکران فیلم‌های عمار تلاش کردند و حالا ما امیدواریم که بتوانیم فیلم‌های جشنواره عمار را در سایر کشورها هم نمایش دهیم.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits