دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کمپین سلبریتی ها در اعتراض به تحریم‌های بانکی آمریکا
0
کمپین هنرمندان در اعتراض به تحریم‌های بانکی آمریکا و تحریم غیرمستقیم دارو / به دنبال از سرگیری دور دوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران، گروهی از سلبریتی های سرشناس و فعالان فرهنگی و اجتماعی ایرانی با به راه انداختن یک کمپین و تومار آنلاین از همه خواستند...

کمپین هنرمندان در اعتراض به تحریم‌های بانکی آمریکا و تحریم غیرمستقیم دارو

مجله دلگرم : به دنبال از سرگیری دور دوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران، گروهی از سلبریتی های سرشناس و فعالان فرهنگی و اجتماعی ایرانی با به راه انداختن یک کمپین و تومار آنلاین از همه خواستند علیه تحریم‌ها با آنها "هم‌صدا شوند."

در این تومار، که بیش از پنج هزار و ششصد نفر امضایش کرده‌اند، آمده: "بار دیگر تحریم‌های دولت آمریکا علیه ایران آغاز شد؛ اما خام‌اندیشانه است بپنداریم که نتیجه‌ اعمال این تحریم‌ها دستیابی به حقوق شهروندی و حقوق بشر، بهره‌مندی از مواهب آزادی و بهبود شرایط زندگی برای ملت ایران است. ملت ایران، تنها تاوان این تحریم‌ها را خواهد داد."

هدف از این کمپین که هنرمندان سرشناسی مانند اصغر فرهادی، فیلمساز برنده جایزه اسکار، رخشان بنی‌اعتماد، کارگردان سرشناس سینما، بهمن کشاورز وکیل دادگستری و ده‌ها بازیگر و چهره شناخته شده از آن حمایت کرده‌اند، "جلب توجه‌ها به نتایج فاجعه بار شرایط تحمیل شده بر ملت ایران" و "متوقف کردن سیاست گزاران و سیاست‌های غیرانسانی" خوانده شده است.

www.delgarm.com

ویدئوی کوتاهی درباره کودکی که گفته شده مبتلا به سرطان خون است با این توضیح که تحریم بانکی یعنی مرگ کودکان مبتلا به سرطان در ایران به خاطر مشکلات واردات دارو، بوسیله برخی از بازیگران سرشناس، از جمله پرویز پرستویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

رضا کیانیان، سحر دولتشاهی، مهتاب کرامتی، باران کوثری، الهام کردا، امیرمهدی ژوله، هستی مهدوی، پردیس احمدیه و... این ویدیو را منتشر و این صدا را تقویت کرده‌اند تا هم‌صدایی‌شان منجر به شنیده شدنِ این اعتراض انسانی به گوش جهانیان باشد؛ پیامی با زیرنویس انگلیسی که مخاطبش مشخص است و انتظار می‌رود با انعکاس در رسانه‌های جهان، بتواند نگاه افکارعمومی جهان را متوجه آنچه امروز سیاستمداران آمریکا برای ایران رقم می‌زنند، نماید.

کمپین سلبریتی ها ، تحریم دارو ، تحریم امریکا

توییتر فارسی وزارت امور خارجه آمریکا که در این دور تحریم‌ها فعال‌تر از قبل شده است ویدئویی از برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران منتشر کرده که در آن خطاب به مردم ایران می‌گوید: "مهم است که مردم ایران بدانند فروش غذا، دارو، تجهیزات پزشکی و کالاهای کشاورزی به ایران هرگز تحریم نبوده و نیست."

دارو جزو تحریم‌های آمریکا علیه ایران نیست. اما تجربه دوره‌های قبل تحریم نشان می‌دهد که مشکل انتقال پول سد بزرگی برای ورود دارو و تجهیزات پزشکی به ایران بوده است و اغلب شرکت‌های بزرگ از بیم جریمه شدن حاضر به معامله با ایران نمی‌شوند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits