دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
0
اعلام اسامی فیلم های راه یافته به بخش رقابت دانشجویی و فیلم کوتاه جشنواره کن - به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، -اعلام-اسامی-فیلم-یافته-رقابت-دانشجویی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، در حالی که عباس کیارستمی فیلمساز مشهور ایرانی امسال ریاست بخش داوری فیم کوتاه و بخش سینه فونداسیون را برعهده دارد، نام هیچ اثر ایرانی در این بخش دو مشاهده نمی شود.

دیروز چهارشنبه دست اندرکاران جشنواره فیلم کن در بخش فیلم کوتاه اعلام کردند فیلم های «قدم مرد» به کارگردانی جیووانی آلویی از ایتالیا، «حکومت افتخار» ساخته ران هوانگ از چین، «فضای نادیدنی» ساخته دئا کولومبگاشویلی از گرجستان، «لیدی» ساخته سیمون مسا-سوتو محصول مشترک کلمبیا و بریتانیا، «آخرین» ساخته سرگی پیکالف از آذربایجان، «اعدام» ساخته پترا سوکس از مجارستان و رومانی، «آسیا» ساخته کلمنت ترهین-لالنی از فرانسه، «بله ما عاشقیم» ساخته هالوار ویتسو از نروژ و «هاپو-ان» ساخته یک گروه پنج نفره ژاپنی فیلم هایی هستند که به بخش رقابتی فیلم کوتاه شصت و هفتمین دوره جشنواره فیلم کن راه یافته اند.

در حالی که فیلم هایی از کشورهای مختلف به این بخش راه یافته‌اند، برای اولین بار است که آذربایجان و گرجستان در این بخش حضور دارند.

این فیلم ها را کمیته داروی از میان 3450 شرکت کننده انتخاب کرده است.

در بخش سینه فونداسیتون که به فیلم های دانشجویی اختصاص یافته نیز 16 فیلم برای بخش رقابتی انتخاب شده اند که دو مورد از آنها فیلم انیمیشن هستند. این فیلم ها از میان 1631 شرکت کننده انتخاب شده اند.

«خون ما» ساخته مکس چان، «اتومبیل های سنگی» ساخته رینالدو مارکوس گرین و «راسو» ساخته آنی سیلوراشتاین سه فیلمی هستند که از آمریکا به این بخش راه یافته اند. از فرانسه نیز «خانه خانه شیرین» ساخته یک گروه چهار نفره، «یک زندگی درخشان» ساخته مریل هارت و «پرندگان افسانه ای» ساخته لئا میسیوس در این بخش جای دارند.

عمر الظهیری با فیلم «پیامدهای ساخت توالت عمومی در کیلومتر 375» از مصر، چی کایاکاوا با «نیاگارا» از ژاپن، اینبار هورش با «دیدار» از رژیم صهیونیستی، استفن ایوانچیچ با «تابستان بی ماه» از صربستان، دیزی جیکوب با «تصویر بزرگتر» از بریتانیا، گیورگی مور کارپاتی با «پرووانسیا» از مجارستان، هوین-جو کون با «تنفس» از کره جنوبی، فولویو ریزولو با «خمیر ترش» از ایتالیا، و دو فیلم از سنگاپور شامل «خانه آخرین سفر» ساخته هان فنگیو و «اوه لوسی!» ساخته آتسوکو هیرایاناگی دیگر راه یافتگان به بخش دانشجوی یاین دوره زا جشنوراه فیلم کن هستند.

جایزه بخش سینه فونداسیون در تاریخ 22 ماه مه برنده خود را معرفی می کند و برندگان فیلم کوتاه در مراسم اصلی معرفی برندگان جشنواره در تاریخ 24 ماه مه معرفی می شوند.

عباس کیارستمی فیلمساز کهنه کار ایرانی با نائومی لووسکی کارگردان و فیلمساز فرانسوی؛ دانیلا توماس کارگردان، فیلمنامه نویس و تدوین گر برزیلی؛ محمت صالح هارون کارگردانی از چاد و یوآخیم تریر کارگردان بلژیکی که گروه داوران وی را تشکیل می دهند، به بررسی آثار این دو بخش خواهد پرداخت. این گروه داوری سه جایزه اهدا خواهد کرد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits