دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
 - آبو - و روایتی از رنگ در فرش ایرانی
0
- آبو - و روایتی از رنگ در فرش ایرانی - فیلم مستند « آبو » کاری از مهدی و هادی زارعی که رو-روایتی-ایرانی

فیلم مستند « آبو » کاری از مهدی و هادی زارعی که روایتی است از رنگرزی گیاهی الیاف و رنگ در فرش ایرانی که اکنون در حال فراموشی است ، از شبکه مستند سیما پخش می شود.

- آبو - و روایتی از رنگ در فرش ایرانی
فیلم مستند «آبو» کاری از مهدی و هادی زارعی که روایتی است از رنگرزی گیاهی الیاف و رنگ در فرش ایرانی که اکنون در حال فراموشی است ، از شبکه مستند سیما پخش می شود.

رنگ همیشه انسان را مجذوب خود کرده. وبشرهمواره به خاطر ارضای نیازهای روانی و ذوق زیبایی شناسی خود ازرنگ استفاده کرده است.

پیشینه رنگ سازی درایران قدمتی چند هزار ساله دارد که نمونه ای از آنها درکاشیهای لعابدار سربازان هخامنشی و معماری های دیگر ایران بیانگر این نکته است که ایرانیان ازدیرباز به راز دستیابی این رنگهای جادوئی پی برده اند، رنگهای روح نواز، همنوایی و توازن در به کار گیری این رنگها کنار یکدیگر ، هر بیننده ای را به فکر وا می دارد که چگونه این رنگها هنوز ازگذشت سالها همچنان سحرآمیز و چشم نوازند. این مستند درباره این راز است.

عوامل تولید « آبو » عبارت اند از : طراح، نویسنده و کارگردان: مهدی و هادی زارعی ، تصویر بردار: مهدی گلبو ، تدوین: مهدی زارعی و مهدی گلبو و گویندگان متن: احمد رسول زاده و مریم نشیبا

« آبو» پنج شنبه، 4 اردیبهشت ماه ، ساعت 19 و به مدت 54 دقیقه از شبکه مستند پخش می‌شود.

اس



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits